Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SATIŞTA «8» ALIŞKANLIK
2
Bu seminerin amacı, satış alanında size yol gösterecek temel satış becerileri kazandırmaktır.
3
Profesyonel Satış Danışmanının 8 Alışkanlığı
1 Hazırlık 2 Karşılama 3 Güven Kurma 4 İhtiyaç Analizi 5 Ürün Sunumu 6 İtirazlarla Başa Çıkma 7 Satış Kapanışı 8 Müşteri Geliştirme
4
Satış Danışmanının Rolü Nedir?
5
Satış Danışmanının Rolü:
Fark yaratmak. Uygun ürünlerle ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek.
6
Müşterilerin Satış Danışmanından Beklentileri Nelerdir?
7
Müşterilerin Satış Danışmanından Beklentileri:
Güler yüz ve samimi ilgi Önemsemek Doğru ve yeterli bilgi Doğru ürün önerme Anlaşılır bir dil
8
Müşteriler Satış Danışmanları Arasında Neden Seçim Yaparlar?
9
Müşterilerin Satış Danışmanları Arasında Tercih Yapma Nedenleri:
Konusunda profesyonel olduklarını hissettikleri, İyi iletişim kurup, gerekli bilgileri alabileceklerini anladıkları, için tercih yaparlar.
10
Başarılı Satış Danışmanında Olması Gereken Beceriler Nelerdir?
11
Başarılı Satış Danışmanlarında Olması Gereken Beceriler:
Dinlemek Soru Sormak Beden Dilini Etkin Kullanmak Pozitif Düşünmek Satış Tekniklerini Uygulamak Problem Çözücü Olmak
12
I. Alışkanlık HAZIRLIK
13
Hazırlık Neden Önemlidir?
14
Hazırlık Yapmanın Amacı
Satıştan önce gerekli bilgiye ve donanıma sahip olmak Kendine güvenmek
15
Satışta başarı, müşterileri tatmin etme arzu niyettir.
Sektör Bilgisi Ürün Bilgisi Rakip Bilgisi Fiyat Bilgisi Sistem Bilgisi İletişim Prosedür Bilgisi Satış Bilgisi
16
Satış Hazırlığı Ürünleri tanımak Fiyatları bilmek Rakipleri tanımak
Mağazayı gözlemlemek
17
Ürünleri tanımak size ne yarar sağlar?
Ek ürün sunumu Ayrıntılı ürün tanıtımı
18
Fiyatları bilmek size ne yarar sağlar?
Müşteri üzerinde olumlu etki Kesintisiz satış süreci
19
Rakipleri bilmek size ne yarar sağlar?
Rakiplerle ilgili sorulara hazırlıklı olmak İtirazlarla daha kolay başa çıkmak
20
Mağazada gezinmek size ne yarar sağlar?
Tüm ürünleri kolayca bulabilmek Mağazadaki değişimleri kontrol altında tutmak Mağaza düzen ve temizliğini sağlamak
21
Satış Danışmanının Rolleri
Mimar Ressam Danışman Showmen
22
Satış Sırasında Kullanmanız Gerekenler
23
2.Alışkanlık KARŞILAMA
24
Karşılama Aşaması Neden Önemlidir?
25
Karşılamanın Amacı İyi bir izlenim oluşturmak
«Bire-bir» ilişkinin başlamasını sağlamak
26
Selamlama Güler yüzlü Samimi ve içten Göz teması kurarak
27
Açılış Cümleleri İşle ilgili olmamalıdır
Konuşmayı teşvik edici sorular olmalıdır Yaratıcı, özgün veya özel olmalıdır
28
3.Alışkanlık GÜVEN KURMA
29
Güven Kurmak Neden Önemlidir?
30
Güven Kurmanın Amacı Müşteri direncini kırmak
«Bire-bir» birlikteliği sağlamlaştırmak
31
Güveni Oluşturmak Dinlemek Anlayış ve empati göstermek
32
İyi Bir Dinleyici Olmak İçin
Karşınızdakinin yüzüne bakın Gülümseyin Göz teması kurun Özetleyin Başınızla onaylayın Cevap vermeden önce kısaca durun Netleştirmek için soru sorun
33
Empati Kendinizi onun yerine koyun Karşınızdakini dinleyin
Karşınızdakini anlayın
34
4.Alışkanlık İHTİYACI ANALİZ
35
İhtiyacı Analiz Neden Önemlidir?
36
İhtiyaç Analizinin Amacı
Müşterinin, Ne istediğini belirlemek Neden istediğini saptamak Güveni geliştirmek
37
Müşterinin Ne İstediğini Belirlemek
BÜYÜKLÜK TARZ RENK FONKSİYON
38
Satışı Kapama Aşamasında Başarının Anahtarı
Ürünün Neden İstendiğini Anlamaktır
39
Bilgi Edinmek, Satış Danışmanına Güç Kazandırır.
40
Savunma Kalkanı «Sadece Bakıyorum»
Bir sıfat veya ünlem kullanın Savunma kalkanını soru haline dönüştürerek tekrarlayın
41
Savunma Kalkanını Kaldırmak
Geçiş : Bugün mağazamızda hangi ürünlerle ilgileniyorsunuz? Savunma Kalkanı : Sadece bakıyorum. Onaylama : Bende bakmayı severim. Ortadan Kaldırma : Ne gibi şeylere bakıyorsunuz?
42
İhtiyaç Analizinde Açık Uçlu Sorular Kullanın
NE ZAMAN NASIL KİM NEREDE NİÇİN NE
43
Sorulara Destekleyici Cevap Verme Tekniği
Soru(S) + Cevap(C) + Destek(D) = GÜVEN
44
İhtiyaç Analiz Sorularının Soruluş Sırası Önemli midir?
45
Mantıksal Sıra Genel Özel (huni yaklaşımı)
Önce Ne olduğunu daha sonra da Nedenini belirleyin
46
Mantıksal Sıra S : Bugün sizi mağazamıza getiren nedir?
C : Eşime hediye bakıyorum D : Çok düşüncelisiniz. Bir sonraki soru ne olmalıdır?
47
Mantıksal Sıra S : Bugünün özelliği nedir? C : Yıldönümümüz.
D : Çok güzel. Bir sonraki soru ne olmalıdır?
48
Mantıksal Sıra S : Kaçıncı yılınız? C : Onuncu. D : Mükemmel.
Bir sonraki soru ne olmalıdır?
49
Mantıksal Sıra S : Daha önce hoşunuza giden ne gördünüz?
50
Mantıksal Sıra Sizi mağazaya ne getirdi? Bugünün özelliği ne? Ne zaman? Daha önce ne gördünüz?
51
5. Alışkanlık ÜRÜN SUNUMU
52
Ürün Sunumu Neden Önemlidir?
53
Ürün Sunumunun Amacı Değeri Yerleştirmek Sahip Olma İsteği Uyandırma
54
Değer Oluşturmak Değer kişisel bir konudur.
Değeri açıklanana kadar her şey çok pahalıdır. Müşteriler ürünü, özellikleri için değil sağlayacakları yarar için satın alırlar.
55
İkna Eden Kelimeler Keşfetmek Kazan Güçlü Kolay Garanti Kanıtlanmış
Ucuz Sonuç Sağlık Dizayn Sizin
56
Ö – A – Y – T Özellik Avantaj Yarar Tavlama
Ürünün fiziksel ya da karakteristik yönü Avantaj Ürüne sahip olmanın olmamaktan daha iyi olduğu noktalar Yarar Avantajın müşteriye sağlayacakları Tavlama Müşterinin onayını almak için yararın soru şeklinde tekrarlanması
57
ÖZELLİK – AVANTAJ – YARAR – TAVLAMA
ÜRÜN : Taşınabilir disk ÖZELLİK : Küçük ve hafif AVANTAJ : Taşıması kolay YARAR : Her an her yerde yanınızda TAVLAMA : Her an her yerde yanınızda olacak, taşıması kolay bir taşınabilir disk istersiniz, değil mi?
58
ÖZELLİK – AVANTAJ – YARAR – TAVLAMA
ÖZELLİK : Küçük ve hafif (Demek ki) AVANTAJ : Taşıması kolay (Demek ki) YARAR : Her an her yerde yanınızda
59
ÖZELLİK – AVANTAJ – YARAR – TAVLAMA
YARAR : Her an her yerde yanınızda (Neden?) AVANTAJ : Taşıması kolay (Neden?) ÖZELLİK : Küçük ve hafif
60
Ürün Sunumunun İp Uçları
Uzman olun. Kelimeleri anlatmak için kullanın. Ürünü denetin, dokundurun, hissettirin, kullandırın.
61
Müşterilerle Karşılaşılan Zor Durumlar
Tavsiye İsteyen Müşteriler Çaresiz Müşteriler «Akıl Hocası» Olan Müşteriler
62
İTİRAZLARLA BAŞA ÇIKMA
6. Alışkanlık İTİRAZLARLA BAŞA ÇIKMA
63
İtirazlarla Neden Baş Etmemiz Gerekir?
Müşterinin gerçek satın alma nedenini belirleyebilmek İtirazı ortadan kaldırarak müşteri memnuniyeti sağlamak Satışı kurtarabilmek
64
İtirazlar GÜVEN veya DEĞER eksikliğinden ortaya çıkarlar
65
Bahanelerin Ardındaki Gerçek Nedenler
Ürün; Pahalı bulurlar Kalitesiz bulurlar İstedikleri özellikleri bulamazlar Ürün hakkında yeterli bilgi edinememiştir Daha ucuzunu bulabileceğiniz düşünür
66
İtirazlarla Başa Çıkmada 6 Adım
ADIM 1: İtirazların tümünü dinleyin ADIM 2: İtirazları anlayın ADIM 3: Devam etmek için izin isteyin ADIM 4: «Bunu beğendiniz mi?» sorusunu sorun ADIM 5: Gerçek nedeni ortaya çıkartın ADIM 6: Müşteriye fiyat hakkında soru sorun
67
Müşteri İtirazı Sorun: DEĞER Farklı bir Ö.A.Y.T. Uygulayın.
BÜTÇE Ne kadar harcayabileceklerini sorun
68
7. Alışkanlık SATIŞI KAPATMA
69
Satışı Kapatmak Neden Önemlidir?
70
Kapanışın Amacı İtirazların altında yatan gerçek nedenleri bulmak
Asıl ürün satışını bağlamak Ek ürün satmak
71
Satış Kapanışı Sırasında
%20 – Müşteri «Alıyorum» diyor. %20 – Satış danışmanı «Alacak mısınız?» sorusunu yöneliyor. %60 – Hiçbir girişimde bulunulmuyor.
72
Kapanışta Üç Olasılık Müşteri;
Asıl almak istediği ve ek ürünü satın alacaktır. Asıl ilgilendiği ürünü alacaktır. Asıl ürünü almaya itiraz edecektir.
73
Ek Ürün Sunumu Bölüm 1: Yeni cep telefonunuzu(Onaylatma)
Bölüm 2: Arabada da rahat kullanabilmeniz için(Gereklilik) Bölüm 3: Uygun fiyatta(Pekiştirici) Bölüm 4: Bir kulaklığa(Ek ürün) Bölüm 5: Ne dersiniz?(Zorlayıcı olmayan soru)
74
Satışı kapama niyeti mi, yoksa kullanılan teknik mi daha önemlidir?
75
Ürün Bilgisi NİYET Satış Becerisi Hazırlık
76
Satış Danışmanının Üç Yükümlülüğü
Önemli noktaları yeniden vurgulayarak satışı sonlandırmak. Ek ürün satış girişiminde bulunmak. En iyi müşteri hizmeti sunmak.
77
Profesyonel satış danışmanının «Acaba müşteri satın alacak mı
Profesyonel satış danışmanının «Acaba müşteri satın alacak mı?» diye bir endişesi var mıdır?
78
Profesyonel satış danışmanı «Müşteri ne kadarlık alışveriş yapacak
Profesyonel satış danışmanı «Müşteri ne kadarlık alışveriş yapacak?» endişesindedir.
79
Alım sinyalini aldığınız her an satışı kapatın.
80
Satın Almaya Hazır Müşteri Nasıl Anlaşılır?
Yarın teslim edilebilir mi? Hangi kredi kartları geçerli? Bunu kesinlikle çok beğendim! Daha pahalısını aldığımda ödemeler nasıl olacak? Bu tam da benim aradığım şey!
81
Kapama Teknikleri «O mu yoksa bu mu?» Dönüşlü kapanış
Sipariş formu ya da varsayım kapanışı Üçüncü kişi referansı ile kapanış Almasını söyleyin
82
«O mu yoksa bu mu?»
83
DÖNÜŞLÜ KAPANIŞ
84
Sipariş Formu ya da Varsayım Kapanışı
85
Üçüncü Kişi Referansı İle Kapanış
86
Almasını Söyleyin
87
Her satıştan sonra müşteriye teşekkür edin.
88
8. Alışkanlık MÜŞTERİ GELİŞTİRME
89
Müşteri Geliştirme Neden Önemlidir?
90
Müşteri Geliştirme Aşamasının Hedefi
Satın alma pişmanlıklarını yok etme İadeleri ve iptalleri azaltmak Kişisel müşteri portföyünü geliştirmek
91
Satın Alma Pişmanlıkları
92
Müşteriyi onaylama neden önemlidir?
93
Her insan yaptığı her şeyde kendini iyi hissetmek için onaylanmak ister.
94
Müşteri portföyü oluşturmak denince ne anlıyorsunuz?
95
Mağazaya Davet
96
Profesyonel Satış Danışmanının 8 Alışkanlığı
1 Hazırlık 2 Karşılama 3 Güven Kurma 4 İhtiyaç Analizi 5 Ürün Sunumu 6 İtirazlarla Başa Çıkma 7 Satış Kapanışı 8 Müşteri Geliştirme
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.