Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlalmis Ayranci Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Nisan 2010
2
Araştırma Künyesi ERA Research & Consultancy ve 2009 yılı başında bünyesinde online iletişim danışmanlığı konusunda uzman bir ekip oluşturan Bersay İletişim Danışmanlığı, sosyal medya trendlerini tespit etmek amacıyla yeni bir projeye başladı. Pazarlama ve iletişim yöneticilerinin gözünde sosyal medya trendlerinin incelendiği araştırmanın teknik danışmanlığını ETohum kurucusu Burak Büyükdemir üstlendi. Araştırmada, online anket yöntemi kullanılarak 321 pazarlama ve iletişim yöneticisine e-posta ile internet üzerinden doldurabilecekleri soru formu linki gönderildi. Toplam 75 yönetici çalışmaya katıldı (% 23 geri dönüş oranı). Görüşmeler çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmalardaki orta ve üst düzeydeki pazarlama ve iletişim yöneticileri ile gerçekleştirildi. Saha çalışması ise18 Mart – 6 Nisan 2010 tarihleri arasında yapıldı.
3
Sosyal Medya Platformları Kullanım
Kişisel olarak aşağıdakileri ne sıklıkta yapıyorsunuz? Internet üzerinde video izliyorum Blog okuyorum Sosyal ağlarda profilimi yönetiyorum/ güncelliyorum Fotoğraf paylaşım sitelerine fotoğrafımı yüklüyorum Podcast yayınlarını takip ediyorum Haber sitelerinde haberlere yorum yapıyorum RSS reader/ okuyucum var kaynakları takip ediyorum Bloglara yorum yapıyorum Kendime ait blogum var, güncelliyorum Video paylaşım sitesine videomu yüklüyorum Kendime ait web sitem var, güncelliyorum
4
Sosyal Ağlara Üyelik ve Aktiflik
Aşağıdaki her bir sosyal ağa ilişkin hangi seçeneğin sizin için uygun olduğunu işaretler misiniz? Facebook Linked-in Twitter Youtube Xing Friendfeed Blogger Flickr Televidyon İzlesene Lastfm Yonja Fotokritik Myspace Friendster Netlog
5
Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar
6
Sosyal Medyanın Bireysel ve Kurumsal İlişkilere Etkisi
Kurum içi ilişkileri: Kurumların dış ilişkilerini: Bireylerin kişisel ilişkilerini: Baz= 75
7
Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar
Aşağıdaki ifadelere ne derece katılıyorsunuz? Sosyal medya yönetilmediği taktirde bir kurumun itibarına zarar verebilecek güçtedir Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere ilişkin görüşleri üzerinde etkilidir Sosyal medya kurumların iletişim stratejisinin bir parçası olmalıdır Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere bağlılığı üzerinde etkilidir Sosyal medya her şirket için uygun ve kullanılabilir bir alandır
8
Firmalarda Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişim Politikası
9
Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişimine Yönelik Firma Politikası
Baz= 75
10
Firmalarda Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı
11
Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı
Firmanızda sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerini kullanıyor musunuz? Sosyal medya, pazarlama ve iletişim aktivitelerimizin bir parçası Önümüzdeki 6 aya kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki 1 yıla kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki yıldan sonraki dönemde sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Kurum olarak sosyal medya yöntemlerini uygulamayı düşünmüyoruz Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 75
12
Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı
Firmanızda bugüne kadar sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerinin kullanılmamasının başlıca nedenleri nelerdir? Bu alana ayıracak işgücü kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkinliğini ölçümleme yöntemleri yetersiz Kurum olarak sosyal medya uygulamalarına sıcak bakmıyoruz Uygulamaya geçebilmek için yeterli bilgimiz yok Bu konuda hizmet alabileceğimiz kişi ya da kurumlar yeterince uzmanlaşmış değil Bu alana ayıracak finansal kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkin olduğu henüz kanıtlanmış değil Diğer Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 40
13
Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü
Firmanızın sosyal medya iletişim aktivitelerinin etkinliğine yönelik ölçümleme yapıyor musunuz? Baz= 35
14
Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü
2010 yılını geçtiğimiz yıl ile karşılaştırdığınızda, firmanızın aşağıdaki alanlara yönelik ayırdığı bütçede nasıl bir değişim bekliyorsunuz? Sosyal medya Online reklam ve iletişim Mobil pazarlama Etkinlik yönetimi Pazar araştırması Radyo/TV reklamları Yazılı basın reklamları Telemarketing
15
Sosyal Medyanın İş Sonuçlarına Etkisi
Firmanızın sunduğu ürün/ hizmet ağını düşündüğünüzde, sosyal medya üzerinden yapılan iletişimin aşağıdaki sonuçlar üzerinde ne derece etkili olduğunu düşünüyorsunuz? Marka tavsiye düzeyini arttırma üzerinde Marka farkındalığı yaratma üzerinde Ürün/ hizmet hakkında bilgilendirme üzerinde Marka bağlılığını arttırma üzerinde Marka pazar payını arttırma üzerinde
16
Sosyal Medyaya Uygun Sektörler
17
Sosyal Medyaya Uygun Kategoriler
Sizce sosyal medya üzerinden iletişim yapmak aşağıdaki ürün/ hizmet kategorilerinden hangi üçü için daha etkilidir? Cafe/ Bar/ Restoran Teknoloji ürünleri GSM hizmetleri Hızlı tüketim ürünleri Kitap/ Gazete/ Dergi/ CD Sinema/ Tiyatro Turizm ve otelcilik Finansal hizmetler Otomotiv Tekstil Dayanıklı tüketim Sağlık hizmetleri Hepsi Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 75
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.