Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Tipografi
2
Tipografi Tipografi; harf, sözcük ve satırlarla ve boşluklama için gereksinen diğer öğelerle belirlenmiş bir sayfa üzerinde yapılan görsel ve işlevsel düzenlemelerdir.
3
Öğretim materyallerinin tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken tipografik ilkeler şunlardır:
4
Uygunluk Seçilen yazı karakterinin izleyicilerce kabul edilebilir olması ve ürünle bütünleşebilmesidir.
5
klasik müzik. klasik müzik. klasik müzik. klasik müzik. klasik müzik
klasik müzik klasik müzik klasik müzik klasik müzik klasik müzik klasik müzik klasik müzik
6
Okunurluk Yazı karakterinin kolay okunabilir olmasıdır
Okunurluk Yazı karakterinin kolay okunabilir olmasıdır. İnsan gözü desenleri tanımada kelimeleri tanımandan daha ustadır.
7
İnsan gözü desenleri tanımada kelimeleri tanımandan daha ustadır
8
Harf Biçemleri Harf biçemleri düz, eğik, kalın, kalın ve eğik olabilirler. Eğik yazı biçeminde harfler birbirlerine daha yakın durdukları için eğik yazı biçemini okumak daha zordur.
9
Eğik yazı biçeminde harfler birbirlerine daha yakın durdukları için eğik yazı biçemini okumak daha zordur
10
Satır Boşluk Düzeni Uzun satırlar yakın dizildiği zaman, okuyucu bir satırdan diğerine geçmeden okunan satırı ikinci kez okumaya yönelir. Satır uzunluğuna bağlı olarak satır boşluğunun artırılması bunu önlemeye yardımcı olur.
11
Uzun satırlar yakın dizildiği zaman, okuyucu bir satırdan diğerine geçmeden okunan satırı ikinci kez okumaya yönelir. Satır uzunluğuna bağlı olarak satır boşluğunun artırılması bunu önlemeye yardımcı olur.
12
Sözcük Boşluk Düzeni Gereğinden fazla sözcük boşluğu okunurluğu zayıflatmaktadır.
13
Eğer sözcük boşlukları satır boşluklarından daha fazla olursa gözün algısı soldan sağa değil yukarıdan aşağıya yönelmektedir.
14
Dizgi Düzenlemeleri Eşit sözcük boşluk düzeni bütün sayfadaki yazı örgüsüne düz görünüm sağlar. Bu düzende sütun genişliğinden bağımsız olarak sözcük boşluk düzeni her zaman eşit olacaktır.
15
Bir tarafı serbest dizginin üç büyük üstünlüğü vardır: Birincisi, eşit sözcük boşluk düzeni bütün sayfadaki yazı örgüsüne dür görünüm sağlar. İkincisi, dar sütunlarda harf çizgisi için en iyisidir çünkü sütun genişliğinden bağımsız olarak sözcük boşluk düzeni her zaman eşit olacaktır.
16
Ortadan bloklanmış düzenleme
Bu dizgi düzenlemesinde en uzun ve en kısa satırlar arasındaki ölçü arttıkça okunurluk zayıflar.
17
Ortadan bloklanmış dizgi düzenlemesinde en uzun ve en kısa satırlar arasındaki ölçü arttıkça okunurluk zayıflar. Ortadan bloklanmış dizgi düzenlemesinde en uzun ve en kısa satırlar arasındaki ölçü arttıkça okunurluk zayıflar. Ortadan bloklanmış dizgi düzenlemesinde en uzun ve en kısa satırlar arasındaki ölçü arttıkça okunurluk zayıflar.
18
Ortadan ve sağa bloklanmış düzen Bu dizgiler yalnızca özel etki sağlamak amacıyla kullanılmalıdır.
19
Ortadan ve sağa bloklanmış dizgi yalnızca özel etki sağlamak amacıyla kullanılmalıdır. Her iki bloklama türü de okunurluğu zorlaştırmaktadır. Ortadan ve sağa bloklanmış dizgi yalnızca özel etki sağlamak amacıyla kullanılmalıdır. Her iki bloklama türü de okunurluğu zorlaştırmaktadır. Ortadan ve sağa bloklanmış dizgi yalnızca özel etki sağlamak amacıyla kullanılmalıdır. Her iki bloklama türü de okunurluğu zorlaştırmaktadır
20
Yan Başlıklar Tasarımda yan başlıkların kullanılması yeterli boşluğu sağlamakta ve sayfa üzerinde gezinmeyi kolaylaştırmaktadır.
21
Yan Başlık Kullanımı Tasarımda yan başlıkların kullanılması yeterli boşluğu sağlamakta ve sayfa üzerinde gezinmeyi kolaylaştırmaktadır. Tasarımda yan başlıkların kullanılması yeterli boşluğu sağlamakta ve sayfa üzerinde gezinmeyi kolaylaştırmaktadır.
22
Uygulama Tipografi ilkelerine uygun, yan başlıklar içeren bir adet çalışma sayfası oluşturunuz.
23
Kaynakça Sarıkavak, Namık Kemal. Tipografinin Temelleri. Doruk Yayınları, Ankara, 1997. William Mueller. The MathWorks, Inc. William Mueller Kişisel Web Sitesi Lichty, Tom. Design Principles for Desktop Publishers. Wadsworth Publishing Company. Belmont, California, 1993.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.