Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ"— Sunum transkripti:

1 TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ATTİLA İLKOKULU ANASINIFI TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ

2 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

3 Çocukların beden, zihin ve
duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak;

4 2) Onları ilkokula hazırlamak,

5 3) Çocukların Türkçe’yi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır.

6 çocukların sevgi, saygı, işbirliği,
4. Okul Öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları gelişir.

7 kendine saygı ve güven duyması sağlanır,
5. Çocuğun, kendine saygı ve güven duyması sağlanır, öz denetim kazandırılır.

8 6.Çocukların bağımsız Davranışlar geliştirmesi desteklenir.
Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlanır.

9 7.Çocukların hayal güçleri , eleştirel düşünme becerileri,
iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir.

10 ANASINIFIMIZ BU İLKELERLE EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINA OKUL –AİLE VE ÇOCUK DAYANIŞMASIYLA BAŞLIYACAKTIR.

11 OKULUN İLK GÜNLERİ

12 -Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır
-Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır. -Çocuk ilk okula başlarken,onun bu olaya zihinsel olarak hazır olmasının yanısıra,duygusal ve sosyal olarak da hazır olması önem taşımaktadır.

13 EVİNDEN ANASINIFINA ADIMINI ATAN ÇOCUK İÇİN KAYGI OLUŞTURACAK SORULAR NELER OLABİLİR?

14 -Burası neresi,nasıl bir yer
-Burası neresi,nasıl bir yer?Oldukça da büyük bir bina,acaba burada kaybolur muyum? -Evim okuluma yakın mı?Acaba annem,babam beni almaya gelecekler mi?Servisim ne renkti,ya servisimi bulamazsam?Servis şöförü evimi bulabilecek mi?

15 -Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var
-Okulun bu kadar kalabalık olduğunu bilmiyordum,ne kadar çok çocuk var.Üstelik bir çok yaramaz çocuk da var.Dilerim bana zarar vermezler. -Sınıfımızda da çok çocuk var.Öğretmenim beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı?Ya beni farketmez ise?

16 OKUL FOBİSİ……. -Okula gitmeyeceğim,karnım ağrıyor -Seni çok özlüyorum -Arkadaşım yok,kimse benimle oturmak,oynamak istemiyor. -Öğretmenim beni sevmiyor

17 *Okul fobisinin temelinde doyurulmamış psikolojik ihtiyaçlar ve iletişim sorunları vardır: -Öğretmen ya da arkadaşlarıyla arasındaki iletişim engelleri, -Öz benlik ve özgüven eksikliğinin neden olduğu başarısız olma endişesi, -Evden ayrılmaya karşı gösterdiği güvensizlik…

18 “Bu dönemde çocuğunuza her zamankinden daha yakın olun,fakat kademeli bir şekilde onun yanından ayrılacağınız ve mutlaka döneceğiniz konusunda güvence verin.Ona,kendisine ve size güvenmesi için cesaret verin”

19 GÜNLÜK EĞİTİM AKIŞIMIZ

20

21 -Güne Başlama Zamanı  Günün bu ilk etkinliği, çocukların gün içerisinde yapılacak etkinliklere uyumunu sağlamak amacı ile sohbet edildiği, o gün yapılacak olan etkinlikler, öğrenme merkezleri hakkında bilgi verildiği ve çocukların hangi öğrenme merkezlerinde oynayacaklarına karar verdikleri zaman aralığıdır. Bu sürecin sonunda çocuklar öğrenme merkezlerinde oyuna başlarlar. 

22

23 - Oyun Zamanı Öğrenme merkezlerinde oyun
- Oyun Zamanı  Öğrenme merkezlerinde oyun.  (Ancak gün her zaman böyle devam etmeyebilir. Açık havada oynamak, o gün yapılacak eğitimle ilgili olarak bir alan gezisine çıkmak, bir müze ziyaretine gitmek, sabah yürüyüşü yapmak da güne başlamanın farklı yollarındandır). 

24

25 - Yemek, Temizlik 

26 Etkinlik Zamanı  Bu sürede Türkçe, Müzik, Matematik, Drama, Oyun, Fen, Hareket, Alan Gezisi, Aile Katılımı etkinliklerinden birisi veya birkaçı yapılabilir.  Etkinlikler tek başına veya bütünleştirilmiş olarak planlanabilir. Büyük grup halinde, küçük gruplar halinde veya bireysel etkinlikler olarak uygulanabilir. 

27

28 O gün bu etkinliklerden hangisinin/hangilerinin yapılacağına grubun gereksinimine, belirlenen kazanımlara ve ayrılan süreye göre karar verilmelidir.  Etkinlik uygulamaları sınıf içinde ve açık havada yapılmalıdır. 

29

30 Günü Değerlendirme Zamanı
Çocukların günlerini planlamaları, planladıklarını uygulamaları ve gün sonunda da yaptıklarını değerlendirmeyi öğrenmeleri önemli bir kazanımdır. Bu nedenle, günün sonunda yine bütün grup bir araya toplanır ve günün değerlendirilmesi amaçlı sohbet edilir.

31

32 Açık uçlu sorular aracılığıyla, hangi öğrenme merkezlerinde ne tür oyunlar oynadıkları, büyük veya küçük grup etkinlikleri, ortam ve materyaller gibi konularda çocukların günü değerlendirmesine olanak tanınır. Gerekli durumlarda çalışma sayfaları kullanılabilir, kavram oyunları oynanabilir.

33

34 Resim yapılabilir, afiş/poster/grafik/hazırlanabilir, etkinlikle ilgili çekilen fotoğraflar çocuklarla incelenebilir. Çocuklar etkinlikle ilgili konuşabilir, birbirlerine sunum yapabilirler. Sergiler ve sosyal sorumluluk projeleri düzenleyebilirler. 

35

36 Ardından ertesi gün yapılabilecek etkinlikler hakkında konuşulur, evde yapılacak bir çalışma, okula getirilecek bir materyal veya gidilecek bir gezi gibi konularda hatırlatma yapılır. Gerektiğinde gün içinde de bu değerlendirme sürecine yer verilebilir. 

37

38 - Eve gidiş ile ilgili hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır. 

39

40 AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ
-Her velinin en az bir kez katılması esastır. (Anne ya da baba yahut her ikisi birden katılabilir.) -Etkinlik belirlemeyenlerin yapacağı etkinliği öğretmen belirler. -Aile Katılım Etkinlikleri sadece sınıf içi değil sizlere gönderdiğimiz ev faaliyetleriyle de devam etmektedir.

41 SOSYAL FAALİYETLERİMİZ

42 Tiyatro ve Sinema Gezisi. Doğa Gezileri. Trafik Eğitim Gezileri
*Tiyatro ve Sinema Gezisi *Doğa Gezileri *Trafik Eğitim Gezileri *Belirli Gün ve Haftaları Kutlama


"TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları