Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE
Doç. Dr. Dilara Özer Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu
2
ENGELLİ BİREYLER İÇİN FİZİKSEL AKTİVİTE
Fiziksel aktiviteye başarılı ve güvenli bir şekilde katılımda özel dikkat gerektiren bireylere odaklaşır.
3
I
4
Arzu edilen sonuçlar
5
ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
6
ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
Arzu edilen sonuçlar ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
8
Değişkenlerin Yönetilmesi
Materyal : Boyutlar, ağırlık Alan: Alanın büyüklüğü, ağın ya da potanın yüksekliği ve işaretler Aktivite: Amacı değiştirme, aktiviteyi kolaylaştırma, kuralları azaltma ve değiştirme Öğretim Yöntemleri: Model olma, fiziksel yardım, ipcucu verme
9
Değişkenlerin Yönetilmesi Materyal: Boyutlar, ağırlık
10
Değişkenlerin Yönetilmesi Alan: Büyüklük
11
Değişkenlerin Yönetilmesi Aktivite: Kolaylaştırma, bireyin yeteneklerine uygun hale getirmek
12
Değişkenlerin Yönetilmesi Öğretim Yöntemleri
13
Fiziksel aktivitede ve öğretim yöntemlerinde bireysel farklılıklara göre uygun değişiklikler ve uyarlamalar yapıldığında, tüm bireyler fiziksel aktiviteye katılabilirler.
14
Fiziksel aktivite uygulamaları ve hizmetleri neleri kapsar?
15
Beden eğitimi ve spor Uyarlanmış Aktiviteler
16
Beden eğitimi ve spor Paralel aktiviteler
17
Beden eğitimi ve spor Tersine Entegrasyon
18
Beden eğitimi ve spor Ayrıştırılmış ortamda yapılan aktiviteler
19
Performans Sporları
20
Rehabilitasyon Terapi 20
21
ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
Rekreasyon ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
22
Bu hizmeti hangi meslek grupları sunar?
23
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Beden Eğitimi Öğretmeni Antrenör
Rekreasyon Uzmanı Spor Yöneticileri Eğitim Fakültesi Özel eğitim Öğretmenleri Okulöncesi Öğretmenleri Sınıf Öğretmenleri Fizik Tedavi Rehabilitasyon Yüksek Okulu Fizyoterapistler
24
Bu hizmeti verecek nitelikte yetişiyorlar mı?
25
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU
Öğretmenlik EBES : Zorunlu BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU Yöneticilik EBES: %80 Rekreasyon EBES: %66.66 Antrenörlük EBES:% 68.96
26
Okul Öncesi Öğretmenliği Özel eğitim Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği
EĞİTİM FAKÜLTESİ Özel eğitim Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği
27
Teorik ve uygulamalı dersler?
“Uygulama sanıldığından çok daha fazla bir şeydir. İçinde eylemi ve geribildirimi barındırır. Uygulama değişim demektir. Brezilyalı Pedagog , Paulo Freire ( )
28
Mesleğe hazırlanma zengin kazanımlar sunan bir süreçtir
Farklı deneyimler yolu ile Özel gereksinimli bireylere yönelik tutumları Öğretme yeterliliklerini geliştirme sürecidir.
29
Çok disiplinli çalışma alanı
spor sağlık rekreasyon yönetim kültür EBES eğitim medya bilim rehabilitasyon iletişim teknoloji tıp
30
Bu mesleği destekleyen Akademik çalışma bir alandır.
EUDAPA: European University Diploma in Adapted Physical Activity (Finlandiya) ERASMUS MUNDUS: Master Programı; EMMAPA yıllarında bir yıllık 2010 yılında iki yıllık
31
Bu hizmet nerelerde sunulur?
İLKÖĞRETİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM OKULLARI ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZLERİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÜNİVERSİTELER Sınıf Öğretmenleri Özel Eğitim Öğretmenleri ??? Beden Eğitimi Öğretmenleri / Beden Eğitimi Öğretmenleri (565 okulda 249 öğr.) Öğretim Elemanları Okulöncesi Öğretmenleri Beden Eğitimi Öğretmenleri
32
ICHPER-SD Avrupa Bölgesi Kongresi 22-24 Nisan 2009 Antalya/TÜRKİYE
33
Haklar insanların uğradığı
haksızlıklar sonucunda mantık ve kanunlar yolu ile ortaya çıkar. “ Dershowitz, 2004”
34
Her çocuk hareket etme, oyun ve spor hakkına sahiptir
Her çocuk hareket etme, oyun ve spor hakkına sahiptir “Birlikte oyna, birlikte yaşa” BM Çocuk Hakları Sözleşmesi (Madde 31, 1959) BM Engelli Bireylerin Hakları Sözleşmesi ( Madde 30) UNESCO (1978), Beden Eğitimi ve Spor Hakları Good afternoon ladies and gentlemen. 3rd3rr
35
BM Çocuk Hakları Sözleşmesi (1959)
Madde 31 1. Taraf Devletler, çocuğun dinlenme, boş zaman değerlendirme, oynama ve yaşına uygun eğlence (etkinliklerinde) bulunma ve kültürel ve sanatsal yaşama serbestçe katılma hakkını tanırlar. 2. Taraf Devletler, çocuğun kültürel ve sanatsal yaşama tam olarak katılma hakkına saygı duyarak tanırlar ve özendirirler ve çocuklar için, boş zamanı değerlendirmeye, dinlenmeye, sanata ve kültüre ilişkin (etkinlikler) konusunda uygun ve eşit fırsatların sağlanmasını teşvik ederler.
36
BM Engelli Bireylerin Hakları Sözleşmesi
MADDE 30- KÜLTÜREL YAŞAMA, DİNLENME, EĞLENCE VE SPOR ETKİNLİKLERİNE KATILIM Taraf Devletler, engelli bireylerin toplumu zenginleştirmek için yaratıcı, sanatsal ve entelektüel kapasitelerini geliştirmeleri ve kullanmaları için gerekli tedbirleri almalıdır. Taraf Devletler, engelli bireylerin eğlence, dinlenme ve spor etkinliklerine diğerleriyle eşit bir şekilde katılımını sağlamak amacıyla spor etkinliklerine mümkün olduğunca tam katılımını cesaretlendirmeli ve geliştirmelidir.
37
UNESCO Beden Eğitimi ve Spor (1978)
Beden eğitimi ve spor herkes için temel haktır.
38
Engelli bireylerin haklarını savunma ağıdır.
Politikayı hep hükümet, kanunlar, siyaset olarak biliriz. Halbuki politika bunlarla sınırlı değildir. Politika, güçlü elitlerin kaynakların ve hizmetlerin dağıtılmasına karar vermesi ile ilgilidir (Sherrill, 2007).
39
Mesleğimiz; Özgürlük Eşitlik Toplumsal yaşama katılım, İnsan hakları,
Politik, yasal ve sosyal konular (Sherrill, 2007).
40
Bizler mesleğimize tutku ile sarılmalıyız çünkü bize ihtiyacı olan insanlar için çalışıyoruz.
Toplumsal zenginliğin bir parçası olarak kabul edilmeye, Tüm kaynak ve hizmetlerden eşit olarak yararlanmaya
41
Biz neler yapıyoruz? Ozel-sporcular@googlegroups.com Bülten
Engelliler için Fiziksel Aktivite Çalıştayı Uluslararası Engelliler için Fiziksel Aktivite Federasyonunun ( Ortadoğu temsilciliği IFAPA yıllık yönetim kurulu toplantıları 2013 uluslararası engelli bireyler için fiziksel aktivite kongresi I
42
SONUÇ Engelliler için fiziksel aktivite;
Tüm yetenek düzeyindeki bireyler için hareket, egzersiz ve spor bilimlerini kapsayan çok disiplinli bir akademik alandır.
43
Akademik gelişim Kaliteli hizmetin ulaştırılmasını etkiler.
44
Eleman/Öğretmen Yetiştirme
Akademik Gelişim Yüksek lisans programlarına “EBES” i kapsayacak dersler Alanla ilgili yüksek lisans ve doktora tezleri Alana özgü ülke genelinde bir yüksek lisans ve doktora programı Uluslararası kuruluşlarla işbirliği Eleman/Öğretmen Yetiştirme Yüksek Öğretim programlarının güçlendirilmesi Hizmetiçi eğitim
45
Beden eğitimi öğretmenlerinin Antrenörlerin
Rekreasyon uzmanlarının özel gereksinimli çocuklarla çalışma olanaklarının artırılması için gerekli yasal düzenlemelerin yapılması
46
Teşekkür Ederim
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.