Download presentation
Презентация загружается. Пожалуйста, подождите
1
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Mutfak Rehberi okurlarının %84’ü ABC1 sosyo ekonomik grubundadır. Kadın okur oranı, Türkiye’de yayınlanan tüm dergiler arasında en yükseklerden birisidir. (%86) Mutfak Rehberi okurlarının alım gücü yüksek; tüketim alışkanlıkları gelişmiştir. Mutfak Rehberi okurlarının kişisel bakım ve kozmetik ürünlerini kullanma eğilimi yüksektir. Mutfak Rehberi okurlarının mutfak kültürü, kozmetik ve kişisel bakım, teknoloji ve mobilya ürünlerine ilgisi diğer yemek dergileri* ortalamasının üzerindedir. * Yemek dergileri: Lezzet, Sofra ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 1
2
OKURLARININ %84’Ü ABC1 SOSYO EKONOMİK SINIFA MENSUP VE TÜKETİMDE AKTİFTİRLER
CİNSİYET SES YAŞ EĞİTİM İŞ YABANCI DİL ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 2
3
OKURLARININ SAHİPLİK ORANI YÜKSEK SEVİYEDEDİR
SAHİPLİK EĞİLİMLERİ FİNANSAL ARAÇLARI KULLANIM EĞİLİMLERİ % EV / OTOMOBİL SAHİPLİĞİ ABONELİKLE İLGİLİ SAHİPLİK ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 3 100 Genel Dergi Okuru
4
OKURLARININ KİŞİSEL BAKIM VE KOZMETİK ÜRÜNLERİNİ
KULLANMA EĞİLİMİ YÜKSEKTİR KİŞİSEL BAKIM VE KOZMETİK ÜRÜNLERİ KULLANIM ORANLARI (%) % ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 4
5
OKURLARININ ÖZEL İLGİ ALANLARI,
YEMEK DERGİLERİ VE GENEL DERGİ OKUR ORTALAMASINDAN YÜKSEKTİR İLGİ ALANLARI ENDEKS* 100 Genel Dergi Okuru Yemek Dergileri Okuru Mutfak Rehberi teknoloji ürünleri, dekorasyon mobilya ve kültür sanat konularına ilgi sıralamasında, yemek dergileri içinde ilk sırada yer alır. * Çok ilgiliyim cevabı verenler değerlendirilmiştir. ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 5
6
OKURU İÇİN DERGİSİ “REHBER” NİTELİĞİNDEDİR.
OKUR DERGİSİNİ ETKİLİ BİR BİLGİ KAYNAĞI OLARAK GÖRÜR Okur dergisine bağlıdır % Dergiyi okuduktan sonra saklarım 68 Bir sonraki sayıyı heyecanla beklerim Sayfa sayfa okurum 49 Bazı bölümleri detaylı okurum 37 Kendi evimde okurum 95 Verdiğim paraya değer 78 Okurun dergiyle arasında sağlam güven ilişkisi vardır % İyi bir bilgi kaynağıdır 77 Dergide okuduklarıma inanırım 80 Yeni fikirler edindim 97 Kendimi geliştirdiğimi hissederim 93 Vaktimi iyi değerlendirdiğimi hissederim 96 Verilen tavsiyeleri uyguladım / bir şeyi ilk kez denedim 81 Kendime ayırdığım özel zamandır, keyfini çıkarırım 99 Rahatlarım / Kafamı boşaltırım 91 Yeni marka ve modellerin ayağıma geldiğini hissederim Son akım / yaşam biçimlerini ilk kez öğrenirim 84 Nerede ne var öğrenirim, aradıklarımı kolay bulurum 88 ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 6
7
OKURLARININ TÜKETİME EĞİLİMİ YÜKSEKTİR. BU DURUM
REKLAMVERENE HEDEF KİTLEYE ULAŞIM KONUSUNDA AVANTAJ SAĞLAR YAŞAM BİÇİMİ %* * Kesinlikle geçerli-kısmen geçerli cevabı verenler değerlendirilmiştir. ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 7
8
YAYINLANAN REKLAMLARIN ETKİNLİĞİ YÜKSEKTİR
Okurlar reklamları ilgiyle inceler % Dergide ilgimi çeken reklamı kopartıp saklarım 74 Dergi reklamını istediğim detayda incelerim 97 Reklamları daima ilgiyle incelerim / okurum 22 Reklamları genellikle ilgiyle incelerim / okurum 25 Reklamlardan bilgi ve keyif alırlar % Reklamların zenginleştirdiği ve keyif kattığı mecra 47 Reklamlarına en güvendiğim mecra 44 Reklamlarından en çok bilgi aldığım mecra 45 Dergi reklamlarını referans alırlar % Yeni çıkan bir ürün hakkında bilgilendirir 94 Tanıtılan ürün ve markalarla ilgileniyorum 88 Tanıtılan ürün ve markalara güvenirim 79 Dergiden çıkan ürün örneklerini denerim 68 Gördüğüm reklamlar satın alma kararımı etkiler 76 Rehber niteliğinde tanıtıcı ekleri faydalı buluyorum 87 Özel ilgi alanıma giren reklamlara bakmaktan zevk alırım 93 ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 8
9
Teşekkür ederiz… ** Kaynak: QRS’IV-2008, TNS PIAR 9
Similar presentations
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.