Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROL VE KALİTE GÜVENCE
2
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROL NEDİR ? KALİTE GÜVENCE NEDİR ? NERELERDE UYGULANIRLAR ? NELERLE İLGİLENİRLER ?
3
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROL NEDİR ? Ürün ve/veya hizmetlerin, önceden belirlenmiş hedeflere uygunluğunu sağlamak amacıyla teknik, istatistik, ölçüm, deney gibi uygulamalar ile yürütülen faaliyetlerdir
4
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
ISO9000 STANDARDI, KALİTE KONTROLU ŞÖYLE TARİF EDER : KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ KARŞILAMAK ÜZERE KULLANILAN OPERASYONEL TEKNİKLER VE FAALİYETLER
5
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
ISO9000 KALİTE GÜVENCEYİ İSE ŞÖYLE TANIMLAR : BİR KURULUŞUN KALİTE GEREKLİLİKLERİNİ YETERLİ DERECEDE GÜVEN ALTINA ALMAK AMACIYLA UYGULANAN PLANLANMIŞ FAALİYETLER SİSTEMİ
6
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
ISO9000 standardının 7. Maddesi üretim ve hizmetin gerçekleştirilmesi başlığı altında kalite kontrol yöntemlerini tanımlanmaktadır. Üretim ve hizmet sunumunun kontrolü, üretim ve hizmet sunumunun serbest bırakılması, izleme, ölçme bölümlerinde kalite kontrol konuları yer almaktadır.
7
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROL NERELERDE UYGULANIR ?
8
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KK, İMALAT VE HİZMET SEKTÖRLERİNDE KULLANILIR. KK, BİR İŞLETMENİN BÜTÜN FONKSİYONLARINDA UYGULANABİLİR (TASARIM,ÜRETİM, İK, FİNANS, SATINALMA,VB)
9
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KK AŞAMALARI GİRDİ KK SÜREÇ KK ÇIKTI (FİNAL) KK
10
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
11
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
GİRDİ KK UYGULAMASI İŞLETMEYE ÜRÜN VEYA HİZMET ÜRETİMİ AMACIYLA DIŞ KAYNAKLARDAN TEDARİK EDİLEN GİRDİLERİN ,ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE GÖRE KONTROL EDİLMESİ
12
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
SÜREÇ KK
13
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
ÇIKTI (FİNAL) KK İŞLETMEDE YÜRÜTÜLEN ÇEŞİTLİ FAALİYETLER SONUCU ORTAYA ÇIKAN ÜRÜN VEYA HİZMETİN , ÖNCEDEN BELİRLENMİŞ KRİTERLERE UYGUNLUĞUNUN KONTROLU.
14
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
15
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
16
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
17
Process Focus and Continuous Improvement
A process is a sequence of activities that is intended to achieve some result
18
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI (AZALAN) Hurda, fire, ıskarta, atık, vb oranının azalması, Girdilerin azalması(hammadde, enerji, vb), Yeniden düzeltme (tashih) işlemlerinin azalması , Üretimdeki duraklamaların azalması, Müşteri şikayetlerinin azalması, İadelerin azalması, Maliyetlerin azalması,
19
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE KONTROLUN İŞLETMEYE KATKILARI (ARTAN) Daha yüksek bir üretim hızına ulaşılması, Çıktıların artması, Verimliliğin artması, Çalışanların firmaya bağlılığının artması, Müşteri istek ve beklentilerinin karşılanma oranının artması, Marka imajı ve güvenilirliğin artması Satışların artması, Maliyetlerin artması
20
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
100 BİRİM ÜRÜNDE %10 HATA/FİRE ORANI İLE ÇALIŞILDIĞINDA ELDE EDİLEN ÇIKTI MİKTARI: 100 x0,9=90 BİRİM ÜRÜN
21
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
AYNI İŞ YERİNDE AYNI ÜRÜNÜN %10 HATA/FİRE ORANI İLE DEĞİL AMA % 5 HATA/FİRE ORANI İLE ÜRETİLDİĞİNİ DÜŞÜNECEK OLURSAK : 100x0,95=95 BİRİM ÜRÜN
22
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
YİNE AYNI İŞYERİNDE DURAKLAMALARIN, DUR-KALKLARIN, AYAR DÜZELTME VEYA YENİ AYAR ÇALIŞMALARININ AZALTILMASI İLE ÜRETİM HIZININ %10 ARTTIĞINI KABUL EDERSEK : 100x1,10 =110 BİRİM ÜRÜN 110x0,95 =104,5 BİRİM ÜRÜN
23
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
İLK DURUM : 90 ÜRÜN SON DURUM :104.5 ÜRÜN VERİM ARTIŞI : (104,5-90)/90X100= %16,11
24
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
KALİTE GÜVENCE KALİTE KONTROL TANIM SİSTEM KALİTESİ PARÇA VE ÜRÜN KALİTESİ ODAKLANMA SÜREÇLER HATALAR HEDEF SÜREKLİ İYİLEŞME HATA TESPİTİ NASIL KYS SÜREKLİLİĞİ PROBLEM ÇÖZME NE ÖNLEYİCİ MUHAFAZA EDİCİ SORUMLULUK HERKES ÖZEL EKİP
25
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Examples Airlines :On-time, comfortable, low-cost service Health Care : Correct diagnosis, minimum wait time, lower cost, security Food Services :Good product, fast delivery, good environment Postal Services : Fast delivery, correct delivery, cost containment Academia :Proper preparation for future, on-time knowledge delivery Consumer Products : Properly made, defect-free, cost effective Insurance : Payoff on time, reasonable cost Military : Rapid deployment, decreased wages, no graft Automotive : Defect-free Communications : Clearer, faster, cheaper service
26
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Statistical Quality Control Quality Assurance Quality Management
27
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
28
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
29
Internal and External Benefits of Quality
Internal Benefits External Benefits Customer gets correct product or service Correct specifications Appropriate intangibles Customer satisfaction Customer retention Reduces costs Increases dependability Increases speed Boosts moral Increases customer retention Increases profit
30
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
31
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
32
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
33
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
34
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
35
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
36
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
37
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
38
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
39
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
40
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
41
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
42
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
43
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
44
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
45
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
46
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
47
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
48
Control chart -illustration of construction
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0.8 0.9 1.0 1.1 1.2 1.3 X-chart Copper Warning limit Action limit Central line Control value
49
When to Take Action?
50
When to Take Action?
51
When to Take Action?
52
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Quality and Personal Values Personal initiative has a positive impact on business success Quality begins with personal attitudes Quality-focused individuals often exceed customer expectations Attitudes can be changed through awareness and effort (e.g., personal quality checklists)
53
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Continuous Improvement Enhancing value through new products and services Reducing errors, defects, waste, and costs Increasing productivity and effectiveness Improving responsiveness and cycle time performance
54
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Contemporary Influences on Quality Parterning Learning systems Adaptability and speed of change Environmental sustainability Globalization Knowledge focus Customization and differentiation Shifting demographics
55
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Definitions of Quality Transcendent definition: excellence Product-based definition: quantities of product attributes User-based definition: fitness for intended use Value-based definition: quality vs. price Manufacturing-based definition: conformance to specifications
56
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Customer-Driven Quality “Meeting or exceeding customer expectations” Customers can be... Consumers External customers Internal customers
57
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Principles of Total Quality Customer and stakeholder focus Participation and teamwork Process focus and continuous improvement ...supported by an integrated organizational infrastructure, a set of management practices, and a set of tools and techniques
58
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Customer and Stakeholder Focus Customer is principal judge of quality Organizations must first understand customers’ needs and expectations in order to meet and exceed them Organizations must build relationships with customers Customers include employees and society at large
59
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
60
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
61
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
62
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
63
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
64
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
65
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
66
KALİTE KONTROL VE STANDARDİZASYON
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.