Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TASNİF DIŞI 1/43 Dünya Tarihinde Havacılığın Temellerini Atan Çalışmalar Ve Uçuş Denemeleri Asb. Ad.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TASNİF DIŞI 1/43 Dünya Tarihinde Havacılığın Temellerini Atan Çalışmalar Ve Uçuş Denemeleri Asb. Ad."— Sunum transkripti:

1 TASNİF DIŞI 1/43 Dünya Tarihinde Havacılığın Temellerini Atan Çalışmalar Ve Uçuş Denemeleri Asb. Ad.

2 TASNİF DIŞI 2/28 Takdim Planı * Giriş * Dünyada Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri * Türk Havacılık Tarihi ve İlkler *Sonuç *Araştırmada Kullanılan Kaynaklar

3 TASNİF DIŞI 3/28 Giriş Uçmak, çok eski zamanlardan beri insanoğlunun en büyük tutkularından biri olmuştur. Uçağın icat olunduğu güne kadar pek çok bilgin ve macera tutkunu insan, büyük çaba sarf etmiş ve büyük bedeller ödemiştir.

4 TASNİF DIŞI 4/28 Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri Günümüz İspanya’sında Ortaçağ’da kurulan Endülüs Emevi Devleti’nde yaşamıştır. Astronomi, fizik, mühendislik alanlarında önemli başarılar elde etmiştir. Akbabayı andıran tüylü ve kanatlı bir giysi ile Kurtuba şehrindeki bir kuleden uçup önemli bir mesafeyi kat etmiştir. Önemli Kişiler Abbas İbn Firnas

5 TASNİF DIŞI 5/28 Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri * Leonardo Da Vinci Pek çoğumuz onu ressam kimliğiyle tanıyoruz fakat kendisinin matematik, fizik, astronomi ve mühendislik alanında da büyük çalışmaları vardır. Leonardo Da Vinci, uçma hayaline tutkuyla bağlıydı. Kuşların uçuşunu gözlemleyip bunları not alıyor ve çizimler yapıyordu. Önemli Kişiler

6 TASNİF DIŞI 6/28 Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri Çizdiği uc ̧ an makine tasarımları, kuşların kanat düzeneğine dayanıyordu. Ayrıca yaptığı çalışmalar sırasında bir insanın yüksekten atladığında yere incinmeden inmesini sağlayacak bir alet de tasarlamıştır. Bu, piramit şeklinde bir paraşüttür ve günümüz paraşütlerinin atası olarak kabul edilir.

7 TASNİF DIŞI 7/28 Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri Annonay’daki fabrikalarında bazen kağıttan küçük balonlar da yaparlardı. Sıcak havayla şişirilen bu balonlar serbest bırakıldıklarında havalanırlardı. 4 Haziran 1783’de Annonay’da, kalabalık seyirci topluluğu önünde büyük bir deneme yapıldı. Montgolfier Kardeşler’in balonu 10 dakika havada kaldı ve 500 metreye yükseldi. Önemli Kişiler Joseph - Etienne Montgolfier Kardeşler

8 TASNİF DIŞI 8/28 Önemli Kişiler Asıl meslekleri bisiklet tamirciliği olan Wilbur ve Orville Wright kardeşler, üst düzey bir eğitime sahip olmamalarına rağmen, yaptıkları çalışmalar sonucunda ilk motorlu uçağın icadını gerçekleştirdiler. Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri Wright Kardeşler

9 TASNİF DIŞI 9/28 Önemli Kişiler * Wright Kardeşler İlk uçuş 17 Aralık 1903’te Kuzey Carolina’da Orville’in kontrolünde gerçekleştirildi. Uçak, benzin motorlu ve iki pervaneliydi. Pilotla birlikte ağırlığı 335 kg idi. “Flyer1” adını verdikleri uçaklarının yaklaşık bin dolarlık bir maliyeti vardı. İlerleyen yıllarda da Flyer 2 ve Flyer 3’ü ürettiler. Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri

10 TASNİF DIŞI 10/28 Takdim Planı * Giriş Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri* Türk Havacılık Türk Havacılık Tarihi ve İlkler * Sonuç * Araştırmada Kullanılan Kaynaklar

11 TASNİF DIŞI 11/28 İsmail bin Hammâd el-Cevherî İbni Firnas’tan yaklaşık 200 yıl sonra, Nişabur Ulu camii üzerinden kendini boşluğa bırakan Gazneli İsmail Cevheri, bilinen ilk Türk hava şehididir. Cevherî’nin bu girişimi başarısız olsa da Hezarfen’den Da Vinci’ye kadar birçok kişiye ilham kaynağı olmuş ve ilk uçuş denemelerinden biri olarak tarihe geçmiştir. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

12 TASNİF DIŞI 12/28 Hezarfen Ahmet Çelebi 17. yüzyılın başlarına gelindiğinde karşımıza uçuş sevdalısı Hezarfen Ahmed Çelebi çıkmaktadır. Cevheri'nin başarısızlıkla sonuçlanan deneyi üzerinde uzun süre düşünmüş ve onun çalışmalarını kaldığı yerden devam ettirmiş, hava akımları ve kuşların uçuşu üzerinde çalışmalar yapmıştır. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

13 TASNİF DIŞI 13/28 Önemli Kişiler * Hezarfen Ahmet Çelebi Tasarladığı kanatlar üzerinde birçok test yapıp onlara son şeklini vermiştir. Şartların uyduğu bir zamanda da Galata Kulesi’nden Üsküdar’a 3358 metre yol alarak başarılı bir iniş gerçekleştirmiştir. Böylece yaklaşık 3,5 kilometrelik bir mesafeyi havadan kat eden ilk bilim insanı olarak tarihe geçmiştir. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler

14 TASNİF DIŞI 14/28 Lagari Hasan Çelebi IV. Murat döneminde (1623-1640) yaşamış bir Türk bilginidir. Hayatı hakkındaki bilgiler, kendisiyle aynı çağda yaşayan Evliya Çelebi’nin Seyahatnâme’sinde yer alır. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

15 TASNİF DIŞI 15/28 * Lagari Hasan Çelebi Kendi icadı olan, 64 kg.’lık barut ile çalışan, yedi kollu bir roketle Sarayburnu açıklarında göğe yükselmiş ve yine kendi yapmış olduğu ilkel bir paraşütle Sinan Paşa Köşkü önünde denize inmeyi başarmıştır. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

16 TASNİF DIŞI 16/28 Vecihi HÜRKUŞ Türkiye'nin ilk yerli uçağını tasarlayan ve üreten, Türk pilot, mühendis ve askerdir. Türk havacılık tarihinin en önemli isimlerinden biridir. Başarıları sonucunda kırmızı şeritli İstiklal madalyası ve TBMM tarafından 3 adet takdirname alan tek kişidir. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

17 TASNİF DIŞI 17/28 * Vecihi HÜRKUŞ Birinci Dünya savaşı sırasında pilot brövesi alarak 7. Tayyare Bölüğü’nde Ruslara karşı harekata katılan Vecihi Bey başarılı keşif ve bombardıman uçuşları yapmış ve bu arada girdiği bir hava muharebesinde bir Rus uçağını indirmiştir. Kurtuluş Savaşı’na katılan Vecihi Bey, özellikle İnönü ve Sakarya Savaşları sırasında çok başarılı keşif ve destek uçuşları yaptığı gibi bir Yunan uçağını da indirmiştir. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

18 TASNİF DIŞI 18/28 * Vecihi HÜRKUŞ Edirne'ye kazayla düşen bir düşman uçağına isminin verilmesi üzerine uçak yapma fikri aklına takılan Vecihi Hürkuş, ilk Türk yapımı uçak olan Vecihi K-VI’yı imal etti. Uçağın ilk uçuşunu 28 Ocak 1925'de gerçekleştirdi. Türkiye'nin ilk sivil hava yolu şirketi olan Hürkuş Hava Yolları'nı 29 Kasım 1954 tarihinde kurdu. 16 Temmuz 1969'da, geçirdiği beyin kanaması sonucu kaldırıldığı Gülhane Askeri Tıp Akademisi Hastanesi'nde hayatını kaybetti. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler

19 TASNİF DIŞI 19/28 Türkiye’de havacılığın gelişmesine gönül vermiş bir girişimcidir. 1936'da, bugün Beşiktaş’ta ki Deniz Müzesi olarak kullanılan binayı bir tayyare fabrikası açma amacıyla yaptırmıştır. Ayrıca Yeşilköy’de de bir pilot okulu açmıştır. Kurduğu fabrikada “Nu. D-38” olarak adlandırdığı yolcu uçağını imal ettirmiştir. Bu uçağın ilk deneme uçuşu 11 Şubat 1944’te yapılmıştır. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Önemli Kişiler Nuri DEMİRAĞ

20 TASNİF DIŞI 20/28 Önemli Kişiler * Sabiha GÖKÇEN Mustafa Kemal ATATÜRK’ün manevi kızı olan Sabiha GÖKÇEN Ata’nın teşvik ve direktifiyle havacılık mesleğine girmiş ve bröve aldıktan sonra askeri havacılığa yönelmişti. 1937 yılında Eskişehir’de Hava Okulu’ndan mezun olmuştur. 1.Tayyare Alayı’nda 6 aylık harp uçuş eğitimi gördükten sonra Trakya Manevraları’na ve Dersim Harekatı’na katılmış ve “İlk Türk Kadın Savaş Pilotu” unvanını almıştır. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler

21 TASNİF DIŞI 21/28 1910 Yılı Ocak ayında harbiye bakanı ve Genel Kurmay başkanı görevine gelen Mahmut Şevket Paşa’nın emri ve genel kurmay 2. Şubesinde görevli Kurmay Yarbay Süreyya Bey’in girişimleri üzerine 1911 yılı içerisinde pilot yetiştirme ve uçak alımı çalışmaları başlatıldı. 29 Haziran 1911 günü yapılan sınav sonucu belirlenen iki subay pilotaj öğrenimi için Fransa’ya gönderildiler. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Türk Hava Kuvvetleri’nin Kuruluşu

22 TASNİF DIŞI 22/28 Aralık ayı içerisinde de Deperdussin firmasına iki uçak siparişi verildi. Bu uçaklar 12 Mart 1912 günü İstanbul’a geldiler ve bugünkü Yeşilköy kuzeyinde hava meydanı ve uçuş okulu yeri saptanarak hangar yapımına başlandı. Fransız R.E.P firmasına dört uçak sipariş edildi ve yedi pilot adayı ile makinist-marangoz olarak yetiştirilecekler bu fabrikanın okuluna gönderildiler. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Türk Hava Kuvvetleri’nin Kuruluşu

23 TASNİF DIŞI 23/28 Temmuz 1911’de Fransa’daki Blériot Okulu’na uçuş eğitimine gönderilen Süvari Yzb. Fesâ (EVRENSEV) ve İstihkam Tğm. Yusuf Kenan Bey’dir. 26 Nisan 1912 günü Deperdussin Okul uçağı ile R.E.P uçağının uçmaya başlamaları, Pilot Fesa Bey’in İstanbul’da ki ilk uçuşları oldu. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler İlk Askeri Pilotlar

24 TASNİF DIŞI 24/28 29 Eylül 1913 tarihinde sona eren Balkan Savaşı’ndan sonra Pilot Tğm. Nuri Bey, Rasıt olarak Edirne Telgraf Müfrezesinden Ütğm. Hami Bey’i de alarak 24 Ekim 1913 de Prens Celalettin ismindeki Deperdussin uçağı ile Edirne-İstanbul uçuşunu gerçekleştirdi. Edirne-Babaeski-Çorlu-Çatalca rotasını takip eden uçak 3 saat 5 dakikalık bir uçuştan sonra Yeşilköy’e indi. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler İlk Uzun Mesafeli Uçuş

25 TASNİF DIŞI 25/28 Yzb. Salim (İlkuçan) ve Rasıt Kur. Yzb. Kemal 29 Ekim 1913’te Yeşilköy’e dönmek için Kırklareli’nden havalandılar. Marmara denizini aşarak Manyas yakınlarına indiler.Yakın bir köyde geceledikten sonra Bandırma’ya geçen Salim ve Kemal Beyler, oradan da 102 km. uzaklıktaki Yeşilköy’e uçarak, ilkinde bilmeden geçtikleri Marmara denizini bir gün arayla bu kez bilerek geçme başarısını gösterdiler. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Marmara Denizinin İlk Kez Geçilmesi

26 TASNİF DIŞI 26/28 26 Kasım 1966 günü Türk pilotları uçakları ile California eyaletinden iki ayrı grup olarak ayrıldılar ve Türkiye’ye geldiler. Birinci grupta Bnb. Adnan ÇOKGÖR, Yzb. Tulga ÇELTEK, ikinci grupta Yzb. Dogan PERK, Yzb. Zeki KIYAK, Yzb. Haydar ÇEMBERCİ bulunuyordu. 15.000 km. tutan yolu aşamalar halinde 21 saatte uçtular ve dünyada ilk kez F-5 uçaklarıyla Atlantik’i geçen jet pilotları oldular. Türk Havacılık Tarihi ve İlkler Atlantik’i Geçen İlk Pilotlar

27 TASNİF DIŞI 27/28 Takdim Planı * Giriş * Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri * Türk Havacılık Tarihi ve İlkler * *Araştırmada Kullanılan Kaynaklar * Sonuç

28 TASNİF DIŞI 28/28 Sonuç Havacılık tarihi insanların merak duygusu ve gökyüzüne olan ilgileri sonucu doğmuştur. Yapılan çalışmalar ve edinilen tecrübeler ile havacılık alanında gelişmişlik seviyesinin ve gökyüzüne olan hakimiyetin önemi daha belirgin hale gelmiştir. Geçmişten günümüze, günümüzden geleceğe havacılık alanında yapılan çalışmaların önemi giderek artmaktadır.

29 TASNİF DIŞI 29/28 Takdim Planı * Giriş * Dünya Havacılık Tarihi ve Uçuş Denemeleri * Türk Havacılık Tarihi ve İlkler *Sonuç * Araştırmada Kullanılan Kaynaklar

30 TASNİF DIŞI 30/28 Araştırmada Kullanılan Kaynaklar * Havacılık ve Hava Harp Tarihi/ Gürçağ YAVUZ * Wright Kardeşler/ David McCULLOUGH * Merak Çağı/Richard HOLMES

31 TASNİF DIŞI 31/43


"TASNİF DIŞI 1/43 Dünya Tarihinde Havacılığın Temellerini Atan Çalışmalar Ve Uçuş Denemeleri Asb. Ad." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları