Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanzümra küçük Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
İletişim nedir Temel İletişim
2
Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim
3
İletişim insan davranışlarının bir ürünüdür, Dinamik bir olgudur. İletişim biçimleri, kültürel yapıdaki değişime paralel olarak değişim gösterebilir, Paylaşmayı gerekli kılar, Semboliktir. Semboller; jestler, mimikler, sesler, harfler, rakamlar ve sözcükler biçiminde olabilir. İletişimin Özellikleri
4
İletişimde ilk izlenim çok önemlidir. İki yönlü bir süreçtir. Yalnızca bilgi alışverişi değildir. İletişimin ana amacı, anlayarak kavramaktır. İletişimsizlik mümkün değildir. Her düşüncemizin, davranışımızın ve ilişkimizin altında isteyerek ya da istemeyerek aldığımız ya da verdiğimiz iletiler vardır. İletişimin Özellikleri
5
İletişimin Türleri
6
Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anlayabildiğiyle sınırlıdır… Önemli olan sizin ne ‘anlattığınız’ değil, karşınızdakinin ne anladığıdır. İletişim
7
İletişim Süreci ve Temel Öğeleri Kanal Mesaj Yöntem ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği ALICI mesajın gönderildiği birim KANAL mesajın sunuluş biçimi DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki
8
İletişim sürecini başlatan ve mesajı kodlayarak gönderen kaynaktır. İletişim ilk önce göndericinin zihnindeki düşüncelerle ortaya çıkar. Kaynak, sahip olduğu tecrübe ve bilgilere göre düşündüklerini kodlayarak bir mesaj oluşturur ve bu mesajı bir kanal kullanarak alıcıya iletir. İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)
9
Kaynağın iletişim becerisini etkileyen unsurlar; Bilgisi, Kodlama için doğru sembolleri kullanması, İyi söyleyiş, Kelime zenginliği, Beden dilini doğru kullanması. (Milletvekili örneği) İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)
10
Bir milletvekili örneğine bakalım! İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)
11
Kodlama; bir bilginin, düşüncenin, duygunun veya kanının iletişim için uygun bir mesaj haline getirilmesidir. İletişim Sürecinde Kodlama
12
Kaynak kodlama yaparken, alıcının bilgi ve tecrübe alanına giren semboller kullanmalıdır, Kaynak, soyut ifade ve sembollerden kaçınmalıdır, Kaynak, sembolleri alıcının daha önce alışmış olduğu anlamda kullanmalıdır, Kaynak, alıcının anlamayacağı tahmin edilen kelimeleri açıklamalıdır. İletişim Sürecinde Kodlama
13
Reha Muhtar’ın tarzına ve kodlamasına bir bakalım! İletişim Sürecinde Kodlama
14
Mesaj, işaretlerden oluşur. Bu işaretler, toplumsal yaşam ve deneyimler çerçevesinde bir anlam ifade ederler. Konuşulan veya yazılan kelimeler, grafikler, resimler, bedenin hareketleri (jest ve mimikler) kodlanarak alıcıya gönderilecek mesajı oluştururlar. İletişim Sürecinde Mesaj
15
Mesajın taşıması gereken özellikler; Hedefin bilgi, düşünce, deneyim ve ilgi alanlarına uygun şekilde anlaşılır ve açık olmalı, Hedefin tutum, inanç ve değer yargılarına uygun olmalı, Uygun zamanda, uygun kanalla gönderilmeli, Etkili olabilmesi için kaynak ve alıcı arasında kalmalı. İletişim Sürecinde Mesaj
16
Alıcı, kodlanmış mesajı alan ve kodu açan kişidir. Alıcı, mesajı taşıyan sembolleri algılayıp anlam vererek, iletişimi sonlandırır ya da kendisi de bir mesaj göndererek gönderici konumuna geçer. Tam ve etkin bir iletişim için alıcının aktif bir dinleyici olması gerekir. İletişim Sürecinde Alıcı
17
Alıcının aktif bir dinleyen olabilmesi için; Sessiz olması, Dinlerken her türlü ön yargı, değerlendirmeler ve genellemelerden kendini uzak tutması, Göndericiye empati göstermesi, Sabırlı olması ve konuşmacının sözünü kesmemesi gerekir. İletişim Sürecinde Alıcı
18
Geribildirim, kaynağın, gönderdiği mesajın başlangıçta amaçladığı şekilde alıcıya ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmesine imkan tanır. Geribildirim sayesinde kaynak, alıcının tepkilerini algılayabilir ve mesajın içeriğinde (gerekiyorsa) yeni düzenlemeler yapabilir. İletişim Sürecinde Geribildirim
19
Kaynağın gönderdiği ile hedefin aldığı mesaj arasında fark varsa, bu farka gürültü adı verilir. İletişim sürecindeki iletilerde, kaynak ile alıcı tarafından öngörülmemiş, istenmeyen ve iletişimin aksamasına ya da kopmasına yol açan unsurları ifade eder. İletişim Sürecinde Gürültü
20
İletişimde gürültüyü ortadan kaldırmak için sorulabilecek sorular; Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem karşımdaki kişinin iletişim kanalları açık olur? Nerede, hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? (Demirbank örneği) İletişim Sürecinde Mesaj
21
DEMİRBANK ÖRNEĞİ
22
YAŞADIĞINIZ TEMEL İLETİŞİM SORUNLARI NELERDİR?
23
Kişilerin algılama ve yorumlama biçimleri, Kalıplaşmış yargılar/ön yargılar, Rol ve statü farklılıkları, Cinsiyet farklılıkları, İşitme ya da dinleme sorunları. Temel İletişim Sorunları
25
1 KADIN 1 ERKEK CİNSİYET FARKLILIKLARI
26
KİŞİSEL ALGI FİLTRESİ Değerler İhtiyaçlar Amaçlar GERÇEK İlgiler GÖRÜNÜŞ Olduğu haliyle dünya İnançlarGöründüğü haliyle dünya Tutumlar Beklentiler İstekler Bilgi Duygular Dil Eğitim
30
Etkili İletişim için; Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması sağlamak Beden diline dikkat etmek İki yönlü iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak
31
İki insan arasındaki en kısa iletişim gülümsemektir. Bize gelin! En iyi kalite! Ucuzluk bizde!! Biz iyiyiz! Bizden alın! Hayır, bizden! Süper şirket İyi fiyatlar Biz en iyiyiz!
32
ETKİLİ BİR İLETİŞİM İÇİN… HOŞGÖRÜ EMPATİ TAHAMMÜL SEVGİ SAYGI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.