Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ"— Sunum transkripti:

1 İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ
T.C. TİCARET BAKANLIĞI İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2 İhracata Hazırlık Destekleri Yüksek Katma Değere Yönelik Destekler
UR-GE Pazara Giriş Belgeleri İhracata Hazırlık Destekleri Pazar Araştırması Fuarlara Katılım Yurt Dışı Birim Pazarlama Destekleri Tasarım Marka - Turquality Yüksek Katma Değere Yönelik Destekler İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI (DFİF) DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMETLERE İLİŞKİN DESTEKLER T.C. TİCARET BAKANLIĞI

3 Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi
1 UR-GE Desteği 2 Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi 3 Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği 4 Yurt Dışı Fuar Desteği 5 Yurt İçi Fuar Desteği 6 Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteği 7 Tasarım Desteği 8 Marka – Turquality Desteği 9 Küresel Tedarik Zincirine Giriş Desteği 10 Türkiye Ticaret Merkezleri

4 1 UR-GE DESTEĞİ

5 UR-GE DESTEĞİ MEVZUAT AMAÇ KAPSAM
2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ MEVZUAT Şirketlerin Uluslararası Rekabet Güçlerinin Geliştirilmesi AMAÇ Şirketler İşbirliği Kuruluşları KAPSAM

6 UR-GE DESTEĞİ DESTEK SÜRECİ Bireysel Danışmanlık
İşbirliği Kuruluşu Proje Sunumu İhtiyaç Analizi ve İstihdam Eğitim/ Danışmanlık / Küme Tanıtım Faaliyeti Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti ve/veya Alım Heyeti Bireysel Danışmanlık DESTEK SÜRECİ

7 UR-GE DESTEĞİ İHTİYAÇ ANALİZİ Proje Hazırlık Evresi
Ortak Vizyon Oluşturma Evresi Makro & Mikro Rekabetçilik Analizleri Sektördeki Trendler Firma Analizleri Yurt Dışı Pazar Fırsatları Proje Yol Haritası (3 Yıllık Stratejik Planlama) Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75 İHTİYAÇ ANALİZİ

8 UR-GE DESTEĞİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ Dış Ticaret Yönetimi
Uluslararası Pazarlama ve Elektronik Ticaret Markalaşma Inovasyon ve Kümelenme Kurumsallaşma ve İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgi ve İletişim Teknolojileri Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi Kalite ve Verimlilik Proje Yönetimi ve Stratejik Yönetim Moda ve Tasarım Bakanlıkça uygun görülen sektöre özgü konular Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75 EĞİTİM VE DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ

9 UR-GE DESTEĞİ KÜME TANITIM FAALİYETLERİ Küme Web Sitesi tasarımı
Küme Tanıtım broşür/kitapçığı tasarım ve basımı Yazılı ve görsel tanıtımda çıkan küme tanıtımları Küme tanıtım filmi hazırlanması Küme logosunun tasarlanması Yalnızca Türkçe veya yurt içine yönelik yapılan tanıtım desteklenmez Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %75 KÜME TANITIM FAALİYETLERİ

10 UR-GE DESTEĞİ YURT DIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ
Faaliyet başvurusu ve Ticaret Müşavirliği ile irtibat Desteklenen Faaliyetler Ortak pazar araştırmaları Kurum ziyaretleri Eşleştirme faaliyeti Küme tanıtım faaliyetleri Destek Miktarı : Program başına Dolar Destek Oranı : %75 UR-GE DESTEĞİ YURT DIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ

11 UR-GE DESTEĞİ YURT DIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ
Destek Kapsamındaki Giderler Ulaşım giderleri Konaklama giderleri Tanıtım ve organizasyon giderleri Tercümanlık gideri, Toplantı ve ikili görüşmelerin yapıldığı yerlerin kiralama giderleri, Görsel ve yazılı tanıtım giderleri Halkla ilişkiler hizmeti gideri Sergilenecek ürünlerin nakliye gideri Destek Miktarı : Program başına Dolar Destek Oranı : %75 YURT DIŞI PAZARLAMA FAALİYETLERİ

12 UR-GE DESTEĞİ ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ Desteklenen Faaliyetler
Yurt dışında yerleşik ithalatçı firmaların, kurum ve kuruluşların, basın mensuplarının Türkiye’ye davet edilerek İkili iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri Tesis ziyaretleri Meslek kuruluşu ziyaretleri desteklenir. Destek Miktarı : Program başına Dolar Destek Oranı : % 75 ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ

13 UR-GE DESTEĞİ ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ Destek Kapsamındaki Giderler
Ulaşım giderleri Konaklama giderleri Tanıtım ve organizasyon giderleri Tercümanlık gideri, Seminer, konferans, toplantı ve ikili görüşmelerin yapıldığı yerlerin kiralama giderleri, Görsel ve yazılı tanıtım giderleri Halkla ilişkiler hizmeti gideri Destek Miktarı : Program başına Dolar Destek Oranı : % 75 ALIM HEYETİ FAALİYETLERİ

14 UR-GE DESTEĞİ İSTİHDAM Desteklenen Faaliyet
Proje kapsamında yürütülen programların organizasyonun ve koordinasyonunun sağlanması amacıyla en fazla 2 kişinin işbirliği kuruluşu tarafından istihdam edilmesi Emsal işveren maliyeti Destek Miktarı : 2 Personel Destek Oranı : % 75 İSTİHDAM

15 UR-GE DESTEĞİ ŞİRKETLER İÇİN BİREYSEL DANIŞMANLIK Hedef Grup
Proje Bazlı Desteğe Katılan Firmalar Desteklenen Faaliyetler Bilgi ve İletişim Teknolojileri Finansal Yönetim ve Risk Yönetimi Kalite ve Verimlilik Üretim ve Tedarik Zinciri Yönetimi Bakanlıkça uygun görülen firma ihtiyaçlarına özgü diğer konularda danışmanlık alımı Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %70 ŞİRKETLER İÇİN BİREYSEL DANIŞMANLIK

16 UR-GE DESTEĞİ Destek Kalemi Destek % Destek Limiti Süre/Adet
Faydalanıcı İhtiyaç Analizi, Eğitim, Danışmanlık, Tanıtım 75 $ / Proje Proje Süresince (36 Ay) İşbirliği Kuruluşları Yurt Dışı Pazarlama (Ulaşım, Konaklama, Tanıtım ve Organizasyon) $ / Program 10 program Alım Heyeti (Ulaşım, Konaklama, Tanıtım ve Organizasyon) $ / Program İstihdam (2 kişi) Emsal Brüt Ücret 2 kişi; Proje Süresince Bireysel Danışmanlık 70 50.000$ / yıl 3 Yıl Şirketler

17 PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ
2 PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ

18 PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ
2014/8 sayılı Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesine İlişkin Karar MEVZUAT Şirketlerin, pazara girişte karşılaştıkları teknik engelleri aşmalarını sağlayan uluslararası nitelikteki belge ve sertifika alımına yönelik harcamalarının desteklenmesi AMAÇ Şirketler KAPSAM

19 PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ
Hedef Grup Sınai / Ticari şirketler Desteklenen Faaliyetler Akredite edilmiş kurum ve/veya kuruluşlardan alınacak çevre ve kalite belgeleri, insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretler ile test/analiz raporu alma giderleri Tarım ürünlerine ilişkin laboratuvar analizleri ve belgelendirme giderleri Destek Miktarı : USD (Yıllık) Destek Oranı : %50 PAZARA GİRİŞ BELGELERİ DESTEĞİ

20 PAZARA GİRİŞ BELGELERİNİN DESTEKLENMESİ
ISO Serisi Belgeleri (OHSAS Belgesi Hariç) CE İşareti HACCP sertifikası GLOBAL GAP Belgesi Organik Ürün sertifikaları OEKOTEX sertifikası Tarım Ürünlerine İlişkin Analiz Belgeleri DESTEKLENEN ÖRNEK BELGELER VE ANALİZLER

21 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
3 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ

22 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ MEVZUAT Şirketlerimizin ve işbirliği kuruluşlarımızın Pazar araştırması ve pazara giriş faaliyetlerinin desteklenmesi AMAÇ Şirketler İşbirliği Kuruluşları KAPSAM

23 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup Sınai / Ticari şirketler Desteklenen Faaliyetler Bir şirketten 2 kişinin (şirket çalışanı-ortağı) ihracat amacıyla yapacağı yurt dışı iş görüşmesi ziyaretleri için ulaşım ve konaklama masrafları Ön onaya gerek bulunmamaktadır. Türkiye’ye dönüş tarihinden itibaren 3 ay içinde başvuru yapılmalıdır. Destek Miktarı : 5000 ABD Doları (Yıllık 10 adet) Destek Oranı : %70 YURT DIŞI PAZAR ARAŞTIRMASI DESTEĞİ

24 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup Sınai / Ticari şirketler ve İşbirliği Kuruluşları Destek Kapsamı Uluslararası kuruluşlara yaptırılan ve satın alınan Sektör raporları Ülke raporları Yabancı şirket veya marka odaklı raporlar (mali ve hukuki raporlar dahil) Bakanlıktan Ön onay Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %60 (Şirketler) %75 (İşbirliği kuruluşları) RAPOR DESTEĞİ

25 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup Sınai / Ticari şirketler ve İşbirliği Kuruluşları Destek Kapsamı Sadece yabancı şirket alımlarına yönelik olarak uluslararası kuruluşlardan alınacak danışmanlık hizmetleri Mali Danışmanlık Hukuki Danışmanlık Bakanlıktan Ön onay Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %60 (Şirketler) %75 (İşbirliği kuruluşları) ŞİRKET SATIN ALMAYA YÖNELİK DANIŞMANLIK DESTEĞİ

26 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Bakanlıktan Ön onay

27 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Bakanlıktan Ön Onay

28 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup İşbirliği Kuruluşları 3 ay öncesinden ön onay Desteklenen Faaliyetler Ortak pazar araştırmaları Pazar ziyaretleri Ticaret heyetleri Yurt dışı fuar ziyaretleri Eşleştirme faaliyeti Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %50 (İşbirliği kuruluşları) Hedef ve Öncelikli Ülkeler %60 SEKTÖREL TİCARET HEYETİ DESTEĞİ

29 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Destek Kapsamındaki Giderler Ulaşım giderleri Konaklama giderleri Tanıtım ve organizasyon giderleri Tercümanlık gideri, Toplantı ve ikili görüşmelerin yapıldığı yerlerin kiralama giderleri, Görsel ve yazılı tanıtım ve reklam giderleri Halkla ilişkiler hizmeti gideri Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %50 (İşbirliği kuruluşları) Hedef ve Öncelikli Ülkeler %60 SEKTÖREL TİCARET HEYETİ DESTEĞİ

30 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup İşbirliği Kuruluşları 3 ay öncesinden ön onay Desteklenen Faaliyetler Yurt dışında yerleşik ithalatçı firmaların, kurum ve kuruluşların, basın mensuplarının Türkiye’ye davet edilerek İkili iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri Tesis ziyaretleri Meslek kuruluşu ziyaretleri desteklenir. Destek Miktarı : ABD Doları Destek Oranı : %50 (İşbirliği kuruluşları) Hedef ve Öncelikli Ülkeler %60 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ ALIM HEYETİ DESTEĞİ

31 PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ
Hedef Grup İşbirliği Kuruluşu Desteklenen Kapsamı İşbirliği kuruluşları aracılığıyla e-ticaret sitelerine toplu üyelik desteklenir. Toplu üyeliklerde başvuruda yer alan her şirket başına İşbirliği kuruluşlarına ABD Doları destek Her başvuruda en az 250 şirketin üye olması gerek Destek Miktarı : En fazla 5 e-ticaret sitesine toplu üyelik Destek Oranı : %80 Destek Süresi: E-ticaret sitesi başına 3 yıl E-TİCARET SİTELERİNE ÜYELİK DESTEĞİ

32 E-TİCARET SİTELERİNE ÜYELİK DESTEĞİ
Mevzuat 2011/1 Sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ Kapsam E-ticaret sitelerine toplu üyelik giderleri işbirliği kuruluşları için % 80 oranında desteklenir. Hedef Grup İşbirliği Kuruluşları aracılığıyla sınai/ticari şirketler Desteklenen Giderler Bakanlık tarafından onaylanmış e-ticaret sitelerine toplu üyelik giderleri E-Ticaret sitelerine toplu üyelik giderleri işbirliği kuruluşları için %80 oranında desteklenir. Bir şirket için e-ticaret sitesi başına yıllık en fazla ABD Doları destek verilir. İşbirliği kuruluşlarının, her başvuruda en az 250 şirketi e-ticaret sitesine üye yapmış olması gerekir. İşbirliği kuruluşları destekten en fazla 5 e-ticaret sitesi için ve site başına en fazla 3 yıl yararlanabilir. Üç yıllık süre, Bakanlık tarafından destek kapsamına alınan ilk ödemeden itibaren başlar. Üye olunan e-ticaret sitesinin Bakanlıktan onay almış olması gerekir. 2017 yılında hedef olarak belirlediğimiz üye sayısını geride bırakarak şirketi destek kapsamına aldık. Halihazırda üye sayısına ulaşılmıştır.

33 E-TİCARET SİTELERİNE ÜYELİK DESTEĞİ
İşbirliği Kuruluşu TİM, TOBB, DEİK, İhracatçı Birlikleri, Ticaret ve Sanayi Odaları, Organize Sanayi Bölgeleri, Endüstri Bölgeleri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, Sektör Dernekleri ve Kuruluşları, Sektörel Dış Ticaret Şirketleri, Ticaret Borsaları, İşveren Sendikaları, İmalatçıların kurduğu dernek, birlik ve kooperatifler. Şirket E-Ticaret sitelerine toplu üyelik giderleri işbirliği kuruluşları için %80 oranında desteklenir. Bir şirket için e-ticaret sitesi başına yıllık en fazla ABD Doları destek verilir. İşbirliği kuruluşlarının, her başvuruda en az 250 şirketi e-ticaret sitesine üye yapmış olması gerekir. İşbirliği kuruluşları destekten en fazla 5 e-ticaret sitesi için ve site başına en fazla 3 yıl yararlanabilir. Üç yıllık süre, Bakanlık tarafından destek kapsamına alınan ilk ödemeden itibaren başlar. Üye olunan e-ticaret sitesinin Bakanlıktan onay almış olması gerekir. 2017 yılında hedef olarak belirlediğimiz üye sayısını geride bırakarak şirketi destek kapsamına aldık. Halihazırda üye sayısına ulaşılmıştır. Türk Ticaret Kanunu’nun 124. maddesinde belirtilen kollektif, komandit, anonim, limited ve kooperatif şirketler.

34 1 2 DESTEK SÜREÇLERİ E-Ticaret Proje Başvurusu (İşbirliği Kuruluşu)
E-Ticaret Sitesi Onay Başvurusu (Siteler) E-Ticaret Projesinin Onaylanması E-Ticaret Sitesinin Onaylanması Proje Grubu Başvurusu (250 şirket) Proje Grubu Destek Ödeme Başvurusu E-Ticaret Projesi Başvurusu Toplu üyelik desteğinden yararlanmak isteyen işbirliği kuruluşları, Bakanlığa bir eticaret projesi ile başvurur (Ek D-1A, İmza Sirküleri). Proje başvurusu ile birlikte, en az 250 şirketi içeren ilk proje grubu başvurusu da ibraz edilir (Ek D-1B, Ek D-7, Üyelik Sözleşmesi). İşbirliği kuruluşu, diğer işbirliği kuruluşları ile ortak proje sunabilir. Bir projede en fazla 3 işbirliği kuruluşu yer alabilir. Devam eden projelere ortak eklenemez. İşbirliği kuruluşları aynı site için, devam eden farklı bir projede yer alamaz. Bir şirket, aynı site için, devam eden farklı bir projede yer alamaz. Şirketler bir site için en fazla 3 yıl destek kapsamına alınabilir. Bakanlık, projeleri ihracat stratejisi ve politikaları çerçevesinde, içerik ve amaca uygunluk açısından değerlendirir. Gerek görülmesi halinde, işbirliği kuruluşu ve e-ticaret sitesi temsilcileri projeyi anlatmak üzere Bakanlığa davet edilir. E-Ticaret Projesinin Onaylanması Bakanlık projeleri onaylayabilir, reddedebilir veya revize edilmesini talep edebilir. Bakanlık her proje için özel bir kod numarası tanımlar ve yazışmalarda bu kod numarası kullanılır (Örnek: 16E-T001). Bakanlık tarafından yapılacak tüm bildirimler, işbirliği kuruluşunun KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresine yapılır. Onaylanan projelerin süresi, yapılması onaylanan ilk ödemenin gerçekleştiği tarihten itibaren başlamak üzere, en fazla 3 yıldır. Bir işbirliği kuruluşu destek kapsamında en fazla 5 e-ticaret projesi yürütebilir. İşbirliği kuruluşları, aynı site için yürütülecek farklı bir projenin ortağı olamaz. Bakanlık projeleri yıllık değerlendirmeye tabi tutar. Beklenen amaç ve hedefe ulaşmada yetersiz kalan projeler ile proje takibi konusunda yetersiz kalan işbirliği kuruluşlarına ait projeler destek kapsamından çıkarılabilir. Bakanlık tarafından onayı kaldırılan sitelere ait devam etmekte olan projeler destek kapsamından çıkarılır. Proje Grubu Başvuruları İşbirliği kuruluşu proje süresince, en az 250 şirket içermek koşuluyla, birden fazla proje grubu başvurusu yapabilir. İlk proje grubu başvurusu, proje başvuru ile birlikte verilir ve proje ile birlikte onaylanır. Proje gruplarının üyelik dönemi, proje bitiş tarihinden sonrasını içeremez. Şirketler aynı site için farklı bir projede veya proje grubunda yer alamaz. Bakanlık tarafından onay verilmeyen proje gruplarına ait harcamalar destek kapsamında değerlendirilmez. İşbirliği kuruluşları, onaylanan üyelik döneminin başlamamış ve ödeme işleminin gerçekleşmemiş olması koşuluyla, onaylanan proje grupları için revize (şirket ekleme/çıkarma, üyelik dönemi vb.) talebinde bulunabilir. İlk revize başvurusu, proje onay tarihinden en az 6 ay sonra yapılabilir. Proje süresince yapılacak revize başvuruları arasında en az 6 ay süre olmalıdır. Ödeme başvuruları sonuçlandırılırken Bakanlık tarafından verilen onaylar (dönem, tutar, şirket sayısı vb.) esas alınır. İşbirliği kuruluşlarının e-ticaret sitelerine yapacağı ödemelerin, Bakanlık tarafından iletilecek proje grubu onay bildirim yazılarının evrak çıkış tarihinden sonra olması gerekir. E-Ticaret siteleri tarafından düzenlenen faturalarda hizmet süresi en fazla 1 yıl olmalıdır. Hizmet süresi daha fazla olan faturaların, sadece 1 yıllık tutarı destek kapsamındadır. İşbirliği kuruluşları, onaylanan bir proje grubuna ait ödeme işlemi yapıldıktan ve şirketlere ait üyelik başlatıldıktan sonra, ödeme tarihinden itibaren en geç 6 ay içerisinde Bakanlığa başvurur (Ek D-1C, Ek D-2, Ek D-3, Ek D-7, Üyelik Sözleşmesi, Fatura, Dekont). Birden fazla işbirliği kuruluşu tarafından ortak yürütülen projelerde, ödeme ve faturalandırma işlemlerinin her kuruluş adına ayrı ayrı yapılmış olması gerekir.

35 E-TİCARET SİTELERİNE ÜYELİK DESTEĞİ
E-Ticaret sitelerine toplu üyelik giderleri işbirliği kuruluşları için %80 oranında desteklenir. Bir şirket için e-ticaret sitesi başına yıllık en fazla ABD Doları destek verilir. İşbirliği kuruluşlarının, her başvuruda en az 250 şirketi e-ticaret sitesine üye yapmış olması gerekir. İşbirliği kuruluşları destekten en fazla 5 e-ticaret sitesi için yararlanabilir. Şirketler aynı site için en fazla 3 yıl destekten yararlanabilir. Üye olunan e-ticaret sitesinin Bakanlıktan onay almış olması gerekir.

36 ONAY VERİLEN E-TİCARET SİTELERİ
No E-Ticaret Sitesi Hedef Sektör Merkez Açılış 1 alibaba.com Genel Çin 1999 2 bysharing.com Türkiye 2013 3 chemorbis.com Kimya 2000 4 ec21.com G. Kore 5 fibre2fashion.com Tekstil Hindistan 6 fordaq.com Orman Ürünleri Belçika 7 globalpiyasa.com 2012 8 kompass.com Fransa 1997 9 makinecim.com Makine 2006 10 steelorbis.com Çelik 2002 11 stonecontact.com Doğal Taş 2003 12 tradeatlas.com 2009 13 tradekey.com S.Arabistan 14 turkishbusinessplatform.com 15 turkishexporter.net 2005 16 wlw.de Almanya 1995 17 zoodel.com Genel / İran İsviçre E-Ticaret siteleri, ilgili Tebliğin Uygulama Usul ve Esasları Genelgesi ve ekinde (Ek D-5: Onay Koşulları Listesi) yer alan koşullar çerçevesinde teknik ve içerik yönden değerlendirilir. Uygun görülen siteler Bakanlığın web sayfası üzerinden ilan edilir. E-Ticaret sitelerine yönelik onay başvuruları, e-ticaret siteleri, sitelerin Türkiye temsilcilikleri ve işbirliği kuruluşları tarafından yapılabilir (Ek D-4, Ek D-6, Temsilcilik Sözleşmesi). Bakanlık, her yıl Ocak ayında, onay verilen e-ticaret sitelerini yeniden değerlendirir. Koşullara uymayan veya yetersiz görülen sitelerin onayı kaldırılır. Onayı kaldırılan e-ticaret siteleri için, 1 yıl süresince onay başvurusunda bulunulamaz.

37 İşbirliği Kuruluşları Danışmanlık Yıllık /Kredi 5 yıl
PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARA GİRİŞ DESTEĞİ Pazara Giriş Destek % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Yurtdışı Pazar Araştırması Gezisi (Ulaşım, Konaklama) 70 5.000 $ / seyahat 10 Adet / Yıl Şirketler Pazara Giriş (Rapor; Şirket satın almaya yönelik danışmanlık) 60 $ / yıl Yıllık 75 İşbirliği Kuruluşları İleri teknolojiye sahip şirket satın almaya yönelik danışmanlık/kredi faiz $ / yıl $ Danışmanlık Yıllık /Kredi 5 yıl Marka Satın Alma Desteği Kredi Faiz: $ 5 yıl Alım Heyeti (Ulaşım, Konaklama, Tanıtım ve Organizasyon) 50 $ / Program 10 program / Yıl Sektörel Ticaret Heyeti (Ulaşım, Konaklama, Tanıtım ve Organizasyon) $ / Program 5 program / Yıl E-Ticaret Sitelerine Üyelik 80 2.000 $ / şirket 5 Site ve 3 Yıl

38 4 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

39 FUAR MEVZUATI Fuar izinleri ve organizatörler Fuarların takibi
YURT DIŞINDA FUAR DÜZENLENMESİNE VE DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN 2010/5 SAYILI TEBLİĞ Fuar izinleri ve organizatörler Fuarların takibi 1 TEMMUZ 2017 TARİHİ İTİBARİYLE YURT DIŞINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FUAR KATILIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN 2017/4 SAYILI KARAR Destek uygulamaları Oranlar, azami destek miktarları

40 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ MEVZUAT AMAÇ KAPSAM
2017/4 sayılı Yurtdışında Gerçekleştirilen Fuar Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Karar MEVZUAT Şirketlerimizin yurt dışı fuarlara iştiraklerinin ve sektörel nitelikteki uluslararası fuarlara bireysel katılımlarının özendirilmesi AMAÇ Şirketler Üretici/imalatçı Organizasyonları KAPSAM

41 YURT DIŞ FUAR DESTEĞİ KATILIM TÜRLERİ
YURT DIŞI FUAR ORGANİZASYONU KAPSAMINDA MİLLİ KATILIM ORGANİZASYONLARI TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI SEKTÖREL TÜRK İHRAÇ ÜRÜNLERİ FUARI YABANCI FİRMA KATILIMLI SEKTÖREL FUAR BİREYSEL KATILIMLI FUARLAR YURT DIŞ FUAR DESTEĞİ KATILIM TÜRLERİ

42 YURT DIŞ FUAR DESTEĞİ Milli Katılım Organizasyonları: Yabancı ana organizatörün düzenlediği fuara yetkili organizatör koordinatörlüğünde Türk katılımcıların iştirakidir. Genel nitelikli Sektörel nitelikli Türk İhraç Ürünleri Fuarları : Yetkili organizatörlerce sadece Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen genel nitelikli yurt dışı fuarlardır. Sektörel Türk İhraç Ürünleri Fuarları : Yetkili organizatörlerce sadece Türk ihraç ürünlerinin tanıtımı amacıyla düzenlenen sektörel nitelikli yurt dışı fuarlardır. Yabancı Firma Katılımlı Sektörel Fuarlar : Yetkili organizatörlerce düzenlenen sektörel nitelikli yurt dışı fuarlara yabancı firmaların da katıldığı fuarlardır.

43 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ BİREYSEL KATILIM:
İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerinden gelen taleplere istinaden veya re’sen Bakanlıkça (İhracat Genel Müdürlüğü) belirlenerek Bakanlık resmi web sayfasında ilan edilen ve yurt dışında düzenlenen desteklenecek sektörel nitelikteki uluslararası fuarlar listesinde yer alan fuarlara katılımcıların doğrudan katılımlarıdır. YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

44 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ DESTEĞE ESAS TUTAR
Bakanlık tarafından belirlenerek resmi web sayfasında ilan edilen; yer kirası, nakliye, ulaşım ve standa ilişkin giderlere karşılık olarak katılımcıya metrekare bazında ödenecek bedel. Yurt dışı fuar organizasyonlarında; fuar bazında Bireysel katılımı desteklenen fuarlarda; fuar ve/veya ülke ve/veya sektör bazında belirlenir.

45 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ DESTEK ÜST LİMİTLERİ ve ORANLARI
Genel Fuarlarda azami TL Sektörel Fuarlarda azami TL Prestijli Fuarlarda azami TL Desteğe esas tutar, fuar ve/veya ülke ve/veya sektör bazında metrekare başına belirlenen yaklaşık toplam maliyetin %50’sini, Bakanlıkça belirlenen hedef ülkelerde ise %70’ini geçemez. ORGANİZATÖR TANITIM DESTEĞİ Genel Fuarlarda azami TL Sektörel Fuarlarda azami TL İlave Tanıtım Desteği TL

46 YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ 2018-2019 YILLARI İÇİN HEDEF ÜLKELER ABD
Avustralya Azerbaycan Bosna Hersek Brezilya Cezayir Çin Endonezya Filistin Güney Afrika Hırvatistan Hindistan İngiltere İran İspanya Japonya Kamerun Katar Kenya Kolombiya Kuveyt Malezya Özbekistan Pakistan Rusya Senegal Sırbistan Umman Ürdün Venezuela

47 5 YURT İÇİ FUAR DESTEĞİ

48 YURT İÇİ FUAR DESTEĞİ MEVZUAT AMAÇ KAPSAM
2014/4 sayılı Sektörel Nitelikli Uluslararası Yurt İçi Fuarların Desteklenmesine İlişkin Karar MEVZUAT Sektörel nitelikli uluslararası yurt içi fuarların dış tanıtımının sağlanması ve uluslararası düzeyde katılımın arttırılması AMAÇ Şirketler KAPSAM

49 Yer Kirası ve Stand Konstrüksiyonu
YURT İÇİ FUAR DESTEĞİ Destek Kalemi Destek Oranı % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Yer Kirası ve Stand Konstrüksiyonu 50% TL - Katılımcı

50 YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
6 YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ

51 YURT DIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
2010/6 Sayılı Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ MEVZUAT Şirketlerin yurt dışı pazarlara giriş ve tutunmalarının desteklenmesi AMAÇ Şirketler İşbirliği Kuruluşları KAPSAM

52 YURTDIŞI BİRİM,MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
Firmalarımızın ve İşbirliği Kuruluşlarının yurtdışında gerçekleştirdikleri tanıtım faaliyetleri, yurtdışında açtıkları birimlerine ilişkin kira giderleri ve marka tescili giderleri desteklenmektedir. Bir firmanın en fazla 25 farklı birimi için destek verilebilir. İpotekli satış (mortgage) yöntemiyle satın alınan birimler için ödeme taksiti (anapara ödemesi) bu Tebliğ kapsamında kira gideri olarak değerlendirilir. Yurt dışı ana sanayiye orijinal parça üreten/tedarik eden şirketlerin depo gideri ve depolama hizmeti destek kapsamındadır. (%50 – yıllık $) Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ kapsamında, firmalarımızın ve İşbirliği Kuruluşlarının yurt dışında açtıkları birimlerine yani; mağaza, depo, ofis, showroom, ürün teşhir serası/tarlası veya reyon ile üzerine bina yapılmak üzere kiralanan arsaya ilişkin kira giderleri, yurt dışında gerçekleştirdikleri tanıtım faaliyetleri ve marka tescili giderleri desteklenmektedir. Destek süresi 4 yıldır. Şirketler en fazla 25 farklı birimi için destekten yararlanabiliyorlar. Buna ilaveten, eğer şirket merkezi 4,5,6 . Bölge illerinden birinde yer alıyorsa 10 puan, yurt dışı faaliyet hedef ve öncelikli ülkelerden birinde gerçekleştiriliyorsa 10 puan daha ilave destek sağlanıyor. Yani Sivas’ta faaliyet gösteren bir şirketin Almanya’da 2018 yılında yaptığı reklam için destek oranı %80 olabilecektir. 2010/6 sayılı Tebliğ kapsamında 2016 yılında 661 farklı firmaya TL, 2017 yılında 766 farklı firmaya TL (2010/6 sayılı Tebliğ kapsamında toplam 107,1 milyon TL’nin yurt dışı birim marka tanıtım kısmı) destek ödemesi yapılmıştır yılı ağustos ayı itibariyle 373 farklı firma için TL destek ödenmiştir. En önemli ihracat sektörlerimiz arasında yer alan OEM/Tedarik sektörlerini yurtdışında daha rekabetçi hale getirmek ve 2023 ihracat stratejisi hedefleri doğrultusunda sürdürülebilir ihracat artışına katkı sağlamak amacıyla 16/2/2018 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yapılan değişiklik ile depo desteği getirilmiştir.

53 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
Bilgi Alınması (Talep Edilirse) Yurtdışında Şirketin Kurulması Hedef Ülkede Kiralanacak Yerin Araştırılması ÖRNEK BİRİM KİRA DESTEĞİ SÜRECİ Kiralamanın Gerçekleştirilmesi Müşavirliğe Başvurunun Yapılması Ticaret Müşavirliğince Yerinde İnceleme Yapılması ve Ticaret Müşavirliğinin Belgeleri Onaylaması Ticaret Müşavirliği Tarafından Onaylanan Belgelerin Firmaya İadesi ve Yerinde İnceleme Belgesinin İhracatçı Birliğine Gönderilmesi Destek Ödeme Talep Belgelerinin Firma Tarafından İhracatçı Birliğine Gönderilmesi İhracatçı Birliği Tarafından Tüm Belgelerin İncelenmesi ve Ödemenin Gerçekleştirilmesi

54 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
Desteklenen Faaliyetler TV ve RADYO İNTERNET BASILI TANITIM İÇ VE DIŞ MEKANLARDA GERÇEKLEŞTİRİLEN TANITIM ÖZEL TANITIM GİDERLERİ DİĞER TANITIM HARCAMALARI TANITIM DESTEĞİ Destek Miktarı : Yıllık Dolar Oranı : %60-80 Süresi : 4 Yıl

55 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
Desteklenen Faaliyetler MARKA TESCİL DESTEĞİ Yurt dışında Marka Tescili ve Korunması Destek Miktarı : Yıllık Dolar Oranı : %50 Süresi : 4 Yıl

56 YURTDIŞI BİRİM, MARKA VE TANITIM DESTEĞİ
Destek Kalemi Destek % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Birim Kira Ticari:40-Sınai:50 75.000$ $ / birim başına yıllık 4 yıl / ülke Firma başına 25 birim Şirketler/ İşbirliği Kuruluşları Tanıtım Faaliyetleri (görsel ve yazılı tanıtım, sponsorluk, web sitesi tasarımı, reklam panoları, katalog, eşantiyon, sunum, konferans) 60 $ $/ülke, yıl 4 yıl Yurtdışı Marka Tescili 50 50.000$ / yıl Şirketler Not 1: Hedef ülkelere +10% destek Not 2: Birimlerde Türkiye’den ihraç edilen Türk ürünlerinin sergilenmesi gerekmektedir Not 3: Şirket merkezinin Kalkınmada Öncelikli İllerde (4.5.6 bölge) olması durumunda 10 baz puan ilave Ekonomi Bakanlığı - İhracat Genel Müdürlüğü 56

57 7 TASARIM DESTEĞİ

58 TASARIM DESTEĞİ MEVZUAT AMAÇ KAPSAM
2008/2 Sayılı Tasarım Desteği Hakkında Tebliğ MEVZUAT Türkiye’de tasarım ve inovasyon kültürünün oluşturulması ve yaygınlaştırılması AMAÇ Tasarımcı şirketleri Tasarım ofisleri Şirketler İşbirliği kuruluşları KAPSAM

59 TASARIM DESTEĞİ - TANIMLAR
Tasarım ve Ürün Geliştirme Projeleri: Firmaların moda, endüstriyel tasarım ve inovasyon kapasitelerinin artırılarak, ihracata dönük katma değerli ürün üretmeleri amacıyla uygulanacak projeler Tasarımcı: Faaliyet alanına göre ilgili mesleki örgüte üye olan veya tasarım ya da tasarımla ilgili alanlarda yükseköğrenim görmüş Türk tasarımcılar Tasarımcı Şirketi: Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş, Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan, tasarımcının ortak olduğu, endüstriyel ürün tasarımı veya moda tasarımı alanlarında faaliyet göstermekte olan şirketler Tasarım Ofisi: Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş ve sadece tasarım hizmeti ve/veya danışmanlığı faaliyetinde bulunan ve bünyesinde en az üç adet tasarımcı bulunan endüstriyel ürün tasarımı veya moda tasarımı alanlarında faaliyet göstermekte olan şirketler İşbirliği kuruluşu: Türkiye İhracatçılar Meclisi, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu, ihracatçı birlikleri, tasarım konusunda iştigal eden dernek, birlik ve vakıfları, ticaret ve/veya sanayi odaları, endüstri bölgeleri, organize sanayi bölgeleri, teknoloji geliştirme bölgeleri, sektör dernekleri ve kuruluşları, sektörel dış ticaret şirketleri, ticaret borsaları, işveren sendikaları ile imalatçıların kurduğu dernek, birlik ve kooperatifler

60 TASARIM DESTEĞİ Tasarımcı Şirket ve Tasarım Ofislerinin Desteklenmesi
Moda tasarımı alanında faaliyet gösteren tasarımcı şirketleri Paris, Londra, New York Moda Haftalarında ve dünyanın en prestijli tasarım fuarlarında tasarım bilinirliği ve marka algısı yüksek tasarımlarla birlikte kendi tasarımlarını, kendi markalarını tanıtmışlardır. Endüstri ürünleri tasarımı alanında faaliyet gösteren tasarımcı şirketleri/tasarım ofisleri dünyanın en prestijli tasarım ödüllerini almış ve hatta bu ödül törenlerinde jüri üyeliğine dahi layık görülmüştür.

61 TASARIMCI ŞİRKETLERİ, TASARIM OFİSLERİ VE İŞBİRLİĞİ KURULUŞLARININ DESTEKLENMESİ
TASARIM DESTEĞİ Destek Kalemi Destek Oranı % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Tasarımcı Şirketleri Tasarım Ofisleri Reklam, Tanıtım, Pazarlama 50% $yıl $/yıl 4 Yıl Tasarımcı Şirketleri - Tasarım Ofisleri Kira $/yıl $/yıl Kurulum/Dekorasyon Giderleri $/yıl Patent, Faydalı Model ve Endüstriyel Tasarım Tescili Giderli Tasarımcıların Brüt Maaş Giderleri Danışmanlık Giderleri Tanıtım (Tasarım Yarışmaları Organizasyonları vb.) $/yıl Faaliyet Bazında Destek İşbirliği Kuruluşları Tasarım Yarışmalarında Dereceye Giren Tasarımcıların Yurtdışı Eğitim ve Yaşam Giderleri Yıllık Azami 60 Adet Tasarımcı Eğitim masrafları $/ay

62 TASARIM DESTEĞİ TASARIM ve ÜRÜN GELİŞTİRME PROJELERİNİN DESTEKLENMESİ
Destek Kalemi Destek Oranı % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Tasarımcı Modelist Mühendis Brüt Maaş Giderleri 50% $ / Proje Başına 3+2 Yıl Şirketler Alet Teçhizat Malzeme Yazılım Giderleri $ / Proje Başına Seyahat ve Web Sitesi Üyeliği Giderleri $ / Proje Başına

63 TASARIM DESTEĞİ GEMİ VE YAT SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN ŞİRKETLERİN DESTEKLENMESİ Destek Kalemi Destek Oranı % Destek Limiti Süre/Adet Faydalanıcı Yurt içinde yerleşik şirketlerden alınan tasarım hizmeti 50% $ / Yıllık 5 Yıl Gemi ve Yat Sektöründe Faaliyet Gösteren Şirketler

64 MARKA VE TURQUALITY DESTEĞİ
8 MARKA VE TURQUALITY DESTEĞİ

65 MARKA VE TURQUALITY DESTEĞİ
2006/4 Sayılı Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turquality’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ MEVZUAT Markalaşma bilinci ve sürecini hızlandırmak Mallarımızın dış pazarlara girişini ve tutundurulmalarını kolaylaştırmak Olumlu Türk malı imajı sağlamak ve yerleştirmek Dünya çapında markalar oluşturmak AMAÇ Şirketler KAPSAM

66 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ
TURQUALITY® Vizyon ve Hedefleri «Bölgesel Markalardan Küresel Markalara» Ulusal Türk markalarından lokomotif markalar oluşturmak ve Türkiye’nin küreselleşme sürecine katkıda bulunmak Şirketlerin marka gücü ve kurumsal altyapısını güçlendirmek Yurtiçinde marka bilinci ve farkındalığı yaratmak Markalaşmada ivmelendirici rol oynamak Seçilmiş Türk markaları için bir inkibatör ve katalizör olmak TURQUALITY®, uluslararası markalaşma potansiyeli olan firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla global bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu markalar aracılığıyla olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amacıyla oluşturulmuş bir marka destek programıdır.

67 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ
TURQUALITY® Vizyon ve Hedefleri

68 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ
Destek Kapsamına Alınma Süreci

69 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ
Ön İnceleme Çalışmaları Değerlendirme Alanları Firmanın Ana Yetkinlikleri Destek Fonksiyonlar Nihai Performans Ölçütleri MARKA PERFORMANSI VE YÖNETİMİ STRATEJİ VE KURUMSAL PERFORMANS Finansal Performans PAZARLAMA, SATIŞ YÖNETİMİ İNSAN KAYNAKLARI Marka Performansı TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ YÖNETİŞİM YENİ ÜRÜN TASARIMI VE İNOVASYON BİLGİ SİSTEMLERİ VE DİJİTALLEŞME Ön İnceleme aşamasında sektörden sektöre değişmekle birlikte ortalamada 10 ana başlıkta, yaklaşık 250 soru altında 1000’in üzerinde noktaya bakıyoruz. Değerlendirme Sonucu

70 Marka Destek Programı KİRA KURULUM-DEKORASYON MAHAL ARAŞTIRMASI
DESTEK SÜRESİ: 4 yıl DESTEK ORANI: %50 MARKA-PATENT TESCİL (yıllık TL*) KİRA KURULUM-DEKORASYON MAHAL ARAŞTIRMASI (Mağaza, showroom,reyon, raf, corner, vb.) (yıllık TL*) SERTİFİKASYON-RUHSATLANDIRMA PAZAR ARAŞTIRMASI (yıllık TL*) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık TL*) MODA/ENDÜSTRİYEL TAS./ MÜHENDİS GİDERLERİ (yıllık TL*) FRANCHISE (Kira, dekorasyon) ( TL*/mağaza) TANITIM (yıllık TL*)

71 TURQUALITY® Destek Programı
DESTEK SÜRESİ: (Her yeni hedef ülke için 5 yıl destek) DESTEK ORANI: %50 MARKA-PATENT TESCİL KİRA KURULUM-DEKORASYON MAHAL ARAŞTIRMASI (Mağaza, showroom, reyon, raf, corner, vb.) SERTİFİKASYON-RUHSATLANDIRMA PAZAR ARAŞTIRMASI (yıllık TL) DANIŞMANLIK Strateji, operasyon, organizasyon, teknoloji (yıllık TL) MODA/ENDÜSTRİYEL TAS./ MÜHENDİS GİDERLERİ (aynı anda en fazla 10 kişi) FRANCHISE (Kira, dekorasyon) TANITIM

72 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ
Diğer Destek Unsurları YÖNETİCİ GELİŞTİRME PROGRAMI VİZYON SEMİNERLERİ MARKA TÜRKİYE Jacob Benbunan V. Sunil Serdar Erener Hidayet Türkoğlu Peter Kenyon Jeffi Medina JörgenVig Knudstorp Renzo Rosso Juan Carlos Belloso Morgan Freeman Jack Trout Don Peppers Philip Kotler Robert Kaplan Jagdish Sheth Muhtar KENT Vijay GOVINDARAJAN Koç Üniversitesi Sabancı Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Bilkent Üniversitesi

73 TURQUALITY/MARKA DESTEĞİ

74 KÜRESEL TEDARİK ZİNCİRİNE GİRİŞ DESTEĞİ
9 KÜRESEL TEDARİK ZİNCİRİNE GİRİŞ DESTEĞİ

75 KÜRESEL TEDARİK ZİNCİRİNE GİRİŞ DESTEĞİ
2014/8 sayılı Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesine İlişkin Karar MEVZUAT İhracatçılarımızın küresel firmalar ile yeni tedarikçi ilişkileri kurmalarını sağlamak AMAÇ Üretici Şirketler KAPSAM

76 KÜRESEL TEDARİK ZİNCİRİNE GİRİŞ DESTEĞİ
Desteklenen Faaliyetler Küresel tedarik zincirinde yer alma potansiyeline haiz firmaların tedarik zincirine eklemlenmesini teminen proje bazlı olarak firmaların ihtiyacı olan; yazılım alımı, eğitim/ danışmanlık, müşteri ziyaretleri, sertifikasyon ve prototip ürün geliştirmeye dönük makine ekipman alımı giderleri desteklenmektedir. Şirketlerin azami 1 projesi destek kapsamındadır. Şirketlerin üretici olması gerekmektedir. Proje süresi 2 yıldır. Destek Miktarı : USD (Proje başına) Destek Oranı : %50

77 TÜRKİYE TİCARET MERKEZLERİ
10 TÜRKİYE TİCARET MERKEZLERİ

78 TÜRKİYE TİCARET MERKEZLERİNİN DESTEKLENMESİ
2010/6 Sayılı Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ MEVZUAT Şirketlerin yurt dışı pazarlara giriş ve tutunmalarının desteklenmesi AMAÇ İşbirliği Kuruluşları KAPSAM

79 Bakanlıkça uygun görülen projeye nihai onay verilir.
TTM DESTEĞİ Destek Süreci İşbirliği Kuruluşları üyelerinden gelen talepler dikkate alınarak oluşturulan TTM Projesi ile Bakanlığa ön onay başvurusunda bulunulur. Bakanlığın ön onayını müteakip TTM’nin yer alacağı lokasyon seçimi için araştırma yapılır. Bakanlığımızın da katılımıyla yapılan değerlendirme sonrasında lokasyon hususunda uygun görüşünü müteakip yurt dışındaki işletici şirket kurulur ve kira sözleşmesi yapılır. Bunu müteakip adres, alan, maliyet gibi TTM’ye, kurulan işletici şirkete ve gerçekleştirilecek harcamalara ilişkin detaylı bilgilerin yer aldığı Proje Nihai Onay Başvuru Formu ile Bakanlığa başvurulur. Bakanlıkça uygun görülen projeye nihai onay verilir. Kullanıcı Şirket, İşletici Şirket vasıtasıyla TTM’de faaliyet gösterir. Destek ödemesi İşbirliği Kuruluşu/ İşbirliği Kuruluşunun Türkiye’de kurduğu şirkete yapılır. TTM, Ticaret Müşavirliğinin koordinasyon ve denetiminde faaliyetlerini yürütür. TTM’ler, Ticaret Müşavirlikleri/Ataşelikleri koordinasyonunda faaliyet gösteren, toplantı salonlarından ürün teşhir alanlarına, hukuki/mali danışmanlıktan depolara kadar çok çeşitli imkanlardan yurt dışında tek başına birim açma imkanı olmayan ya da sektörle birlikte hareket etmek isteyen ihracatçının yararlanması için şirketlerin hiçbir bürokratik engele takılmadan yurt dışı pazarlarda bulunmasına imkan tanıyan bir destek mekanizmasıdır. TTM’lerde B2B toplantılar yapılmakta, heyetler düzenlenmekte, resmi kurumlar ya da firmalarla görüşmeler ve sektöre özgü tanıtım gerçekleştirilmektedir. TTM’lerin Bakanlığımız tarafından destek kapsamına alınması için TİM ve/veya TOBB tarafından, TİM ve/veya TOBB’un Türkiye’de kurduğu şirket tarafından, TİM ve/veya TOBB ya da TİM ve/veya TOBB’un Türkiye’de kurduğu şirket ile diğer İşbirliği Kuruluşu/Kuruluşları ortaklığında Türkiye’de kurulan şirket tarafından İşbirliği Kuruluşlarının üyelerinden gelen talepler dikkate alınarak hazırlanan bir projeyle Bakanlığa başvuruda bulunulması ve projenin Bakanlığımızca uygun görülmesi gerekmektedir. Türkiye Ticaret Merkezlerinin (TTM) ilişkin kira, kurulum/dekorasyon, tanıtım ve istihdam giderleri %60 oranında (hedef ülkelerde %75) desteklenmektedir.

80 TÜRKİYE TİCARET MERKEZLERİ
TTM Türkiye Ticaret Merkezi: Kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları Bakanlıkça belirlenen, işletici şirket tarafından yurt dışında açılan, Kullanıcı Şirketlerin Türkiye’de üretilen ürünlerinin tanıtım ve pazarlanmasında etkinlik sağlanması amacıyla mağaza/ofis/depo/showroom birimlerini bulunduran ve danışmanlık/ iş geliştirme hizmetlerinin sunulduğu merkezler. TTM SATIN ALMA KİRA İSTİHDAM KURULUM/ DEKORASYON TANITIM Destek Oranı* %60 Destek Tutarı (USD) $ (bir defaya mahsus) $ (yıllık) $ (10 kişi) $/TTM $ Destek Süresi ** - 5 yıl * Bakanlıkça belirlenen Hedef ve Öncelikli Ülkelerde destek oranı %15 artırılacaktır ** 5 Yılın Sonunda Üstün Performans Sağlayan TTM’lere +5 Yıl Destek sağlanır.

81 NOTLAR Mevzuat www.ticaret.gov.tr Bankacılık Sistemi
Yurt Dışında düzenlenen Belgeler Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) Merkez Bankası Mahsup İşlemi Ödemelerde Para Birimi TL Başvurular KEP üzerinde E-imza ile

82

83

84 İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ
1 UR-GE Desteği - A 2 Pazara Giriş Belgelerinin Desteklenmesi - A 3 Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği - A 4 Yurtdışı Fuar Desteği - B 5 Yurtiçi Fuar Desteği - B 6 Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Desteği - C 7 Tasarım Desteği - C 8 Marka – Turquality Desteği - C 9 Küresel Tedarik Zincirine Giriş Desteği – A 10 Türkiye Ticaret Merkezleri – C A - Kobi ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı B - Fuar İzinleri ve Destekleri Daire Başkanlığı C - Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanlığı

85 TEŞEKKÜRLER… İbrahim KUMAŞ Dış Ticaret Uzmanı İrtibat Bilgileri:
İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Tasarım Destekleri Dairesi Başkanlığı Tel: E-posta:


"İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları