Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek,"— Sunum transkripti:

1 BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek,
Onları derse motive etmek, Eğlenirken öğrenmelerini sağlamak, Meraklarını canlı tutmak, Pekiştireç amaçlı Ölçme ve değerlendirme için kullanılabilir.

2 Başlıca iki çeşit bulmaca kullanılır. Bunlar;
1- Kare bulmacalar 2- Çengel bulmacalar

3 Kare Bulmaca Mesaj: AY IŞIK KAYNAĞI DEĞİLDİR. Flüoresan Kirlilik
Karanlık Enerji Aydınlık Yıldız Kaynak Yapay Doğal Şimşek Güneş Göz Işık

4 Çengel Bulmaca Soldan Sağa 1- Doğal ışık kaynağı olan bir böcektir.
2- Gece ışık yoksa etraf öyledir. 3- Görebilmek için gereklidir. 4- Kendiliğinden ışık veren bir kaynaktır. 5- Kendiliğinden ışık veren ve etrafı aydınlatan cisimlere denir. Yukarıdan Aşağıya 1- Karanlıkta ışık yanınca olur. 2- En büyük ışık kaynağımızdır. 3- Fazla ışık yaratır. 4- Görme organımızdır. 5- Işık onun bir çeşididir.

5 Kare Bulmacanın Hazırlanması-1
Öncelikle öğrenciye konuyla ilgili verilmesi gereken bir mesaj seçilir. Örneğin; Işık doğrusal yolla yayılır. Elektrik enerjisini tasarruflu kullanalım. Dengeli beslenelim. Çevremizi temiz tutalım…vb. Vermek istenen mesajın harf sayısı belirlenir. Örneğin; mesajımız “HER CİSMİN EYLEMSİZLİĞİ VARDIR” olsun. Toplam harf sayısı: =27 dir. 10x10’luk bir bulmaca hazırlayalım. Bu durumda toplam kare sayısı 100 olur. Mesajımızın harf sayısını toplam kare sayısından çıkaralım =73 Konuyla ilgili önemli kavramlar sıralanır ve bu kavramların harf sayılarının toplamı 73 olacak kavramlar seçilir.

6 Kare Bulmacanın Hazırlanması-2
Kavramlar Harf sayıları Hareket 7 Vektör 6 Enerji Kuvvet Bileşke Makine Newton Joule 5 Watt 4 Güç 3 İş 2 Makara Vinç Konum Toplam 73 Kavramlarımız şunlar olsun:

7 Kare Bulmacanın Hazırlanması-3
V E T B H İ A L R Ş N W O Kavramlar belirlendikten sonra soldan sağa, yukarıdan aşağıya gelişigüzel sıralanır. Bu işlem sırasında uzun kelimelerden başlanması ve bunların kenarlara yerleştirilmesi kolaylık sağlayacaktır.

8 Kare Bulmacanın Hazırlanması-4
İ K U V E T L Ş N W O Kavramların üst üste çakışmamasına Yan yana çok fazla boşluk bırakılmamasına dikkat edilmelidir.

9 Kare Bulmacanın Hazırlanması-5
V E T J M A R B O H İ W L Ş G N Ö Ü Ç Bütün kavramları bulmacanın içine yerleştirelim.

10 Kare Bulmacanın Hazırlanması-6
V T R C İ S J M A B O N Y L W Ş G Ö Ü Z Ç Ğ D I Kavramlardan arda kalan boşluklara mesaj yerleştirilir.

11 Çengel Bulmacanın Hazırlanması-1
Konu ile ilgili kavramlar belirlenir. Örneğin kavramlarımız aşağıdaki gibi olsun: Ağırlık Kilogram Buhar Metreküp Newton Kütle Terazi Gaz Cisim Hacim

12 Çengel Bulmacanın Hazırlanması-2
Kavramlar soldan sağa ve yukarıdan aşağıya aynı sayıda olacak şekilde birer harflerini birbiriyle çakıştırarak dizilirler ve numaralandırılırlar. Belirlenen kavramların cevap oluşturacağı şekilde sorular hazırlanır.

13 Çengel Bulmacanın Hazırlanması-3
Soldan sağa 1- ………………………………………… 2- ………………………………………… 3- ………………………………………… 4- ………………………………………… 5- ………………………………………… Yukarıdan Aşağıya 1- ………………………………………….. 2- ………………………………………….. 3- ………………………………………….. 4- ………………………………………….. 5- …………………………………………..

14 HAZIRLAYANLAR AYSUN KAÇ GÖZDE ÖNALDI


"BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları