Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YGRF104 – TEMEL FOTOĞRAF Nasıl düşünmeliyiz?, Kompozisyona giriş, Konu Seçimi, Kadraj, Ön/Arka Plan NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Nasıl Düşünmeliyiz? Beyinlerimiz fotoğrafa ait verileri yazılı metinlerden çok daha hızlı işlemektedir. Bir mesaj etrafına yerleştirilmiş imgelerin amaç adına çalışması için kompozisyon ve tekniğin uyum içinde ve bilinçli kullanılması gerekir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Konu Seçimi Fotoğraf, fotoğrafçının amacıyla başlar. Güçlü bir fotoğraf bir sebep uğruna seçilmiş bir özneyle başlar. Ardından bakış açısı ve teknik fotografik hususlar gelir; sonrasında da görüntünün anlamını izleyiciye net ve temiz bir dille iletmeye yarayan “dilbilimsel” hususlar gelir. Kompozisyon bütün bunları bir araya getirerek tutarlı görsel bir bütünlük yaratma sürecine denir. David Prakel, Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri, Literatür yayınları, Istanbul, 2011, 33 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kompozisyon NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Ön/Arka Plan Öznenin çerçeve içinde yerleşimi, ön ve arka plan ilişkisi izleyicinin çağrışımlarını etkiler. Bu sebeple herhangi bir nesne fotoğrafın öznesi olabilir, fakat ön ve arka planla olan etkileşimi konuyu değiştirecektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
1/3 Kuralı
9
Göz Takİbİ
12
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
(Kadraj seçimleri ve ön-arka plan etkileşimi gelen ödevler üzerinden tartışılacaktır.) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
13
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar David Prakel, Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri, Literatür yayınları, Istanbul, 2011, 33 Freeman, M. and Eastwood, G. (2013). Michael Freeman's photo school. Lewes: Ilex. Freeman, M., (2012). The Photographer’s Vision. Lewes: Ilex. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.