Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
TUFAN KARACA
2
Planlar Yanlıştır ama Yaşamsal Önem Taşır T.Karaca
Girişimlerim %75’i başlarısızlıkla sonuçlanır. Harvard Business School
3
Eskiden nasıl yapardık?
İŞ FİKRİ DOĞRULAMA MÜŞTERİ ARA-BEKLE İŞİ BAŞLAT İŞ PLANI FON ve KAYNALAR
4
Şimdi ne yapıyoruz? Yeni Model
Müşterinin Varlığını Onaylama Müşteri Bulma PİVOT Müşteri Yaratma Şirket Kurma İŞE BAŞLAMA
5
İŞ MODELİ İŞ PLANI Öncelikle, pazarın gerçek yapısı içerisinde, gerçek müşterilere değer yaratıp yaratamadığını gözlemleyecek bir model geliştir. Bunu gerçekleştirdikten sonra, iş modelinin doğrultusunda iş planı yap.
6
YALIN GİRİŞİM FELSEFESİ
Kötüye gideceksen hızla git ve sürekli öğren, geliştir, yeniden dene.
7
Yalın Girişimin Yapıtaşları
2010 – İş Modeli Üretimi / Alexander Osterwalder ve Yves Pigneur 2011 – Yalın Yeni Girişim / Eric Ries 2012 – Girişimcinin El Kitabı / Steve Blank ve Bob Dorf
8
Yalın Girişim Anlayışı
Detaylı ve titiz plan yapmak yerine sürekli deney yapmak, Sezgi yerine müşteri geri bildirimi, En başta muhteşem tasarım yerine tekrarlanan tasarımlar.
9
İŞ MODELİ TUVALİ Yalın Girişim Mantığı
Tekrarlanan tasarım ve müşteri deneyimi, yalın girişimin esnek bir model olmasını sağlar. Her türlü yenilik (hipotez) bir risk taşır ve gerçek pazar koşullarında test edilmek zorundadır. Böylece risk minimize edilir ve yatırım positif geri dönüş alınmadan gerçekleştirilmez.
10
İş planı tuvali, iş fikrinin geliştirilmesi için kullanılan görsel bir strateji geliştirme aracıdır.
11
? Büyük Klüp İş Modeli
12
Büyük Klüp İŞ MODELİ ‘İş Modeli, bir şirketin “değeri” nasıl yaratıp, nasıl dağıttığını ve finansal sürekliliğini kazandığını tanımlayan mantık modelidir.’
13
DOKUZ TEMEL YAPITAŞI MÜŞTERİ ÖNERİ İşin 4 ana ögesi ALTYAPI
Büyük Klüp MÜŞTERİ ÖNERİ İşin 4 ana ögesi ALTYAPI FİNANSAL SÜREKLİLİK Bu tanımlama, işin nasıl para kazanmayı amaçladığını gösteren ve işin dört ana ögesi olan müşteri, öneri (satılan şey), altyapı ve finasal sürekliliği kapsayan dokuz temel yapıtaşından oluşur. DOKUZ TEMEL YAPITAŞI
14
Alexander Osterwalder Business Model Generation
Büyük Klüp Bu tanımlama, işin nasıl para kazanmayı amaçladığını gösteren ve işin dört ana ögesi olan müşteri, öneri (satılan şey), altyapı ve finansal sürekliliği kapsayan dokuz temel yapıtaşından oluşur. Alexander Osterwalder Business Model Generation
15
MÜŞTERİ ÖNERİ ALTYAPI FİNANSAL SÜREKLİLİK Müşteri Segmentleri
Büyük Klüp MÜŞTERİ Müşteri Segmentleri Müşteri İlişkileri Kanallar ÖNERİ Değer Önerisi ALTYAPI Temel Ortaklıklar Temel Faaliyetler Temel Kaynaklar FİNANSAL SÜREKLİLİK Maliyet Yapısı Gelir Akışı
16
Büyük Klüp
17
Temel Faaliyetler Müşteri Segmentleri
Büyük Klüp Temel Faaliyetler Değer Önerisi Müşteri İlişkileri Temel Ortaklıklar Müşteri Segmentleri Maliyet Yapısı Gelir Akışı Temel Kaynaklar Kanallar
18
KİM? NE? NASIL? NEDEN? Temel Ortaklıklar Temel Etkinlikler
Değer Önerisi Müşteri İlişkileri Müşteri s segmentleri NE? NASIL? KİM? Temel Kaynaklar Kanallar NEDEN? Maliyet Yapısı Gelir Akışı
19
DEĞER ÖNERİSİ Müşteriye sağladığın, verdiğin değer nedir?
Bununla, müşteri hangi dertleri ile başedebilir? Müşteriye sunulan bütün ürünler ve hizmetler nelerdir? Müşterinin hangi ihtiyaçlarını tatmin edebiliriz? Rekabetden farkımız ne?
20
MÜŞTERİ SEGMENTLERİ Onlar hakkında neler biliyoruz?
Onlar için neden değer yaratıyoruz? Onların içerisinde önemli olanlar hangileri?
21
Değer önerisi, hedef bir müşteri kitlesine sunmayı düşündüğünüz ve onlar için bir eder ifade edecek bir hipotezdir. Tüm hipotezler gibi gerçek hayatta uygulanmadan önce labarotuarda ısrarla test edilmelidir. Bizim laboraturaımız ise pazarın kendisidir.
22
PAZARLAMA 3.0 Pazarlama 3.0 da, yine Pazarlama 2.0 daki gibi müşteri merkezlidir ama aynı oranda müşteri tatminini ön plana çıkartır. Müşteri insanlığın kendisidir.
23
SORUNLARINI ANLAMALIYIZ
Neler düşünüyor? Sıkıntıları Endişeleri düşündükleri Neler duyuyor? Neler görüyor? Patronundan Arkadaşlarından Onu etkileyen medyadan Çevresinden Arkadaşlarından Pazarın etkisi Neler söylüyor? Başkalarına Yakın çevresine Herkese
24
ÖZET Ürün veya hizmeti yaratmadan önce, Sorununu çözmeye çalıştığımız müşteri kitlesinin kim olduğunu, sorununu ve ihtiyacını çok iyi anlarsak, Zaman ve paradan tasarruf ederiz.
25
TEMEL SORULAR MÜŞTERİ : Ürünümü neden, hangi sorununa çözüm getirmek için alıyor? PAZAR : Nasıl almak istiyor? MÜŞTERİ SEGMENTLERİ: Boyutlar, adet, yeterlilik? MÜŞTERİ ÖRNEKLERİ
26
PAZARLAR Varolan bir pazar, Varolan pazarın yeni segmentlemesi,
Yeni pazar, İkili pazar.
27
HEDEF PAZAR Bunları nasıl anlayabiliriz?
İlk 3 yıl kimlere satış yapacağım, Bu kaç adet müşteri demektir, Bunların hepsi satın alırsa pazarın büyüklüğü nedir? Bu, kaç adet satış demektir? Toplam Pazar Hizmet verilen pazar Hedef Pazar Bunları nasıl anlayabiliriz? Potansiyel müşterilerle konuşarak, Kanallardaki iş ortaklarımızla tartışarak, Rakipleri belirleyerek ve onlarla konuşarak.
28
NEDEN ÖNEMLİ ? The Future of Management Gary Hamel
"Çok iyi bir iş modeli ile çalışan vasat bir iş, vasat bir iş modeli ile çalışan çok iyi bir teknolojiden daha başarılı olur."
29
NEDEN ÖNEMLİ ? Teknoljik innovasyon 2008 Bugün akıllı telefonda lider
30
NEDEN ÖNEMLİ ? İş Modeli innovasyonu Geçen dönem Apple App Store gelirleri Google Play gelirlerindini 2.6 katı.
31
TUFAN KARACA Merhaba, Umarım bu ufak kitapçık işinize yaramıştır.
Hemen iş planını yapmaya başlamalısınız zor günlerle karşılaşmak istemiyorsanız. İş Planı, İş modeli veya yönetim danışmanlığı ve eğitimleri için size yardımcı olabilirim, adresine kısa bir not yazın ve telefon numaranızı gönderin,size arayayım. Başarılar dilerim. Tufan Karaca TUFAN KARACA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.