Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAysel Derviş Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Dr. Öğr. Üyesi Murad Canbulut
2
İletişim Bilgileri E-mail: murad.canbulut@altinbas.edu.tr
Ofis: Gayrettepe Sosyal Bilimler Yerleşkesi 8. Kat, 806. Dersin web sayfası: GAS 208
3
Ders değerlendirmesi Sayı % Sınıf içi Tartışma 14 20 Ara sınav 1 30
Dönem projesi (Sunum) 50 Toplam 100 GAS 208
4
PAZARLAMA NEDİR? GAS 208
5
GAS 208
6
GAS 208
7
Pazarlama Müşteri ilişkilerini karlı bir şekilde yönetmektir. Karlı müşterileri bulma, şirkete bağlı tutma ve alımlarını arttırma bilim ve sanatıdır. Ürünlerin üreticilerden tüketicilere doğru akışını sağlayan işletme faaliyetleridir. Kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere; malların (ürünlerin), hizmetlerin ve fikirlerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve tutundurulmasını planlama ve uygulama sürecidir. 4P GAS 208
8
PAZARLAMA Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin?
Mevcut müşterilerle uzun vadeli ilişki kurmak. Soru: Neden sizi tercih etmeye devam etsin? Yeni, potansiyel müşteriler için değerli sunumlarda, vaatlerde bulunmak. Soru: Rakiplerden farkınız ne? Müşteriye diğerlerinden farklı ne vaat edebiliyorsunuz? GAS 208
9
PAZARLAMA İnsan ihtiyaç ve isteklerini tatmine yöneliktir.
Video: Faaliyetlerden oluşur ve uzun vadeli bir süreçtir. İnsanlar ve örgütlerden oluşan bir sistem tarafından yapılır. Ürün, hizmet veya düşünceler (fikir) konu olur. (Somut ve soyut) Soru: Apple’ın marka değeri sizce ne kadar olabilir? Soru: Swarm ve benzeri uygulamalarda yerlerin puanlaması hangi kriterlere göre yapılıyor? Planlanmalı, örgütlenmeli, koordine edilmeli ve denetlenmelidir. GAS 208
10
BAZI KAVRAMLAR Ürün; bir ihtiyaç veya isteği karşılayan; pazarın dikkatine, kullanımına veya tüketimine sunulan herhangi bir tekliftir. İhtiyaç; herhangi bir şeyin yokluğunun insanın iç dünyasında yarattığı gerilim, rahatsızlık ve mahrumiyet durumudur. İhtiyaç tatmin edilmedikçe kişi mutsuz olur. Bu nedenle ihtiyaçlar, tüketicileri harekete geçirir. (Pazarlama ve yalancılık(!) - Modern hayat ve tüketim) Fizyolojik (yeme, içme), güvenlik (düzeni koruma, iş garantisi), sosyal (bir gruba ait olma, benimsenme, arkadaşlık), saygı (kendine saygı, itibar, saygınlık), kendini geliştirme ve kanıtlama (nirvana ) (bknz. Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi) GAS 208
11
BAZI KAVRAMLAR İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur.
İstek; hissedilen ihtiyacı tatmin etmek için tercih edilendir. İhtiyaçlar, soyut; istekler, somuttur. Talep; karşılığında istenen parayı ödeyebilme yeteneği (alım gücü) ile desteklenen, belirli ürünler için duyulan istektir. Örnek: Karnınız acıktı. Hızlı şekilde bu ihtiyacı karşılamak için köfte yemek istiyorsunuz. Cebinizdeki 10 TL ile sanayideki meşhur Ahmet Usta’da köfte yiyorsunuz. GAS 208
12
BAZI KAVRAMLAR Tüketici; son kullanım amacı ile mal ve hizmetleri satın alan, kullanan veya tüketen kişi veya örgütsel birimdir. Müşteri; belirli bir mağaza ve işletmeden sürekli alışveriş yapan kişi. Her tüketici müşteri değildir; ancak her müşteri tüketicidir. Değer; müşterinin ne aldığı ve bu aldığı şey karşılığında ne verdiği arasındaki orandır. Müşteri, kendisine en çok değer sağlayacağını umduğu sunumlar arasında bir seçim yapar. GAS 208
13
PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (1)
1. Üretim Odaklı Dönem Üretim arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, kitlesel dağıtılması. «Her üretim, kendi talebini yaratır.» «Ne üretirsem onu satarım.» Henry Ford: Siyah olmak kaydıyla, müşteriler satın alacakları arabanın rengini seçebilirler. 2. Ürün Odaklı Dönem Kalite, performans, yeni özellikler. «İyi ürün kendini satar.» «Daha iyi bir fare kapanı yaparsanız, dünya ayağınıza gelir.» GAS 208
14
PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (2)
3. Satış Odaklı Dönem Üretmek değil, satmak en önemli sorun. Hırslı, saldırgan satış kampanyaları. Satıcının ihtiyacı ön planda. «Ne üretirsem onu satarım, yeter ki satmasını bileyim.» 4. Pazarlama Odaklı Dönem Tüketici odaklı hareket. Tüketici istek ve ihtiyaçlarının tatmin edilmesi. «Müşteri velinimetimizdir.» «Müşteri kraldır.» GAS 208
15
PAZARLAMA DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ (3)
5. Toplumsal (Sosyal) Pazarlama Odaklı Dönem Çevre hassasiyeti, kaynakların tükenmesi, açlık, fakirlik, savaşlar. Pazarlama ve müşteri-toplum uzun vadeli çıkarları arasındaki ilişki. Sorumlu ve sürdürülebilir (sustainable) tüketim. Müşteri tatmini ve tüketici ve toplumsal refahın korunması ve arttırılması. GAS 208
16
PAZARLAMAYA ETKİSİ OLAN GELİŞMELER
Küreselleşme, krizler ve iş hayatı. Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler; robotlar, drone, yapay zeka, kripto paralar… Sosyal medyanın gücü. Pazardaki güç dengeleri değişimi. Tüketici gruplarındaki değişimler (Y, ; Z, ) Artan etik ve sosyal sorumluluk talebi. GAS 208
17
Bazı güncel haberler Amazon’un piyasa değeri 1 trilyon doları geçti.
Bitcoin değer kaybetmesine rağmen hala geleceğin parası olarak görülüyor. Çin-ABD arasındaki ticaret savaşı devam ediyor, etkileri nedir? Venezuela hiperenflasyon, ekonomik kriz ve etkilerine çözüm bulmaya çalışıyor. TL değer kaybı sonrası toparlanmış görünüyor; ama enflasyon, işsizlik ve büyüme rakamları bize ne söylüyor? Honda, Türkiye’de üretilen Civic Sedan modelinin 2021 itibariyle üretiminin durdurulacağını ve tesiste yeni bir yapılanmaya gidileceğini duyurdu. GAS 208
18
HAFTANIN ANAHTAR KELİMELERİ NELER?
GAS 208
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.