Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üretİm Yönetİmİ MALİYET KAVRAMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Maliyet + Kar = Fiyat Fiyat- Maliyet = Kar Rekabet Edebilirlik NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Satış Fiyatı Üretim Maliyeti KAR Fiyatların Artırılması Maliyet + Kar = Fiyat NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Satış Fiyatı Üretim Maliyeti Maliyet Düşürülmesi Fiyat - Maliyet = Kar KAR NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 İSRAF MALİYET + KAR = FİYAT FİYAT - MALİYET = KAR
FİYAT / GELENEKSEL YAKLAŞIM MALİYET KATMA DEĞER İSRAF KAR MALİYET + KAR = FİYAT FİYAT / YALIN YAKLAŞIM FİYAT - MALİYET = KAR HEDEF MALİYET WOW NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 Savings as percent of GDP
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 Research and development expenditure, percent of GDP
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Not: 2011’de yüzde 12,2’ye geriledi. Sadece iki ekonomide iç tasarruf oranı Türkiye’nin altındadır: İngiltere (yüzde 11,9) ve ABD (yüzde 12) Türkiye uzak ara en düşük özel kesim tasarruf oranına sahip: Yüzde 15,9. Ardından Brezilya (yüzde 19), Kanada (yüzde 20,5), İtalya (yüzde 20,8), İngiltere (yüzde 22), ABD (yüzde 22,1), Fransa (yüzde 24,2), İspanya (yüzde 24,2) vs. geliyor NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Maliyetler Nerede ??? Malzeme, işçilik ve önceden yapılmış bağlı amortisman maliyetlerini günlük olarak kontrol etme olasılığı olmadığına göre, kontrol edilebilir maliyetler nerede ve nasıl oluşuyor?? Her üretim sisteminde 4 ana operasyon vardır. Transport, Depolama, Kontrol ve İşleme. Operasyonların optimizasyonu bu 4 başlıktan bir ya da bir kacının ayrı ayrı ele alınıp iyileştirmesi olarak algılanmaktadır. Ancak, bu birbirinden bağımsız iyileştirmeler çoğunlukla sistem iyileştirmesine etkisi ya cok az ya da hiç olmamaktadır.Sistem performansının iyileştirilmesi tüm bu operasyonların birlikte ele alınarak iyileştirilmesiyle mümkün olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
GELENEKSEL ÜRETİM SİPARİŞ TESLİMAT İsraf Kontrol edilebilir maliyetleri saptamak için; siparişten teslimata kadar geçen sürede oluşan maliyetlere bakmak gerekiyor. Gözlemlere göre bu süre ne kadar uzun olursa maliyetler de o kadar artıyor. Bu süre içerisinde depodan imalat alanlarına ve imalat alanlarındaki iş merkezleri arasında hammadde ve parça hareketi var. Hammadde, yarımamul, ve nihai ürünün kalite açısından kontrolu var. İmalat süreleri var. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
YALIN ÜRETİM SİPARİŞ TESLİMAT Kontrol edilebilir maliyetleri saptamak için; siparişten teslimata kadar geçen sürede oluşan maliyetlere bakmak gerekiyor. Gözlemlere göre bu süre ne kadar uzun olursa maliyetler de o kadar artıyor. Bu süre içerisinde depodan imalat alanlarına ve imalat alanlarındaki iş merkezleri arasında hammadde ve parça hareketi var. Hammadde, yarımamul, ve nihai ürünün kalite açısından kontrolu var. İmalat süreleri var. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

12 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
HM WIP OP2 OP1 OP3 Ürün Maliyeti Zaman GELENEKSEL ÜRETİM YALIN Sonuç olarak, fiyat oluşumunda müşterinin ödemek istemediği, hatta, ödemek zorunda da olmadığı, herhangi bir değer de yaratmayan dolayısıyla satılamayan aktivitelerden derhal ve hızla kurtulmak gerekiyor. İşte, bu basit, yalın düşünce, Yalın Üretim’in çıkış noktası…. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

13 7 İsraf Alanı Taşıma Hareket Hurda & Tamir Bekleme Gereksiz İşlem
MOVE IT OVER THERE UNTIL WE NEED IT Taşıma Hareket Hurda & Tamir Bekleme Gereksiz İşlem Envanter Fazla Üretim NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

14 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
1. Fazla Üretim. Çok fazla, çok erken. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

15 2. Bekleme Parça veya makinenin işlemi bitirmesini bekleme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

16 3. Taşıma Stokları sağa sola taşıma. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

17 4. Gereksiz İşlem Müşterin talebi olmayan işlemler yapmak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

18 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

19 5. Envanter İşi yapmak için gereken minimumdan fazla her şey.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

20 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Aşırı Envanter Sorunları Gizler ENVANTER SEVİYESİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

21 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Aşırı Envanter TESLİMATTA GECİKMELER HATALI PARÇA ÜRETİMİ KÖTÜ TERTİP VE DÜZEN TEZGAH ARIZALARI UZUN TEZGAH AYARLARI TASHİH HATALI MALZEME ENVANTER SEVİYESİNDE AZALMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

22 6. Hareket İyi organize edilmemiş çalışma planı veya yerleşim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

23 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7. Hurda & Tamir Tüm tamirler israftır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

24 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
KAZANÇLAR NEREDE ? Malzeme ve parça taşınması Malzemenin depolanması Kalite Kontrol maliyetleri Hazırlık Süreleri Tasarım maliyetlerinin düşürülemediği bir ortamda malzeme hareketini ve kalite kontrol sürelerini azaltmak, imalat sürecindeki hareketi iş merkezleri arasında hızlandırmak gerekiyor... Süreçler NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

25 Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

26 Farklılaşmak/Yalınlaşmak için Değer Yaklaşımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

27 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Değer yaratma ancak fayda, fiyat ve maliyet faaliyetlerinden oluşan tüm sistem dengeli ve doğru şekilde ayarlandığında elde edilir. Maliyet Fiyat Fayda NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

28 Müşteri İstek ve Gereksinimleri
Kalite Esneklik Hizmet Maliyetler Reaksiyon süresi Değişkenlik (Schonberger ve Knod, 1997) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

29 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Değer Yaratan 5% Değeri Olmayan Değeri Olmayan ama gerekli! Yalın = İsrafın ortadan kaldırılması İSRAFIN TÜRÜ: KARMAŞIKLIK İŞÇİLİK AŞIRI ÜRETİM ALAN ENERJİ HATALAR MALZEME ZAMAN TAŞIMA Genellikle Temin Süresinin %95 i Değer Yaratmayan Aktivitelerden oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

30 Değer müşteri tarafından tanımlanmaktadır.
Yaptığımız iş değer yaratıyor mu?? Evet ise Hayır ise Bu işi daha iyi nasıl yaparım? Tamamen ortadan kaldırabilir miyim? Kaldırılmıyorsa, azaltmak mümkün mü? NOT: Ara sıra yapılıyor olsa bile tüm değer yaratmayan aktiviteleri listeye eklemeliyiz. Değer müşteri tarafından tanımlanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

31 VAK’A ÇALIŞMASI Arabanızı bakım için servise götürdünüz. Temin süresini hesaplayalım. Yrd.Doç.Dr.Hikmet Erkan_Nişantaşı Üniversitesi

32 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Larry P. Ritzman, Lee J. Krajewski Üretim Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık Bülent Kobu Üretim Yönetimi, Beta Yayıncılık M.Hulusi Demir Üretim Yönetimi, Beta Yayınları Mehmet Şahin Gök Üretim Yönetimi, Kriter Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları