Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 11. HAFTA Walter BenjamIn, Stuart Hall NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 Walter BenjamIn, Stuart Hall
Walter Benjamin:Walter Benjamin kitle kültürüne eleştiri olarak ‘aura’, ‘öykü anlatıcılığı’ ve ‘flaneur’ kavramlarını ortaya koymuştur. Walter Benjamin NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 Herbert Marcuse, Jurgen Habermas
Benjamin aura kavramı ile kültür endüstrisinin bir sonucu olarak reprödüksiyonları bulunan sanat eserlerinin nasıl özünü, ruhunu kaybettiğinden bahsetmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 Herbert Marcuse, Jurgen Habermas
Stuart Hall:İngiliz Kültürel Çalışmaları geleneğinden Hall, okuyucuların, haber metinlerinden farklı anlamlar çıkarabileceğini savunmaktadır. Stuart Hall NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 Herbert Marcuse, Jurgen Habermas
Encoding ve Decoding kavramlarını ortaya koyan Stuart Hall, okuma türlerini dominant- hegemonik okuma, müzakereci okuma ve muhalif okuma olarak üçe ayırmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 Herbert Marcuse, Jurgen Habermas
Medya mesajlarının nasıl alımlandığı ile ilgili modeller öne süren Hall’un bu çalışmaları iletişim açısından büyük önem taşımaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar GÖRSEL KAYNAKÇASI the-field-of-cultural-studies-whose-work-explored html NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları