Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDerya Güneş Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
2
Eğitimin asıl ilgi alanının ‘insanlık ve kültür’ olması gerektiğini çünkü insanların dünya adlı tek bir vatanı olduğunu söyleyen Montessori ırk, sınıf farkı olmaksızın tüm insanlığın tek bir ulus olarak görülmasi gerektiğinin altını çizer. Montessori’ye göre gerçekte insanlar ‘Kozmik Plana’ göre birleşmiş durumdadır, ancak bunu algılayamazlar. Evrensel şuur konusunda duyarlı olan çocuklarda var olmasına katkıda bulunması gerektiği düşüncesinin bulunduğunu, bu hedefe ulaşmak için çocuklarda ‘şükran ve sevgi’ duygusunun uyandırılması gerektiğini söyler.
3
Ahlaki dünyevi uyumu olarak adlandırır.
P.Oswald, Montessori’nin kozmik eğitiminin kavram anlayışında birbirini tamamlayan üç temel bulur. Bunları kozmik eğitimde çocuğun; Nesnelere uyumu Bütünselliğe uyumu Ahlaki dünyevi uyumu olarak adlandırır. Montessori, özellikle küçük çocuk eğitiminde doğa ve kültürün savunulmasının gerekliliğini ve bunun anlamlı olmasında evrenin ahenkli düzenini temel alır.
4
KARA VE DENİZ YÜZEYLERİ
5
KARA VE SU YÜZEYLERİNİN BİÇİMLERİ
6
KABARTMA YERKÜRE İLE ÇALIŞMA
7
RENKLİ YERKÜRE İLE ÇALIŞMALAR
8
DÜNYANIN YAP-BOZ HARİTASI
9
KITALARA AİT YAB-BOZ HARİTALARLA ÇALIŞMALAR
10
KAYNAKLAR Çakıroğlu Wilbrant, E
KAYNAKLAR Çakıroğlu Wilbrant, E. Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Kök Yayıncılık, 2012.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.