Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCan Gün Değiştirilmiş 5 yıl önce
2
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
3
Uyarının fark edilebilen en düşük eşiğidir.
MUTLAK EŞİK Uyarının fark edilebilen en düşük eşiğidir.
4
ALGISAL SÜREÇLER Seçici dikkat Organizasyon
5
SEÇİCİ DİKKAT NEDİR?
6
Seçici dikkatte algısal seçiciliği etkileyen değişkenler
Algılanan Uyarıcı İle İlgili Değişkenler - Uyarıcının değişkenliği - Uyarıcının büyüklüğü - Uyarıcının şiddet ve yoğunluğu - Renkler ve kontrastlar
7
2. Algılayıcıyla İlgili Değişkenler
- İnançlar - Gereksinimler - İlgiler - Beklentiler
8
ORGANİZASYON Algıda bir organizasyon vardır ve gelen duyuları organize ederek anlamlandırırız. Uyarıcının organizasyonunda bireysel farklılıklar vardır.
9
ALGISAL SINIFLAMA Kişi objeye ilişkin bilgi ve olayları sınıflar ve beyinde saklayarak gerektiğinde tanımlanır. Örn: dört ayaklı mö diyen hayvanı düşünün.
10
ALGILAMANIN GELİŞİMİ VE ÖĞRENME
Birçok algısal yetenek doğuştan gelir, öğrenme ile algılama geliştirilir. Algılamanın gelişiminde uygulamanın doğru algılanmasının önemi büyüktür. Öğrenme ise uyarıcıların genel özelliklerinin kavranmasını içerir.
11
SPORDA ALGI VE ÖNEMİ İnsanın algısal-motor beceri performansının fiziksel komponentleri 3 temel alt sisteme ayrılır. Bunlar: Duyu org Merkezi mekanizmalar kas sistemi
12
Bunlar fonksiyonel düzeyde;
Sisteme giriş karar verme sisteme çıkış’ tan sorumludurlar.
13
SPORDA ÖNEMLİ ALGILAMA BİÇİMLERİ
1. Alan algısı ( büyüklük, uzaklık v.b.) 2. Zaman algısı ( timing) 3. Devinim algısı ( kayma duygusu, top duygusu)
14
ALGIDA BELLEK VE HIZ Çok deneyimli kişiler hrk. şemaları ortaya çıkarken bunları hemen algılarlar. Örn: deneyimli sporcunun rakibin hrk’ini hemen fark etmesi. Bu beklenti onun algısal hızını etkiler. Algı için gerekli olan zaman egzersizle kısaltılabilir.
15
ALGISAL ÖĞRENME Genel olarak öğrenmeden ayrı incelenir. Var olan bir ortamda kişilerin ipuçlarını alma ve ayırt etme yeteneği ile dikkat ve önceki bilgiler önemlidir.
16
ZİHİNDE TUTMA YETİSİDİR.
BELLEK ZİHİNDE TUTMA YETİSİDİR.
17
BELLEK AŞAMALARI depolama Ara-bul-getir kodlama
Bilginin belleğe bilginin belleğe depolanan yerleşmesi depolanması bilginin bellekten geri çağrılması depolama Ara-bul-getir kodlama
18
BELLEK BİLEŞENLERİ KISA SÜRELİ DUYUSAL BELLEK KISA SÜRELİ BELLEK UZUN
19
Belleğin Biyolojik Temelleri
Uyaranla birlikte beyinde bir elektrik faaliyeti oluşur. Elektrik faaliyeti oluşturan uyaranın ortadan kalkması sonrasında bağlantılı nöronlar arasındaki bir halka faaliyetlerini sürdürmeye devam eder. Protein sentezi ile desteklenmeyen bu elektriksel kodlama kısa süreli belleği oluşturur.
20
Bu biyoelektrik devrelerinin sürüp gitmesi de uzun süreli belleğin ortaya çıkmasını sağlar. Burada bilgi peptid bağları ile kodlanır.
21
Peptidlerin öğrenme üzerindeki etkisi
Öğrenme sırasında RNA’nın baz oranında ya da RNA’yı oluşturan nükleotidler sırasında değişiklikler meydana gelir ve yeni bir molekül haline gelerek öğrenilen bilgiyi kodlar.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.