Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR MİMARİSİ 7.HAFTA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

2 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
Bellek ve I/O’da sistem verimliliği üzerinde etkilidir. Ancak bellek ve I/O’nun katkısı temel eşitliğin içine katılmamıştır. Sistem performansını bütünüyle artırmak için; CPU optimizasyonu: CPU tarafından işletilen işlemlerin verimliliği ve hızın maksimize edilmesi Bellek optimizasyonu: Kodların bellek yönetimi etkisinin maksimize edilmesi. I/O optimizasyonu: Giriş/çıkış işlemlerinin verimliliğinin maksimize edilmesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
Sistem performansını ölçmek bir bakıma göreceli bir kavram şöyle ki, bir kullanıcı daha çok cevap-tepki süresi (response time)ile ilgilenirken ( verilen işlemi pc ne kadar sürede gerçekleştiriyor), sistem yöneticileri ise en çok yoluna-koyma (throughput) ile ilgilenir ( tepki süresinden olumsuz etkilenmeden kaç tane eş zamanlı görevi gerçekleştirdiği). Bu iki bakış açısı ters orantılıdır. Örneğin, sistem bir görevi k saniyede gerçekleştiriyorsa, bunun throughput’u saniyede 1/k şeklindedir. İki sistemin performansları karşılaştırılırken aynı iş yükünü gerçekleştirmek için harcadıkları zamanlar tespit edilir. Aynı programın iki farklı sistemde (Sistem A, Sistem B) çalıştığı düşünülerek, Sistem A’nın Sistem B’den n kere daha hızlı olduğu varsayılsın: NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
Bu durumda, 𝑆𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚 𝐵 ′ 𝑛𝑖𝑛 𝑖ş𝑙𝑒𝑡𝑖𝑚 𝑠ü𝑟𝑒𝑠𝑖 𝑆𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚 𝐴 ′ 𝑛𝚤𝑛 𝑖ş𝑙𝑒𝑡𝑖𝑚 𝑠ü𝑟𝑒𝑠𝑖 =𝑛 şeklinde olacaktır. Ayrıca bundan yola çıkarak, Sistem A’ nın Sistem B’den %x kadar hızlı olduğunu söyleyebiliriz. ( 𝑆𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚 𝐵 ′ 𝑛𝑖𝑛 𝑖ş𝑙𝑒𝑡𝑖𝑚 𝑠ü𝑟𝑒𝑠𝑖 𝑆𝑖𝑠𝑡𝑒𝑚 𝐴 ′ 𝑛𝚤𝑛 𝑖ş𝑙𝑒𝑡𝑖𝑚 𝑠ü𝑟𝑒𝑠𝑖 −1)∗100=𝑥 Örneğin, yarıştaki iki aracın ilki 10km yolu 3dk’ da (Araç A), diğeri 4dk’da (Araç B) almaktadır. Bu durumda, 𝐴𝑟𝑎ç 𝐵 ′ 𝑛𝑖𝑛 10𝑘 𝑚 ′ 𝑦𝑖 𝑎𝑙𝑑𝚤ğ𝚤 𝑠ü𝑟𝑒 𝐴𝑟𝑎ç𝐵′𝑛𝑖𝑛 10𝑘 𝑚 ′ 𝑦𝑖 𝑎𝑙𝑑𝚤ğ𝚤 𝑠ü𝑟𝑒 = 4 3 =1,34 Yani Araç A 1.34 kat Araç B’den hızlıdır. Bunun yüzde karşılığı ise, 4 3 −1 ∗100=%34 şeklindedir. Bu eşitlikler sistemin ortalama performansı karşılaştırılırken kullanılabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
İstastik bilimi bize, anlamlı bilgiler ve sonuçlar elde edebilmek için yeterli sayıda testi gerçekleştirmek gerektiğini anlatır. Değişken aralıkları ne kadar fazla ise o kadar örnek alınması gerekmektedir. Yeterli sayıda test gerçekleştirildikten sonra verilerin birleştirilmesi, ortalamasının hesabı ve anlamlı farklılıklar tespit ederek merkezi eğilimin tespiti sonraki işlemdir. Merkezi eğilimin ölçülmesi bize örneklenen sistemde umulan davranışları gösterir. Ama ortalama veri bütün metotlar için eşit değildir. Veriye bağlı olarak seçilen metotlardan ötürü bu farklılıklar söz konusudur. Kullanılan ortalama yöntemleri; Aritmetik ortalama Geometrik ortalama Harmonik ortalama gibidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
Aritmetik ortalama Bu yöntem herkesin bildiği gibi toplamın örnek sayısına bölümü şeklindedir. Verilerin çok değişkenlik gösterdiği araştırmalarda pek tercih edilmemektedir. Örnek olarak aşağıdaki tablo incelenecek olursa; Program A sisteminin yerine getirme süresi B sisteminin yerine getirme süresi C sisteminin yerine getirme süresi A 50 100 500 B 200 400 600 C 250 D 800 E 5000 4100 3500 Ortalama 1180 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 PERFORMANS ÖLÇÜTLERİ ve TERİMLERİ
Performanslar arasında bariz farklılıklar olduğu halde, aritmetik ortalamaların aynı çıkması performanslarının aynı olduğunu göstermemektedir. Verilerin bu kadar geniş aralıkta seyretmesi, aritmetik ortalamanın kullanımı hatalı hale getirmektedir. Bunun yerine ağırlıklı aritmetik ortalama yöntemini tercih edecek olursak; 5 Programdan oluşan 100 program dizisini düşünelim. Örneğin, A 50, B 30, C 10, D 5 ve E 5 kere çalıştırılmış olsun söz konusu sürede. Bu durumda tablodaki ağırlıklı ortalamalar hesaplanırken örneğin A için ağır. ort; 50* * * * *0.05 = 380. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları