Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
2
Bireysel ve Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi)
Bireysel Hizmetler: danışmanlık, avukatlık Bütünleşmiş Hizmetler (Hizmet Paketi): hizmetin yalnızca soyut yanını değil, aynı zamanda insanların beş duyu organından bir yada birkaçıyla birlikte algılanabilen somut ürünleri de kapsamaktadır. (hastane) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3
Hizmet Ürünü Oluşturma
Müşteri Faydası Kavramı Hizmet Kavramı Hizmet Sunumu Hizmet Ulaştırma Sistemi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
4
Müşteri Faydası Kavramı
Müşterilerin hizmetten hangi faydaları aradığı ile ilgilidir Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
5
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Kavramı Hizmetin hangi genel faydaları sunacağı ile ilgilidir Biz hangi alan içindeyiz Karşılamaya çalıştığımız istek ve ihtiyaçlar nelerdir? sorularına cevap aramaktadır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
6
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmet Sunumu Hizmet kavramının daha ayrıntılı şekillenmesiyle ilgilidir. Hangi hizmetlerin sunulacağı Ne zaman sunulacağı, Nasıl sunulacağı, Nerede ve kim tarafından sunulacağı sorularına cevap aramaktadır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
7
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hizmetlerin Sunumu Temel Ürün-Somut Ürün- Geliştirilmiş Ürün Stil Oluşturma (Şekil verme) Paketleme Fiziksel Delil (Kanıt Oluşturma) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
8
Hizmet Ulaştırma Sistemi
Birçok hizmet ulaştırma sisteminin iki önemli unsuru insanlar ve fiziksel varlıklardır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
9
Hizmeti Destekleyen ve Kolaylaştıran Mallar
Hizmeti Destekleyen Mallar veya Hizmetler (Otellerde Yemek Servisi, Uçuş içi Servisler) Hizmeti Kolaylaştıran Mallar veya Hizmetler(ATM Kartları) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
10
Hizmet Ürün Stratejileri
Varolan hizmetleri mevcut müşterilere daha çok satma Varolan hizmetleri yeni müşterilere satma Varolan müşterilere yeni hizmetler satma Yeni pazarlarda yeni hizmetler satma Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
11
Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli
Girişimcilik: Bu aşamada, birey pazardaki ihtiyacı belirledikten sonra, sınırlı sayıda insana, genellikle tek bir merkezden hizmet sunar. Çoğu girişimci bu aşamadan öteye gidemese de bazıları daha büyük ve ek tesislere geçerek büyümeyi düşünür Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
12
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli
Çok Merkezli Yapılanma: Başarılı olan girişimci sınırlı sayıdaki tesislerine yeni tesisler ekler. Bundan sonra işletme yeterli büyüklükte seri üretim yapabilecek konumdadır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
13
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli
Gelişme: Artık gelişen fikir karlı bir iş olarak algılanmaya başlamıştır. İşletme, rakip firmaları satın alarak, leasing ya da franchising yolu ile, açılan yeni işletmeler ile ya da hepsiyle büyümeye başlar Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
14
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli
Olgunluk: Yeni açılan tesislerin sayısında azalma olurken, gelir düzeyi sabitlenmeye başlar Değişen demografik özellikler Değişen tüketici istek ve ihtiyaçları Artan rekabet Yeni ürünlerin gelişmesi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
15
…Hizmet Yaşam Eğrisi Modeli
Düşüş/Yeniden Yapılanma: Hizmet işletmelerinin yaşamları da sona erebilir. Yeni ürün geliştirilmediği ya da yeni pazarlar bulunmadığı sürece düşüş kaçınılmaz olacaktır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.