Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı"— Sunum transkripti:

1 Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı

2 Hizmetlerin Fiyatlandırma Bakımından Özellikleri
Sunulan Hizmetin Değerini Belirleme Güçlüğü Fiyatın Pazar Payı Artırmadaki Rolü Hizmetlerde Maliyet-Verimlilik İlişkisi Kolay Bozulabilirlik-Stoklanamama Yoğun Sermaye Yatırımları Yüksek İşçilik ve Personel Giderleri Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3 Fiyatlandırmayı Etkileyen Faktörler
İç Faktörler: Maliyetler Pazarlama ve Fiyatlandırma Hedefleri Ürün İşletmenin Kaynakları Pazarlama Karması Stratejisi Dış Faktörler Talep Pazarın Yapısı Rekabet Firmanın Pazardaki Gelişim Aşamaları Çevresel Faktörler Hukuksal Ve Yasal Koşullar Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

4 Fiyatlandırma Yöntemleri
Maliyete Göre Fiyatlama Rekabete Göre Fiyatlama Pazara Dönük Fiyatlama Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

5 Maliyete Göre Fiyatlama
Maliyet + Kar Marjı = Fiyat Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

6 Rekabete Göre Fiyatlama
İşletme fiyatlandırma yaparken fiyatını, rakip işletmelerin fiyatlarına göre belirler. Maliyet ya da talepteki değişikliklere göre değişmez. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

7 Pazara Dönük Fiyatlama
Pazara Girme (düşük fiyat) Pazarın Kaymağını Alma (Yüksek fiyat) Prestij Amaçlı Fiyatlama (Fiyat-Kalite) Esnek Fiyatlandırma Zamana Göre Farklılaştırma Yere Göre Farklılaştırma Hizmet Çeşitlerine Göre Farklılaştırma Hacme Göre Faklılaştırma Psikolojik Fiyatlandırma Paket Fiyatlandırma Tamamlayıcı Fiyatlandırma Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU


"Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları