Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
2
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Konu Başlıkları Eğitim ve türleri Öğrenme Temel öğrenme yaklaşımları Öğrenme Ürünleri
3
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
‘bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir’ Ertürkö 1979 Amaç? Kültürel değerlerin aktarılmasını sağlamak Yeni kuşakların sosyalleşmesine imkan vermek Bireyin idrakinde, kavrayışında, tutum, değer ve yeteneklerinde gelişme sağlamak Bireylerin duygu ve zevklerinde, problemi farketme ve çözme becerisinde gelişme kaydetmek
4
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
A. Formal Eğitim Planlı ve programlıdır Hedef çıktılar önceden belirlidir Hedefler profesyonellerce belirlenir ve geliştirilir Olumlu davranış kazandırılması esastır Eğitim faaliyetleri belirli mekanlarda yürütülür Profesyonellerce hazırlanan eğitim araç ve gereçleri kullanılır Informal Eğitim Doğal ortam içerisinde kendiliğinden oluşur Belli bir plan ve programa bağlı değildir Öğreticiler profesyonel değildir Olumlu veya olumsuz yönde gelişim gösterir Belirli bir mekan ya da ortam yoktur
5
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Öğrenme? Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu davranışlarında meydana gelen kalıcı izli davranış değişikliğidir Öğrenme hız ve derecesine: Öğrenme stratejisi Öğretim yöntemi Öğreten-öğrenen arasındaki iletişim derecesi etkilidir Görsel:
6
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Nasıl öğreniyoruz? Temel öğrenme Yaklaşımları A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç ilişkisi davranışçı yaklaşımın temelini oluşturur B. Bilişsel yaklaşım Bireyi öğrenmenin oluşmasında temel kabul ederek, düşünme, bellek, problem çözme ve karar verme gibi karmaşık zihinsel süreçler üzerinde durur
7
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç I. Klasik koşullanma Nötr bir uyarıcının belirli bir tepkiyi sağladığı bilinen bir uyarıcıyla (koşulsuz uyarıcı) başlangıçtaki nötr uyarıcı tepkiyi tek başına sağlayana kadar eşleştirilmesidir Görsel:
8
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
A. Davranışcı yaklaşım Uyarıcı —> Tepki —> Pekiştireç II. Operant (edimsel) koşullanma Organizmanın göstermiş olduğu bir davranışın pekiştirilerek tekrar gösterilme olasılığının artırılmasıdır Davranışı ortaya çıkardığı sonuçları kontrol eder Klasik koşullanmadaki Uyarıcı—>Tepki, operant koşullanmada Tepki—>Uyarıcı olarak gerçekleşir Görseş:
9
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
II. Operant (edimsel) koşullanma Pekiştireç bir davranışı kuvvetlendiren uyarıcıdır Olumlu veya olumsuz pekiştireçler davranış sıklığını artırır Olumsuz pekiştireç ceza değildir Pekiştireçler aralıklı veya oranlı olarak kullanılabilir Klasik koşullanma Operant koşullanma Önce uyarıcı sonra tepki Refleks davranışlara yönelik Organizma pasiftir Öğrenme istem dışıdır Uyaran belirgindir Pekiştirme davranıştan bağımsızdır Önce tepki sonra uyarıcı Bilinçli davranışlara yönelik Organizma aktiftir Öğrenme bilinçlidir Uyaran belirgin değildir Pekiştirme davranışa bağlıdır
10
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
B. Bilişsel yaklaşım Bilgi işlem süreci Dış çevreden alınan bilgi Tekrarlandı Duyusal kayıt Kısa süreli bellek Uzun süreli bellek Aktarıldı Aktarıldı Hatırlama Unutuldu Unutuldu
11
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
B. Bilişsel yaklaşım Duyusal Kayıt kapasıte sınırsız kodlanmamış bilgi dikkat / odaklanma / seçicilik bilgi saklama süresi .5-4 saniye Kısa süreli bellek kapasıte sınırlı kodlanmış bilgi tekrar bilgi saklama süresi saniye Uzun süreli bellek organize edilmiş anlamlı bilgi kaydı (şemalar) sınırsız bilgi saklama süresi
12
Ders # 1 - Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
Dr. Öğr. Üyesi Lokman AKBAY Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi - Ölçme ve Değerlendirme ABD
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.