Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanat tarihi İslam sanatı I NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu ubyo.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İslam sanatı İslam sanatının erken dönemi arasında­ki Hz. Muhammed ve Dört Halife devrini kapsar. «7-10. yy’lar arasındaki Emevi ve Abbasi halifele­rinin siyasal egemenliği altında geçen süre, İslam sanatının Klasik Dönemi’dir. Emevi Dönemi İs­lam sanatı Emevi Halifeliği Dönemi sanatı ve En­ dülüs Emevileri sanatı olmak üzere başlıca iki grupta toplanarak incelenir. Emevilerin Endü­lüs’te ortaya koydukları sanat da Endülüs Emevi ve Endülüs Emevi Halifeleri Devleti sanatı olmak üzere iki ana başlıkta toplanabilir. Abbasi Döne­mi İslam sanatı da Abbasi Halifeliği Dönemi sa­natı ve Abbasi Halifeliğine bağlı ve bağımsızlık ilan etmiş diğer İslam Devletlerinin sanatları ol­mak üzere başlıca iki grupta toplanabilmektedir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İslam sanatı İslam Mimarisi «Hz. Muhammed ve Dört Halife devrini kapsar. Bu devirde sanata getirilen en büyük yenilik ca­ mi mimarisidir. Hz. Muhammed’in Medine’deki evinde cemaatle birlikte namaz kılmasından İsla­ miyet’in ilk camisi sayılan Mescid-i Nebi (Mes- cid-i Nebevi), sonraki bütün camilerin gelişimin­ de örnek olmuştur. Dört Halife Dönemi yapıları arasında Basra ve Kûfe Camileri sayılabilir. Bun­ lardan Kûfe Camii’nin şeması çok sütunlu ya da payeli camileri ifade eden bir cami tipine, (Kûfe tipi) adını vermiştir.» Emevi ve Abbasi Dönemlerinde başta cami yapı­ları olmak üzere mimaride büyük atılım gerçek­ leşmiş, yeni şehirler kurulmuş, kale ve saraylar in­şa edilmiştir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İslam sanatı İslam Mimarisi «Kuzey Afrika’dan yaşayan yerli kavimlerden İs­lam dünyasına giren Murabıt, Muvahhid, Merini ve Nasrilerin kurdukları bu bölgeden Ispanya’ya kadar yayılan devletler Akdenizin batısında önemli eserler üretmişlerdir. Bunların içerisinde Murabıtların Tlemsen; Muvahhidlerin Tinmel, Kutubiye, Rabat Camileri ile İşbiliye Cami­i ve bu caminin Giralda adlı minaresi, Merinilerin Tlemsen Mansura Camii, Nasrilerin Ispanya’da ortaya koydukları Elhambra Sarayı mimari sana­tının özgün örnekleridir.» NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İslam sanatı El-Hamra Sarayı NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Grabar, O. (1998). İslâm Sanatının Oluşumu, (çev.Nuran Yavuz), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Canan Parla (edit.), Sanat Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 2962, 2013 Özkeçeci, 1. (2006). Doğu Işığı, VII.-XnI. Yüzyıllarda İslâm Sanatı, İstanbul: İlhan Özkeçeci Yayınları. Yetkin, S. K. (1965). İslâm Mimarisi, Ankara: Ankara Üniversitesi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları