Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

*ph.d. gazi üniversitesi, ankara / türkiye

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "*ph.d. gazi üniversitesi, ankara / türkiye"— Sunum transkripti:

1 *ph.d. gazi üniversitesi, ankara / türkiye
…iyi temel eğitim ayhan ural* *ph.d. gazi üniversitesi, ankara / türkiye

2 insana kendi kendisinin bilinçli bir yaratıcısı olma imkanı verir
…eğitim insana kendi kendisinin bilinçli bir yaratıcısı olma imkanı verir

3 …örgün eğitimin işlevleri
sosyal işlev -iyi insan- siyasal işlev –iyi yurttaş- ekonomik işlev -iyi üretici ve tüketiciler-

4 …hak kavramı …hak kavramı hukukun tanıdığı ve koruduğu bir yetki olarak tanımlanmaktadır. …irade, çıkar ve karma teorilere göre hak, hukuk düzeninin tespit ettiği ve koruma altına aldığı ve sahibine yararlanma yetkisi tanıdığı çıkarlardır. …eğer bir insanın belli bir hakkı varsa, o haktan yararlanmasının toplumca güvence altına alınması gerekir.

5 …temel haklar …temel hakları tanımanın amacı; insanları başkalarının acımasına bırakan savunmasızlık derecesini olabildiğince önlemek ya da ortadan kaldırmaktır.

6 …eğitim hakkı …günümüzde, insan haklarını evrensel bir anlayışla güvence altına almayı hedefleyen birçok belge, eğitimi temel bir hak olarak tanımlayarak bireyin mutluluğunun gerçekleşmesindeki önemini açık bir şekilde ortaya koymaktadır.

7 …evrensel bildirge ...herkesin, insan şahsiyetinin tam gelişmesini ve insan haklarıyla ana hürriyetlerine saygının kuvvetlenmesini hedef alan ve ...hiç olmazsa ilk ve temel safhalarında parasız olan eğitim hakkına sahip olduğu

8 …çocuk haklarına dair sözleşme
...taraf devletlerin, çocuğun eğitim hakkını kabul ettiklerini ve bu hakkı, fırsat eşitliği temeli üzerinde gerçekleştirmeleri gerektiği

9 …avrupa insan hakları sözleşmesi
...hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamaz şeklinde bir ifadeyle evrensel bildirgedeki temel düşünceyi tekrarlamaktadır.

10 …eğitimde ayrımcılığa karşı uluslararası sözleşme
…herhangi bir kişi ya da grubu herhangi bir tür ya da düzeyde eğitim görmekten yoksun bırakmak ve herhangi bir kişi ya da grubu düşük düzeyli bir eğitimle sınırlamak ayrımcılık olarak tanımlanmıştır.

11 …avrupa insan hakları mahkemesi
…devlet, yetki alanındaki herkese belli bir zamanda mevcut olan eğitim kurumlarına erişim hakkı vermelidir şeklindeki kararı, evrensel hukuk açısından önemli bir dayanak oluşturmaktadır.

12 …ihlaller Birleşmiş Milletler’in insan haklarını korumakta karşılaştığı ana sorunlardan bazıları; hükümetlerin taahhütlerinden, kuruluş yapısından ve diplomatik çevrelerden, ideolojik rekabetten kaynaklanan sorunlar, bakış açısı ve öncelik sorunları, olguları saptama alanındaki sorunlar, çare olarak görünen tepki gösterme yöntem ve işlemlerdeki ilkellik, haber alma sürecindeki sorumluluklar ve mali kaynak sorunları olarak ifade edilebilir.

13 …sorun -eğitim hakkının kullanımı-
…eğitimi temel bir insan hakkı olarak kabul eden uluslararası sözleşmeler, bireyin temel eğitim isteminin karşılanmasını, her devlet için bir yükümlülük olarak ortaya koymaktadır. …özellikle insan hakları evrensel bildirgesi ve çocuk haklarına dair sözleşmelerde, eğitim temel bir insan hakkı olarak tanımlanmakla birlikte, bu hakkın kullanımına ilişkin yeterince açık ifadelere yer verilmemiştir.

14 …sorun -eğitim hakkının kullanımı-
…diğer bütün insan hakları belgelerine kaynaklık eden bu iki temel belgede yer verilen eğitim hakkı, farklı yorumlamalara neden olabilecek bir anlatımla ifade edilmiştir. …eğitim hakkının kullanımına ilişkin herhangi bir ölçütün belirtilmemesi, devletlerin bireyin eğitim istemini karşılama anlayış ve uygulamalarının farklılaşmasına yol açmıştır.

15

16 …iyi temel eğitim kavramı
…bireyin, ailenin ve devletin eğitime dönük istemlerini kabul edilebilir bir düzeyde uzlaştırarak sunulacak –alınacak- eğitim hizmetinin temel –genel- özelliklerini açıklayan bir kavramdır.

17 …iyi temel eğitim kavramı
…kavramın üretilmesinde kullanılan ‘temel eğitim’ kavramı, en genel anlamıyla bireyin insanlık onuruna yaraşır bir yaşam sürmesi için gerekli temel yeterlikleri kazanabileceği eğitim sürecini ifade eder. İlgili kavrama eklenen ‘iyi’ sözcüğü, izleyen sözcük veya kavramlara oldukça farklı anlamlar katabilecek bir kullanıma sahiptir.

18 …iyi temel eğitim kavramı
…iyi sözcüğünün kullanımı; istenilen, beğenilen nitelikleri taşıyan, beğenilecek biçimde olan, kötü karşıtı, bol, yararlı, kazançlı, çok, uğurlu, hayırlı, iyilik getiren, esen, sağlıklı, yerinde, uygun, doğru olan, yeterli, yetecek miktarda olan, yerinde, yararlı olarak belirtilir.

19 …iyi temel eğitim kavramı
…bu kullanımların tamamı, iyi temel eğitim kavramıyla ifade edilmeye çalışılan anlama uygun düşmektedir. …temel zorluk, iyi olanın ne olduğunu tanımlayabilmek ve bunun üzerinde uzlaşı sağlayabilmektir.

20 …’iyi temel eğitim’e ilişkin ölçünleri oluşturabilecek nitelikler; temel eğitimin gerçekleştirileceği ortam olan okul esas alınarak şu şekilde önerilebilir. …temel eğitim, insan haklarına ilişkin belgelere imza koyan devletlerce bütün yurttaşlarına; parasız, bilimsel tutum kazandıran, mutluluk veren, uygun süreli, uygun yer, uygun içerik, uygun süre, uygun işgören, Erişilebilirlik, güvenli ortam, sağlıklı ortam, hertürlü ayrımcılıktan arındırılmış, akademik, sosyal ve kültürel gelişimi destekleyen, özgürleştirici, özgünlüğü destekleyen, uygun grup büyüklüğü, beslenme, Saydamlık, bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişim, zeka alanlarına uygun program, doğal ortam, estetik değer kazandırıcı, barışsever tutum, demokratik yönetim, toplumsallaştırıcı, evrensel değerler, sorun çözme odaklı, bireyin kendini gerçekleştirebildiği, etik ilkelere uygun, eğlenceli, bireyin kendini ifade edebildiği, demokratik ortam, merak uyandıran, uygulama alanlarına sahip, deneysel öğrenmeye uygun, aile işbirliğini gerçekleştiren, çevreyle etkileşim içinde ve benzeri niteliklerde sunulmalıdır.

21 …erişebilirlik …temel eğitim, herhangi bir ayrımcılık unsuru içirmeyen, herkesin özgür ve etkili bir şekilde erişimine açık, kabul edilebilir fiziksel erişim mesafesinde sunulur. Temel eğitimde erişilebilirlik, ancak eğitimin bir kamu hizmeti olarak kabul edilip sunulmasıyla güvence altına alınabilir. Eğitimi, piyasa anlayışla veya gönüllü kuruluşlar -sivil toplum örgütleri- aracığıyla sunma düşüncesi, eğitim hakkının engellenmesine yol açacak sonuçlar doğuracaktır.

22

23 …içerik …temel eğitimin içeriği, kabul edilebilir bireysel ve toplumsal gelişim hedeflerine uygun, bir yandan bireyin özgünlük ve özgürlüğünü desteklerken diğer yandan da toplumsal gereksinimleri karşılayabilecek düzeyde bilimsel ve yenilenebilir olmalıdır.

24 Another Brick in The Wall*
…görümsetme -clip- Another Brick in The Wall* -Pink Floyd- *

25 …ortam …temel eğitim, bireyin güvenlik, sağlık, çalışma, beslenme, oyun ve dinlenme gereksinmelerini karşılar fiziksel ortamlarda verilmelidir. Temel eğitim düzeyinde gereksenen öğretim araç ve gereçleri kabul edilebilir nitelik ve nicelikte sağlanmış olmalıdır.

26 …finlandiya eğitim sistemi

27 …işleyiş …temel eğitim hizmeti, kabul edilebilir yöneticilik eğitimi almış yöneticilerce yönetilen, program hedeflerinin gerektirdiği uzmanlık alanlarında kabul edilebilir öğretmenlik eğitimi almış öğretmenler ve etkili bir öğrenmenin sağlanacağı diğer eylemleri gerçekleştirecek kabul edilebilir bir eğitim almış işgörenlerce yürütülür.

28 …the müdür muavini

29 …öneri …temel eğitim hakkının kullanımına ilişkin evrensel düzeyde gerekli bir güvencenin oluşturulabilmesi, bu niteliklerin her biri için kabul edilebilir bir tanımlama yapmayı gerektirmektedir. Ancak böyle bir tanımlama, hakkın sahibine etkili bir güvence sağlayabilecektir.

30 …öneri …hakkın sınırlarına ilişkin belirsizliklerin olduğu bir durumda hakkın içeriği ve hakkın uygulanışına ilişkin yorum, doğal olarak hak sahibinden ziyade hakkı kullandıran tarafından öznel bir anlayışla gerçekleştirilecektir.

31 …öneri …bunu önleyebilmek için yukarıda açıklanan niteliklere sahip bir temel eğitim sunulabilmelidir. Böyle bir temel eğitim, ‘iyi temel eğitim’ olarak adlandırılır ve ilgili evrensel sözleşme metinlerine geçirilebilirse temel eğitim hakkının güvenceye alınabilmesine önemli katkılar sağlayabilir.

32 …oyuncak dünya yavuz çetin

33 …bu çalışma aşağıdaki makaleden üretilmiştir
URAL, A. (2009). Good Elementary Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1),

34 *PhD., Gazi Üniversitesi, Ankara / TÜRKİYE
…teşekkürler A.İ.B.Ü. Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Uğur Arsu Onur Gürbüz Şükran Gürsoy Metin Omuzlar A.İ.B.Ü. KÜLTÜR MERKEZİ Turuncu Salon Gölköy Yerleşkesi Bolu / TÜRKİYE Ayhan Ural* *PhD., Gazi Üniversitesi, Ankara / TÜRKİYE


"*ph.d. gazi üniversitesi, ankara / türkiye" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları