Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SANAT VE TASARIM FELSEFESİ Endüstri Ürünü, Meta ve Moda İlişkisinde Tasarımın Yeri NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 Endüstri Ürünü, Meta ve Moda İlişkisinde Tasarımın Yeri
İnsanın bir sosyal grup içerisindeki statüsünü belirleyen ve bu statünün bir simgesel ifadesi olan endüstri ürünü, bu anlamda kimi zaman bir meta olarak anlaşılır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 Endüstri Ürünü, Meta ve Moda İlişkisinde Tasarımın Yeri
Meta, gereksinme ya da kullanma değeri taşıyan bir nesnedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 Endüstri Ürünü, Meta ve Moda İlişkisinde Tasarımın Yeri
Ama her meta bu anlamda, nesnel varlığının yanında bir de görünüşe sahiptir. söz gelimi, üzerinde yazı yazdığım masa, belli bir nesnel varlık olarak değiş tokuş para değeriyle satın aldığım metadır. Ancak bu masa, yalnız bir nesnel varlık olmaktan ibaret değildir, onun duyularımla kavradığım bir de görünüşü vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Parsons, Glenn, 2016, The Philosophy of Design, Cambridge: Polity Press. İsmail Tunalı, 2004, Tasarım Felsefesine Giriş, Yapı Yayın. İsmail Tunalı, 1998, Estetik, Remzi Kitabevi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları