Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI"— Sunum transkripti:

1 2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE ÖĞRENCİ SEÇİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ÖĞRENCİ YÖNLENDİRİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER… Keçiören Rehberlik Araştırma Merkezi

2

3

4

5

6

7

8

9 PARLAK MI? ÖZEL YETENEKLİ Mİ?

10 P R A K A L Ö Z L E Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır
Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser.

11

12 BİLSEM SEÇİMİNİN AŞAMALARI
. Eğitim-Öğretim yılında ilkokul sınıf öğrencileri genel zihinsel, resim ve müzik yeteneği alanlarında sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilecektir. 1 2 Aday gösterdiğiniz öğrencilerin genel zihinsel, resim ve müzik alanında yaşıtlarının ilerisinde olan, sürekli soru soran, kolay ve çabuk öğrenen, yaratıcı öğrenciler olmaları önemlidir. 3 Öğrencinin akademik başarısı aday göstermeniz için tek koşul olmayabilir. Öğrencilerin ve ailelerinin grup taraması ve bireysel incelemelerde seçilmemelerinden kaynaklı olumsuzluklar yaşamamaları için hem aday göstermelerinde hem de gözlem formlarını doldururken gerekli hassasiyetin (kişisel gizlilik) gösterilmesi sürecin sağlıklı işlemesi açısından önemlidir. 4 5 Sınıf öğretmenleri aday gösterecekleri öğrencileri en fazla iki yetenek alanından aday gösterebilecektir. Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı 12

13 2018-2019 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1. 2. ve 3
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ (1. 2. ve 3. Sınıflar İçin ) 12-16 Kasım 2018 İl Tanılama Sınav Komisyonunun Kurulması 19-30 Kasım İlkokul öğretmenlerine ve velilere “özel yetenekli öğrencilerin özellikleri” ve Bilim ve Sanat Merkezlerine yönlendirme ile ilgili işlemler hakkında bilgilendirme yapılması 03-14 Aralık 2018 Sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin gözlem formlarının e-okul sisteminden doldurulması… 17-21 Aralık Gözlem formu doldurulan öğrencilerin internet adresinden ilan edilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması

14 2018-2019 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ

15 2018-2019 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ SEÇİM TAKVİMİ

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47 D İ K A T Son Hatırlatmalar
Özel yetenekli çocuklar diğer öğrenciler tarafından dışlanma, kabullenmeme sorunu yaşayabilir. Özel yetenekli çocuklar , veli ve öğretmenleri ile çatışma ve problem yaşayabilir. Aile çocuğu bir proje olarak değerlendirebilir. Ayrıştırmak yerine kaynaştırarak destek olmak, doğru yönlendirmek gerekir. Tanılama ile ilgili tereddüt edilen hususlar ve diğer konularla ilgili KEÇİÖREN RAM’ın numaralı telefonundan bilgi edinilebilir.

48 Serpil ÇAĞLAR Keçiören RAM


"2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları