Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji"— Sunum transkripti:

1 Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji
Bölüm 3 Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji

2 Örgüt özelliklerinin belirlenmesi
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy ÖĞRENME HEDEFLERİ Örgüt özelliklerinin belirlenmesi Porter’ın rekabetçi güçler modelinin incelenmesi Değer zinciri ve değer ağları modellerinin açıklanması Sinerji, temel yetenek, ağ tabanlı stratejilerin kullanılması Stratejik enformasyon sistemleri tarafından ortaya konan zorlukların ve yönetim çözümlerinin değerlendirilmesi You could ask students to recall some concepts from the previous chapters that might help managers build and use information systems successfully. Answers could include what business processes the company performs, the size of the company, or the organization of the information systems function.

3 Örgütlerin Özellikleri
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Organizations and Information Systems Örgütlerin Özellikleri Bütün modern örgütler aşağıda belirtildiği gibi belli özelliklere sahiptir: Hiyerarşik yapının kullanımı Verimlilik ilkesine bağlılık Diğer özellikler: Rutinler ve iş süreçleri, örgüt politikaları, kültürü, çevresi ve yapısı You could ask students to envision what would happen to an organization that did not use a hierarchical structure (would anything get done?), did not adhere to the principle of efficiency (would they provide any good or service worth using at an affordable price?), etc.

4 Örgütsel ve Davranışsal Etkiler ET işletmeleri düzleştirir
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Enformasyon Sistemlerinin Örgütler ve İşletmeler Üzerindeki Etkileri Örgütsel ve Davranışsal Etkiler ET işletmeleri düzleştirir Karar almanın daha alt düzeylere doğru itilmesi Daha az yöneticiye ihtiyaç duyulması (ET daha hızlı karar verilmesine ve kontrolün alanının artırılmasına olanak sağlar) Endüstri Sonrası Örgütler Endüstri sonrası örgütlerde otorite bilgi ve yeteneğe dayandırıldığından örgütler düzleşmektedir. Ask students to explain what is meant by authority relying on knowledge and competence rather than formal positions. Why might this ‘flatten’ and organization? The idea here is that with sufficient IT, competent workers will be able to accomplish more on their own than they would under a more concrete hierarchy.

5 Düzleşen Örgütler Management Information Systems Figure 3-8
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Enformasyon Sistemlerinin Örgütler ve İşletmeler Üzerindeki Etkileri Düzleşen Örgütler Figure 3-8 Ask students to explain some of the benefits of the flattened organization as opposed to the more complicated hierarchy. Information travels through fewer levels to its intended recipients, fewer managers so agency costs are smaller, and firms can act faster (less decision delay). Information systems can reduce the number of levels in an organization by providing managers with information to supervise larger numbers of workers and by giving lower-level employees more decision-making authority.

6 Değişime Karşı Direnen Örgütler
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Enformasyon Sistemlerinin Örgütler ve İşletmeler Üzerindeki Etkileri Değişime Karşı Direnen Örgütler ET temel kaynağa yani enformasyona erişimi etkilediğinden örgüt politikalarıyla iç içe geçmiştir Enformasyon sistemleri bir örgütün yapısını, kültürünü, politikasını ve iş süreçlerini etkiler Birçok büyük projenin başarısızlığının en fazla ortak nedeni değişime karşı örgütsel ve politik dirençtir. Explain what is meant by changes in culture and politics of the firm. For example, workers may resist changes that disrupt their routines. Also explain to students that as important as technical understanding of information systems may be for potential managers, it is equally important to understand the people and organizational structures and customs affected by information systems.

7 Management Information Systems
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Enformasyon Sistemlerinin Örgütler ve İşletmeler Üzerindeki Etkileri Yeni bir sistem planlanırken düşünülmesi gereken temel örgüt faktörleri: Çevre Yapı Hiyerarşi, uzmanlaşma, rutin işler, iş süreçleri Kültür ve politikalar Örgüt türü ve liderlik tarzı Sistemden etkilenen temel çıkar grupları ve sistemi kullanacak çalışanların tutumları Enformasyon sistemin yardım edeceği görevler, kararlar ve iş süreçleri Ask students to consider the results of an information system implemented without properly considering each of the above factors. For example, an information system designed without an understanding of the company’s culture and politics is likely to be unpopular, perhaps forcing employees to drastically deviate from their previous routines.

8 Neden bazı firmalar faaliyet alanlarında lider olmaktadır?
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabetçi Avantajı Başarmak için Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Neden bazı firmalar faaliyet alanlarında lider olmaktadır? Porter’ın rekabeti etkileyen güçler modeli Geleneksel rakipler Pazara yeni girenler İkame ürünler ve hizmetler Müşteriler Tedarikçiler Porter’s competitive forces model is intended to explain why some firms “do better” than others. Do students believe that this model captures this idea effectively? Which factor is most important to a firm’s success? You can make a list of five well-known firms on the blackboard or screen and ask students for each firm which do they think are the most important competitive forces.

9 Porter’ın Rekabeti Etkileyen Güçler Modeli
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Porter’ın Rekabeti Etkileyen Güçler Modeli Notice that in the graphic, competitors are represented differently than the other four competitive forces influencing a firm. Why do students think this is the case? One answer might be that competitors are firms themselves and are under similar pressures to the firms they influence. In Porter’s competitive forces model, the strategic position of the firm and its strategies are determined not only by competition with its traditional direct competitors but also by four forces in the industry’s environment: new market entrants, substitute products, customers, and suppliers. Figure 3-10

10 İkame ürünler ve hizmetler
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı İkame ürünler ve hizmetler CD’lerin yerine iTunes’ın kullanılması gibi eğer fiyatlarınız çok yüksekse müşteriler ikame ürünler kullanabilir Müşteriler Müşteriler kolayca rakiplerin ürününe dönüş yapabilir mi? Şeffaf bir piyasada işletmeleri sadece fiyat üzerinden rekabete zorlayabilirler mi? Tedarikçiler İşletmelerin fiyatlarını tedarikçiler kadar yükseltemediği zaman tedarikçilerin ortaya çıkan pazarlık gücü Ask students to name different businesses and describe whether or not customers have great control over the business or vice versa, or whether substitute products are a large or insignificant threat to the success of the business.

11 Düşük maliyet liderliği Ürün farklılaştırması Niş pazara odaklanmak
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı ET kullanarak rekabetçi güçlerle başa çıkabilmek için dört enformasyon stratejisi Düşük maliyet liderliği Ürün farklılaştırması Niş pazara odaklanmak Müşteri ve tedarikçi yakınlığını güçlendirmek Here you can make a list of five well-known firms and then analyze with students the major thrust of their strategy. Wal-Mart is a good example to start with because of its emphasis on low-cost leadership.

12 Düşük-maliyet Liderliği
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Düşük-maliyet Liderliği Kaliteyi ve hizmet düzeyini güçlendirerek rakiplerden daha düşük ürün ve hizmet üretimi Örnekler: Wal-Mart, Dell Ürün Farklılaştırması Müşterinin rahatlığını ve tecrübesini değiştirerek yeni ürünler ve hizmetlerin kullanımı Örnekler: Google, Land’s End, Apple iPhone Do students believe it is possible both to design information systems that focus both on low-cost leadership and product differentiation? Some may say it is with sufficient planning and innovation; perhaps a new product is even cheaper to produce than older ones. Some may say that the investment in innovation required for product differentiation precludes that firm from maintaining low-cost leadership.

13 Müşteri ve Tedarikçi Yakınlığının Güçlendirilmesi
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Niş pazara odaklanmak Dar Pazar stratejisine odaklamasına olanak sağlamak için enformasyon sistemlerinin kullanımı Örnek: Hilton Hotels Müşteri ve Tedarikçi Yakınlığının Güçlendirilmesi Müşterilerle ve tedarikçilerle güçlü bağlar oluşturmak ve yakınlaşmak için enformasyon sistemlerinin kullanımı Örnek: Chrysler, Amazon You could ask students to provide other examples from their own experience of companies that exemplify strong focus on market niche as well as excellent customer and supplier intimacy.

14 Internetin rekabet avantajı üzerindeki etkisi
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Internetin rekabet avantajı üzerindeki etkisi Bazı endüstrilerde dönüştürme, yok etme, tehdit Örnek: seyahat acentaları, basılı ansiklopediler, gazeteler Evrensel standartlar piyasalara yeni rakiplerin girmesine izin vermekte Marka oluşturma ve sadık müşteri tabanı için yeni olanaklar Do students believe it is easier or harder to gain a competitive advantage via the Internet as opposed to more traditional means? Table 3-5 describes the impact of the Internet on various competitive forces.

15 İşletme Değer Zinciri Modeli
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı İşletme Değer Zinciri Modeli İşletmeyi , işletmenin ürün ve hizmetlerine artı bir değer ekleyen temel faaliyetler serisi veya zinciri olarak görülmesi En iyi rekabetçi stratejilerin uygulanabileceği faaliyetlere ışıl tutulması Temel faaliyetlere karşı destekleyici faaliyetler Herbir aşamada, enformasyon sistemlerinin faaliyetsel etkinliği ve müşteri ve tedarikçilerle yakınlığı nasıl geliştirebileceğine karar verin. Kıyaslamayı, endüstrideki en iyi uygulamayı kullanın. How does the value chain model different from the Porter model? (It offers more specific detail about what exactly to do to achieve competitive advantages.) How do primary activities differ from support activities?

16 Değer ağı: Management Information Systems
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Değer ağı: Toplu olarak bir ürün veya hizmet üretmek için yüksek eşanlı ET kullanarak birbirinden bağımsız firmaların bir grup oluşturmasıdır Daha dazla müşteri odaklı, geleneksel değer zincirinden daha doğrusal bir yapıdadır Explain that a value web extends beyond the boundaries of an individual firm and represents the coordination of value chains across multiple independent firms. A value web is flexible and adapts to changes in supply and demand and changing market conditions.

17 Sinerjiler Management Information Systems
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Enformasyon sistemleri sinerjiler ve temel yetenekleri destekleyerek bu iş performanslarını geliştirebilir Sinerjiler Bazı birimlerinin çıktılarının diğer birimler için girdi olarak kullanılması veya örgütlerin pazarlarını ve uzmanlıklarını birleştirmeleridir Örnek: Bank of NY and JPMorgan Chase birleşmesi Google tarafından You Tube’ın alınması Explain that information technology’s role in promoting synergy is often tying together operations of disparate business units so that they can act as a whole. Why might this lead to reduced costs and increased efficiency?

18 Management Information Systems
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Temel Yetenekler İşletmenin dünya standartlarında lider olduğu bir faaliyettir Bilgiye, uzmanlığa ve bunun tüm işletme birimlerinde paylaşılmasına dayalıdır Örnek: Procter&Gamble’ın iç ağ ve uzmanların konu üzerindeki fikirlerini paylaşmaları Can students name any other notable examples of core competencies among firms? (Google: search, Microsoft: office productivity software, etc.)

19 Ağ tabanlı Stratejiler
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Ağ tabanlı Stratejiler Firmanın diğerleri ile bağlantı kurma yeteneğini avantaj olarak kullanması Aşağıdakilerin kullanımını içerir: Ağ ekonomileri Sanal işletme modeli İşletme ekosistemleri Examples of firms that use this type of strategy to achieve an advantage are eBay and iVillage. Many other companies are following suit in using a network-based strategy – can students name any?

20 Ağ ekonomileri Geleneksel ekonomiler: Azalan verimler kanunu
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Ağ ekonomileri Geleneksel ekonomiler: Azalan verimler kanunu Herhangi bir kaynak hiç ek çıktı üretmediği noktaya kadar üretime ne kadar çok uygulanırsa çıktıdaki marjinal kazanç o kadar çok düşecektir Ağ ekonomileri: Yeni bir katılım, çok daha fazla kazançla birlikte eklediği marjinal maliyet nerdeyse sıfırdır Büyüklük olarak arttıkça topluluğun değeri artar. Yazılımların değeri onları kullanan kişilerin sayısı arttıkça artmaktadır. Explain the difference between these two schools of economics. What aspect of network economics allows value to continue to increase with the size of the community?

21 Management Information Systems
Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı Sanal İşletme Modeli Geleneksel örgüt sınırları veya fiziksel yerlerle sınırlı kalmadan ürünlerin ve hizmetlerin yaratılması ve dağıtılması Örnek: . Li&Fung 7500 den fazla tedarikçiye çalışmalarını devrederek kumaşların üretimini ve dağıtımını yönetmektedir. Explain to students that companies like this are ‘virtual’ because they do not actually own any factories, machines, or other similar infrastructure. Instead, they offer a series of services, aided by information systems and uninhibited by geographical boundaries.

22 İşletme Ekosistemleri
Management Information Systems Chapter 3 Information Systems, Organizations, and Strategy Rekabet Avantajını Başarmak İçin Enformasyon Sistemlerinin Kullanımı İşletme Ekosistemleri İlgili ürün ve hizmetlerin sağlanmasında bir dizi firmanın oluşturduğu endüstri kümleri Binlerce firma tarafından Microsoft platformunun kullanılması Walmart’ın sipariş girişi ve stok yönetim sistemi Temel İşletmeler:Ekosisteme hakim olan ve diğer firmalar tarafından kullanılan platformları oluşturan firmalar Niş İşletmeler:Temel işletme tarafından geliştirilen platforma dayalı işletmeler Bireysel firmalar büyük ekosistemlerde karlı niş oyuncular olabilmek için ET nasıl kullanabileceğini düşünmekteler Can students see the similarities between business ecosystems and value webs? Can they appreciate the key difference (that business ecosystems extend across industries as opposed to just firms within the same industry)?


"Enformasyon Sistemleri, Örgütler ve Strateji" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları