Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAVACILIKTA İNSAN FAKTÖRLERİ Fiziksel Çevre NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sivil Havacılık Yüksekokulu shyo.nisantasi.edu.tr

2 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Gürültü Duman ve Buhar Aydınlatma İklim ve Sıcaklık Hareket ve Titreşim Çalışma Çevresi Teknisyenler gürültülü ortamlarda çalışmak zorunda kalabilirler: NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Apron, hangar, hatta atölyeler. Gürültü can sıkıcı olabilir, sözlü iletişime zarar verebilir, uyarıları maskeleyebilir ve çalışanların duyma işlevine zarar verebilir. Tüm bunlar teknisyenlerin performansını azaltabilir. Duyma kaybını engellemek için koruyucular kullanılmalıdır. Havaaracı bakım teknisyenleri bazı sıvı ve kimyasal maddeleri kullanarak çalışmaktadırlar. Örneğin: Hidrolik, yağ, gres, boya, çözücüler, çeşitli temizlik maddeleri gibi. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Bunların buharları solunum yolu ile vücuda alınabilir. Teknisyenler yakıt ve egzos gazlarına da maruz kalırlar. Bunlar teknisyenleri rahatsız edeceği için performanslarını da olumsuz yönde etkileyecektir. Ayrıca bunlar insan sağlığın zarar verebilir. Teknisyenlerin işlerini emniyetli ve etkin bir şekilde yapabilmeleri için aydınlatmanın yeterli olması gerekir. Aydınlatma yeterli olmazsa yeterli görüş sağlanamaz, renkler ayırt edilemez. Dış ortamlarda gündüz yeterli ışık alınabilir. Fakat gölgeler ve karanlıkta kalan uçak sistemleri için ek bir ışık kaynağı kullanılması gerekir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre task lighting Havaalanları projektörlerle aydınlatılmış olabilir. Fakat bunlar teknisyenlerin çalışması için tasarlanmamıştır. Bu nedenle yeterli olduğu düşünülmemelidir. Bir fener kullanılması teknisyenin işini yapmak için sadece bir elini kullanmasına neden olur. Bunun için şapkada ya da barette fener taşınması daha iyi bir çözümdür. Fenerin pilleri açısından Murphy Kanununa dikkat. Aydınlatmada göz kamaşmasına dikkat edilmelidir. Teknisyenler çok farklı iklim şartları, sıcaklıklar ve ortamda çalışmak zorunda kalırlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Soğuk, sıcak, nemli, kuru, atölyede, hangarda, dışarıda, rüzgarlı ya da yağmurlu havada gibi… İnsan performansı iklim şatları ve sıcaklığa göre değişir. Bunlar insanın fiziksel performansını etkiler. Sıradışı hava şartları insanları hem fiziksel hem de zihinsel açıdan yorabilir, stres yaratabilir. Teknisyenler havaaraçlarının yüksek bölümlerine ulaşmak için hareketli platformlar kullanırlar. Bunların sabitlenmemesi durumunda teknisyen yaptığı işten çok dengesini sağlamaya odaklanır. Bu da iş performansını azaltır. Titreşim genellikle dönen parçaları olan aletlerden kaynaklanır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Teknisyenlerin bu tür aletleri kullanmaları ya da bu tür donanım çalışıyorken üzerinde çalışmaları yorucu ve can sıkıcı olabilir. Bu durum teknisyenin performansını olumsuz yönde etkiler. Hz civarında titreşim üreten pnömatik aletlerin titreşimi parmaklardaki kan akışını azaltarak parmağa zarar verebilir. Beyaz Parmak Sendromu (Vibratory-induced White Finger Syndrome) Dar ve giriş çıkışı sınırlı ve güç olan yerlerde çalışılırken dikkatli olunması gerekir. En iyi bu tür yerlerde (Yakıt tankları gibi) çalışan teknisyenin hemen yanında ikinci bir teknisyen eşlik etmelidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Fiziksel Çevre Bu tür alanlardaki aydınlatma ve havalandırma yeterli olmalıdır. Gerekli olması durumunda oksijen tüpü ya da havalandırma hatları kullanılmalıdır. Tartışılan faktörler dışında fiziksel etki yapabilecek diğer çevresel faktörler: Çalışma alanının düzeni, temizliği Çalışanların emniyetine ilişkin uyarı levhalarının kullanımı Zehirli etkileri olan maddelerin ve kimyasalların saklanma koşulları, bunlara ilişkin uyarı önlemleri. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları