Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
BÖLÜM: 1
2
Tanışalım Faik Karataş Sıra sizde!!! Kimya/Mühendislik Eğitimi
D-Blok 2. Kat Elmek: Ders blogu: / Fatih facebook Sıra sizde!!!
3
Kurallar Derse devam ve katılım Geç kalan hesabını verir Soru-Cevap
Katılma-karşı çıkma Derse devamsızlık hak değil özür 8 Ders Saati Normalar Parmak kaldırarak söz isteme Başkalarını kırmadan aktif fikirleri beyan Yiyecek-içecek sorumlu davranış
4
Ölçme ve Değerlendirme
Kesin olmamak kaydıyla!!! Ara-sınav : %50 Test (doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya çoktan seçmeli) Yarıyıl-sonu : %50 Test
5
Bir alanı anlayabilmek için öncelikle o alanla ilgili temel kavramlarda ortak bir dil geliştirmek gereklidir. Katılıyor musunuz???
6
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğrenme Öğretme Öğretim Eğitim Yaşantı Ortam Davranış ...... TEMEL KAVRAMLAR 1. Hafta ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
7
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Temel Kavramlar Canlılar arasında, insan gibi kendi ayakları üstünde durmak ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla uzun süreli bir eğitime gereksinimi olan başka bir canlı yoktur. İnsanlar belli bir çevrede doğar ve yaşam boyu çevresiyle etkileşimde bulunarak çevrelerine uyum sağlamaya çalışırlar. İnsanlar, çevreleriyle girdikleri etkileşim sonucunda formal ve informal olarak iki yolla eğitim alırlar. Bireylerin çevreleriyle kurdukları serbest etkileşimleri sonucunda aldıkları eğitime “kendiliğinden kültürlenme-informal”, okulda aldıkları eğitime ise “kasıtlı kültürlenme-formal” denilmektedir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
8
Eğitimi nasıl tanımlayabiliriz?
Eğitim: En geniş anlamıyla eğitim bireyde kendi yaşantıları yoluyla davranış değişikliği meydana getirme süreci olarak tanımlanabilir. Tanımın üç temel özelliği vardır: 1. Eğitim bir süreçtir. 2. Eğitim sonucunda bireyde davranış değişikliği meydana gelir. 3. Davranış değişikliği bireyin yaşantıları sonucu meydana gelir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
9
Eğitim davranışlar ile ilgisi ise davranış nedir?
Davranış: Bireylerin başkaları tarafından doğrudan doğruya ya da dolaylı olarak gözlenebilen etkinlikleridir. İnsan davranışlarının zihinsel, duygusal ve bedensel yönleri vardır. Davranışlar sınıflandırılabilir mi????
10
DAVRANIŞ Öğrenilmemiş davranışlar Sonradan kazanılan davranışlar (Öğrenme ürünü davranışlar) Doğuştan gelen davranışlar Olgunlaşmaya bağlı davranışlar Geçici davranışlar İçgüdüsel davranışlar (Alkol, ilaç, hastalık vb. etkisi ile oluşan davranışlar Refleksif davranışlar İstenmedik davranışlar İstendik davranışlar Olumsuz kültürel koşullar Planlı eğitim ürünü altında kazanılan davranışlar davranışlar Plansız eğitim ürünü Eğitimin hatalı yan davranışlar ürünü olan davranışlar
11
Uyarıcı Tepki Karşılık Davranış Oluşum Süreci Davranış İçsel Dışsal
Öğretmenin soru sorması Dışsal Tepki Parmak kaldırma Karşılık Pekiştirme Olumlu Doğru cevabın ödüllendirilmesi Olumsuz Maddi Manevi Sembolik Dıştan İçten Birincil, ikincil pekiştireç Ceza 1. Tür 2. Tür Görmezden gelme
12
Eğitim Türleri EĞİTİM İNFORMAL EĞİTİM FORMAL EĞİTİM Ailede eğitim
Çevrede eğitim Sokak, Arkadaş grubu Basın İş ortamı, Kültürel ve sportif çevre Örgün Eğitim Yaygın Eğitim Okulöncesi Eğitimi İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim Halk eğitimi Çıraklik Eğitimi Hizmetiçi Eğitim
13
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Okulda alınan eğitim planlı, programlı, amaçlı formal bir eğitimdir. Bu amaçla, okullarda uygulanmak üzere öğretim programları geliştirilmiştir. Öğretmenlerin görevi programlarda yer alan hedefler doğrultusunda planlama yapmak, öğretme öğrenme sürecini öğrencilerin yeni davranışlar kazanmalarını sağlayacak biçimde düzenlemektir. İşleme ÇIKTI GİRDİ Okulun Görevleri Yeni davranışlar kazandırmak, İstenilmeyen davranışları ortadan kaldırmak İstendik davranışları pekiştirmektir. Tartışma: Okulda informal bir eğitim var mıdır? ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
14
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğrenme Nedir? “Öğrenme, bireyin olgunlaşma düzeyine göre, çevresiyle etkileşimi sonucu davranışlarında olan kalıcı değişmeler” dir. Tanıma göre öğrenmenin oluşabilmesi üç etkene bağlıdır: Davranışlarda bir değişme olmalıdır. Bu değişme kalıcı olmalıdır. Değişme kişinin çevresiyle etkileşimi sonucunda oluşmalıdır. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
15
Öğrenmenin iki yolu vardır. Kendi yaşantılarımız. Eğitimimiz
Öğretme: Bireyin davranışlarında değişim meydana getirmek için yapılan etkinliklerdir. Diğer bir ifadeyle öğretme; öğreticilerin öğrencilere yönelik yaptıkları faaliyetlerin tümüdür.
16
Öğrenme Alanları Bilişsel Alan: Zihinsel etkinliklerin ön planda olduğu alandır. Duyuşsal Alan: Çeşitli nesne ve olaylara karı gösterdiğimiz duygu ve tutumlarımızdır. Devinişsel Alan: Bir veya birden çok organımızı kullanarak ortaya koyduğumuz davranışlardır.
17
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretim: Öğretme-öğrenme sürecinin planlanması ve bu sürecin istenilen davranışları gerçekleştirebilecek şekilde uygulanmasıdır. Öğretim= Öğretme +Öğrenme Öğretim faaliyetleri önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda, planlı, programlı, yöntemli, öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yapılır. Öğretmen, öğretme-öğrenme sürecinin düzenleyicisidir. Öğretimde öğretme ve öğrenme diye iki etkinlik vardır. Öğretme, öğretmenin etkinliği; öğrenme, öğrencinin etkinliğidir. Öğretim faaliyeti sürecinde öğretmen öğretir; öğrenci öğrenir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
18
EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN KARŞILAŞTIRILMASI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitim geniş kapsamlıdır. Öğretim dar kapsamlıdır. Eğitim toplumun her kesimini içine alır. Öğretim toplumda belli yaştakileri içine alır. Eğitim her yerde yapılır. Öğretim yasal kurumlarda yapılır. Öğretimin özünde de bilgi, beceri ve değer duygusu barındırma vardır. Eğitimin içinde tavır, tutum ve alışkanlık kazandırma vardır. Öğretim bireyin yaşamının beli bir dönemi ile sınırlıdır. Eğitim yaşam boyu devam eder. Eğitim insan ve hayvana özgüdür. Öğretim yalnız insana özgüdür. Eğitimi seçme şansımız yok. Öğretimi seçme şansımız var. Eğitimin hedefleri geneldir. Öğretimin hedefleri özeldir. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
19
Öğrenmenin Oluşum Süreci
Öğrenme-Öğretme Ortamı Öğrenme Yaşantısı ETKİLEŞİM KAYNAK/ ÖĞRETMEN ALICI/ ÖĞRENCİ Etkinliği: Öğretme Etkinliği: Öğrenme Dönüt (Geri-Bildirim) ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
20
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğretim Ortamı: Bir okulda ya da sınıf ortamında etkili öğretim yaşantılarının gerçekleşmesi amacıyla öğretmen öğrenci arasında oluşturulan olumlu havadır. Öğrenme Yaşantısı: Öğrencilerin kalıcı izli davranış değişmesine imkan veren yaşantılardır. Öğretim Yılı: Herhangi bir eğitim kurumunun eğitime başladığı tarihten derslerin bittiği tarihe kadar geçen süredir. Öğretim Takvimi: Bir öğretim yılında yapılması düşünülen öğretim etkinliklerinin aylara veya haftalara dağıtılmasıdır. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.