Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEŞKİLAT VE PROPAGANDA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEŞKİLAT VE PROPAGANDA"— Sunum transkripti:

1 TEŞKİLAT VE PROPAGANDA
Mustafa KIZIKLI Genel Teşkilatlandırma Sekreteri 10:04

2 PROPAGANDA Bir ideoloji, düşünce, inanç ve benzeri fikri, başkalarına tanıtmak, benimsetmek ya da daha ileri giderek; onları kazanmak amacını güden söz, yazı, simge, gösteri vb. iletişim araçlarıyla gerçekleştirilen örgütlü eylemlerin tümüne propaganda denir. Bir ideoloji, düşünce veya inancı yıkmak; örgütü çözmek, sempatizanlarını dağıtmak amacını yine söz, yazı, simge, gösteri ve benzeri iletişim araçlarıyla gerçekleştiren örgütlü eyleme de “propaganda” denilmektedir. 10:04 Mustafa KIZIKLI

3 PROPAGANDA ÇEŞİTLERİ İyi-kötü Yıkıcı-Yapıcı Resmi İdeolojik
Karşı propaganda Beyaz Kara Gri Propaganda öyle bir sanattır ki, insan başkasının ayağına basarken kendisi “ah” der. 10:04 Mustafa KIZIKLI

4 PROPAGANDANIN TEMEL UNSURLARI
Her türlü propagandanın üç temel unsuru vardır. Örgüt Söylem Hedef kitle Propaganda, bu üç unsur arasındaki etkileşim üzerine yürütülür. 10:04 Mustafa KIZIKLI

5 Etkili propaganda da bulunması gereken özellikler
Kitle ve bireylerin mutluluk ve ihtiyacına yönelmelidir. Zamanlamayı ve ortamı sağlıklı belirlemelidir. Hedef kitlenin maddi ve manevi yapısını, geleneklerini, yöneliş zaaflarını; tüm özelliklerini iyi tespit etmelidir. Karşıtlarını çoğaltıcı değil, en aza indirgeyici davranılmalıdır. Karşıt propaganda veya malzemeyi çürütebilmelidir. Sık sık tekrarlanmalı, akılda kalabilmeli ve herkesçe bilindik hale gelebilmelidir. 10:04 Mustafa KIZIKLI

6 Etkili propaganda da bulunması gereken özellikler
İtibarlı, saygın ve hedef kitlenin kendinden saydığı kişi ve kişilerce seslendirilmelidir. Gerçek haberlere dayandırılmalı ve inandırıcılığını yükseltmelidir. Gruplaşmaya ve dayanışmaya yönelme ihtiyacı doğurmalıdır. Kendi aleyhine haber ve oluşumları örtme, unutturma, gözden kaçırma veya yalanlama yeteneğine sahip olmalıdır. Kullanacağı araçları, yerini, sıralamasını, miktarını, zamanını baştan planlamalıdır. 10:04 Mustafa KIZIKLI

7 PROPAGANDANIN AMACI Propagandanın asıl amacı; insanlara “nasıl düşünmeleri” gerektiğin öğretmek değildir. Propagandanın amacı; insanlara “ne düşünmeleri” gerektiğini etkili şekillerde söylemek ve kabul ettirmektir. Propagandanın amacı ve metotları göz önüne alındığında, “etik” bir faaliyet olarak görülmeyebilir. 10:04 Mustafa KIZIKLI

8 Dikkat çekip ilgi uyandırmak, Duygusal uyarıcının meydana getirilmesi,
PROPAGANDA AŞAMALARI Dikkat çekip ilgi uyandırmak, Duygusal uyarıcının meydana getirilmesi, İstek veya endişenin ne şekilde giderilebileceğinin açıklanması. 10:04 Mustafa KIZIKLI

9 PROPAGANDA METODLARI Propagandacılar aşağıdaki metotları kullanarak, propaganda faaliyetlerini yürütürler. Dikkat çekmek Prestije başvurmak Önceden kazanılmış fikirlere, duygulara başvurmak Dini inanç ve inançsızlıkları kullanmak Fikirlere ve insanlara etiketler koymak, damgalamak Kamuflaj kullanmak Propaganda amacıyla yalan söylemek Abartılar yapmak Sembolleştirme ve tekrar Sansür unsurunu kullanmak 10:04 Mustafa KIZIKLI

10 Bilgisayar, internet ve elektronik iletişim araçları Radyo
PROPAGANDA ARAÇLARI Televizyon Yazılı basın Film-sinema Bilgisayar, internet ve elektronik iletişim araçları Radyo Fısıltı gazetesi 10:04 Mustafa KIZIKLI

11 Genel Teşkilatlandırma Sekreteri
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM Mustafa KIZIKLI Genel Teşkilatlandırma Sekreteri 10:04


"TEŞKİLAT VE PROPAGANDA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları