Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: hacettepe.edu.tr Web:
2
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Konu Başlıkları Hedef Nedir? Eğitimde Hedefler Hedefler Hedef Türleri Hedef Kaynakları Hedef Alanları Hedeflerin İşlevleri (işgörüleri) Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
3
Hedefler: Hedef Kaynakları
Hedef Kaynakları (İncelenecek Alanlar) Toplumun İhtiyaçları Bireyin Özellikleri Konu Alanının Özellikleri Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
4
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Hedef Kaynakları-2 Bir programın geliştirilmesi sürecinde öncelikle “Aday Hedefler” saptanır. Aday hedefler ilk belirlenecek hedeflerdir. Bu hedefler bir komisyon tarafından hazırlanır. Bu hedefler saptanmadan önce: Toplumun ihtiyaçları Bireyin özellikleri/ihtiyaçları ve Konu alanının özellikleri incelenmelidir. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
5
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Hedef Kaynakları-3 Toplum: Hedef belirlerken önce toplum incelenmeli. Öncelikle toplumun bireyden bekledikleri incelenir. Kültürel özellikler, toplumun ihtiyaçları, ekonomik yapılar (toplumun bireye sağladığı olanaklar), bireyin toplumda karşılaşacağı güçlükler incelenerek hedeflerin belirlenmesinde yol gösterici olarak kullanılmalı. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
6
Hedefler ve Toplumun İhtiyaçları
Hedefler belirlenirken öncelikle toplumun hangi nitelikleri taşıyan bireylere ihtiyacının olduğu sorusu sorulur. Bu soruya verilen yanıtlar doğrultusunda eğitim programlarında değişiklikler yapılır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
7
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Hedef Kaynakları-4 Birey: Bireysel farklılıklar, bireyin sahip olduğu özellikler, bireyin ilgisi, zekâsı, bilgisi, sahip olduğu ön öğrenmeler incelenir. Ortak özellikler göz önünde bulundurularak hedefler belirlenir. (Herkese ayrı ayrı eğitim düşünülemez). Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
8
Toplumsal Yaşam ve Bireylerin İhtiyaçları
Toplumsal yaşamdaki değişimler bireylerin ihtiyaçlarında da değişmelere yol açmaktadır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
9
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Hedef Kaynakları-5 Konu Alanı: Temel özellikler, ana fikirler, olgular belirlenir. Hedeflere bu üç boyut kaynaklık eder. Bütün bunlar bireylere gereksiz bilgi vermemek için yapılmaktadır. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
10
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Kaynakça Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
11
Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Teşekkürler!!! Dr. S. Sadi SEFEROĞLU - Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi-BÖTE
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.