Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik
2
Toplu Dosya - I (Öğrenci Gelişim Dosyası)
Bireye daha iyi yardım sağlayabilmek için çeşitli tekniklerle bireyler hakkında toplanan bütün bilgilerin sistemli bir şekilde özetlendiği dosyaya ‘toplu dosya’ denir. Öğrencileri tanımada kullanılan çeşitli teknikler sonucunda toplanan bilgilerin bir arada tutulmasına ve bireyin gelişiminin izlemesine yardımcı olur.
3
Toplu Dosya - II Toplu Dosyanın Yararları
Birey hakkında bilgilerin sistemli ve sağlıklı bir şekilde kaydedilmesine ve bulundurulmasına katkı sağlar. Toplu dosyadan elde edilen bilgiler hem PDR hizmetleri he m de yönetimsel amaçlar için de kullanılabilir. Öğrencilerin akademik, mesleki ve kişisel-sosyal gelişimleri daha somut olarak izlenebilir.
4
Toplu Dosya - III Toplu Dosyada Bulunması Gereken Bilgiler
Kimlik bilgileri Ev ve aileye ilişkin bilgiler Öğrenim düzeyi ve okul başarısına ilişkin bilgiler Beden gelişimi ve sağlığına ilişkin bilgiler Ruh sağlığına ilişkin bilgiler Genel ve özel yeteneklerine ilişkin bilgiler Bir toplu dosyada birey hakkında edilen tüm bilgilerin yer alması gerekmez. Edinilen bilgilerin ayıklanması, sınıflandırılması ve aralarındaki ilişkiye göre bir düzene konması gereklidir.
5
Toplu Dosya - IV Toplu Dosyada Bulunması Gereken Bilgiler (Devamı)
Sınıf dışı etkinlikler İş tecrübesi ve meslek bilgileri Geleceğe yönelik planları ve beklentileri Öğrenim ve iş yaşamına ilişkin gözlem kayıtları Otobiyografi Öğrencinin katıldığı çevre etkinlikleri İzleme sonuçları
6
Toplu Dosya - V Toplu Dosyadaki Bilgilerin Gizlilik Düzeyleri
Birinci Düzey: Bu düzeydeki bilgiler herkese açık olgusal bilgilerdir. Örneğin; öğrencinin adı, yaşı, cinsiyeti, boyu, kilosu gibi bilgiler. İkinci Düzey: Bu düzeydeki bilgiler ancak sorumlu kişilere verilecek bilgilerdir. Örneğin; öğrencinin aile gelir düzeyi, üveylik durumu gibi bilgiler.
7
Toplu Dosya - VI Toplu Dosyadaki Bilgilerin Gizlilik Düzeyleri (Devamı) Üçüncü Düzey: Bu düzeydeki bilgilerin başkalarına verilebilmesi için öğrencinin veya velinin onayının alınması şarttır. Örneğin; öğretmen veya uzmanlar kurulunun öğrenciye tavsiyeleri, standart test sonuçları. Dördüncü Düzey: Bu düzeydeki bilgilerin toplu dosyada yer almaması, başka yerlerde saklanması gerekir. Örneğin; psikolojik inceleme veya psikiyatrik muayene sonuçları, sosyal hizmet raporları, tıbbi ve yasal inceleme sonuçları.
8
Toplu Dosya - VII Toplu Dosyanın Korunması ve Kullanımında Uyulması Gereken Bazı İlkeler Toplu dosya kullanım yönergesi geliştirilmeli. Toplu dosya kullanışlı, kapsamlı ve kronolojik bir sıraya göre düzenlenmiş olmalı. Toplu dosyalardan yöneticilerin, öğretmenlerin, uzmanların, öğrenci ve velilerin yararlanması sağlanmalı. Toplu dosyalar okul ortamında, ulaşılabilir bir şekilde, birinin sorumluluğunda bulundurulmalı. Toplu dosyalarda geçerli, güvenir ve objektif bilgilere yer verilmeli. Toplu dosyalara giren bilgiler sağlıklı bir biçimde toplanmış ve aynı zamanda kullanılabilecek, yani gereksinim duyulacak bilgiler olmalı.
9
Toplu Dosya Sisteminden E-Rehberlik Modülüne Geçiş
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından okul ve kurumlarda sürdürülen rehberlik hizmetleri çalışmalarının daha sistematik bir şekilde yapılandırılması, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve izlenebilir hale getirilip geleceğe yönelik rehberlik hizmetlerinde faydalı politikalar üretilebilmesi amacıyla elektronik ortamda rehberlik modülü oluşturma çalışmaları başlatılmıştır. Çalışmaları devam eden e-Rehberlik modülüne ilişkin pilotlama çalışmaları 19/02/ /05/2018 tarihleri arasında Ankara ilinde gerçekleştirilmesi planlanmaktadır (Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2018)
10
Kaynakça Bulut, S. (2010). Bibloterapi yönteminin okullarda psikolojik danışmanlar ve öğretmenler tarafından kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(34), Erözkan, A. (2014). Psikolojik danışma ve rehberlikte test dışı teknikler. Ankara: Mentis Yayıncılık. Öner, U. (2007). Bibliyoterapi. Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts and Sciences, 7, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü (2018). e- Rehberlik modülü pilotlama çalışmaları başladı. calismalari-basladi/icerik/1005 adresinden tarihinde alınmıştır. Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yayınları. Şahin, C. (Ed.) (2015). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: Pegem Akademi.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.