Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ (2017-2018 Eğitim-Öğretim Dönemi)
SİİRT ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BRİFİNG RAPORU ( Eğitim-Öğretim Dönemi) Ocak-2018 SİÜ
2
MİSYON-VİZYON Misyon Fen ve Mühendislik alanında nitelikli araştırmacılar ile bilimsel ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip bireyler yetiştirilmesi için gereken eğitim programlarının geliştirilmesini, etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak, tüm programlarda eğitimin kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamak, toplumsal gereksinimler ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri göz önüne alarak yeni programların açılmasını teşvik etmek organizasyonunu sağlamak ve toplumun refah düzeyinin yükseltilmesine yönelik çıktıların üretilmesini sağlamak. SİÜ
3
MİSYON-VİZYON Vizyon Aldığı eğitimin, mesleğini ve yaşam kalitesini geliştireceğine inanan nitelikli öğrenciler tarafından tercih edilen, yürüttüğü eğitim programlarıyla nitelikli bilim insanı yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmalarını artırarak sürdüren ve mezunlarının aldıkları eğitimle alanlarında seçkin bir yere sahip olmalarını sağlayan, saygın ve tercih edilen bir kurum olmaktır. SİÜ
4
MİSYON-VİZYON Yukarıda verilen bilgilere göre Enstitümüzün misyonunu şöyle sıralayabiliriz Üniversitemizin ilgili bölümlerinin öğretim elemanı ihtiyacını karşılamak, Başka üniversitelerin öğretim elemanlarını yetiştirmek, Ülkemizde çeşitli kamu kuruluşlarının yetişmiş insan gücüne duyduğu ihtiyacı karşılamak, Lisansüstü eğitimi, toplumun tüm katmanlarına yayarak akademik bilincin yaygınlaşmasını sağlamak, Yabancı uyruklu öğrencilere lisansüstü eğitim vererek o öğrencilerin mensup olduğu ülkelerde bilim insanlarına duyulan ihtiyacı karşılamak,
5
MİSYON-VİZYON Yabancı uyruklu öğrenciler aracılığı ile söz konusu öğrencilerin mensup olduğu ülkelerle dostane ilişkiler kurmak ve sürdürmek. Amacı çağın gereklerine ve ülke ihtiyaçlarına uygun lisansüstü eğitim vermek olan Enstitümüz, bu amacını Üniversitemizin vizyonuna uygun olarak gerçekleştirme çabası içindedir. İstenilen amaca ulaşmak için, başarılı öğrencileri programlara almak, mevcut programlardaki dersleri geliştirmek ve ihtiyaca göre yenilemek öncelikli hedefleri arasındadır. Başarılı öğrencilerin seçiminde ALES ile mezuniyet notlarının ortalaması esas alınmaktadır.
6
ORGANİZASYON ŞEMASI SİÜ
7
PERSONEL DURUMU SİÜ
8
ENSTİTÜ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Başkan Enstitü Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZYAZICI Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Önder Volkan BAYRAKTAR Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Gıda Mühendisliği ABD Başkanı Prof. Dr. Ömer ŞAHİN Üye Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer TERZİOĞLU Üye Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi
9
ENSTİTÜ KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Başkan Enstitü Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZYAZICI Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Önder Volkan BAYRAKTAR Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU Üye Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Veysi OKUMUŞ Üye Biyoloji Anabilim Dalı Başkan
10
ENSTİTÜ KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Halil DEMİR Üye Kimya Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Çetin KARADEMİR Üye Tarla Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Hüsnü KOÇ Üye Fizik Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Muhemet Zeki KARİPÇİN Üye Bahçe Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. İbrahim TEĞİN Üye Kimya Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ali AKGÜL Üye Matematik Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Muhammet Ali KARA Üye Zootekni Anabilim Dalı Başkanı
11
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ Mevcut anabilim dalları
Yüksek Lisans 1. Bahçe Bitkileri ABD (YYÜ ile Ortak) 2. Biyoloji ABD 3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD 4. Fizik ABD 5. Gıda Mühendisliği ABD 6. Kimya ABD 7. Kimya Mühendisliği ABD 8. Matematik ABD 9. Tarla Bitkileri ABD 10. Zootekni ABD Doktora 1.Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 2.Tarla Bitkileri ABD SİÜ
12
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
Açılacak ve açılması planlan anabilim dalları Bitki Koruma ABD (Ortak) YÖK'ün açılması öncelikli anabilim dalları arasında olmadığından reddedildi 2. Biyosistem Mühendisliği ABD (Ortak) 3. Tarım Ekonomisi ABD (ortak) 4. Tarımsal Biyoteknoloji ABD (ortak) 5. Makine Mühendisliği ABD (oratk) 6. Mimarlık ABD (ortak) 7. İnşaat Mühendisliği ABD (ortak) SİÜ
13
YILLAR İTİBARİYLE MEZUN ÖĞRENCİ DURUMU
PROGRAM ÖNCEKİ YILLAR 2016 2017 TOPLAM Bahçe Bitkileri ABD (Ortak) 6 12 Biyoloji ABD (Ortak) 2 8 Biyoloji ABD Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD (Ortak) 1 11 Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 7 Tarla Bitkileri ABD(Ortak) 3 13 Tarla Bitkileri ABD Zootekni ABD (Ortak) 10 Zootekni ABD Gıda Mühendisliği ABD (Ortak) Gıda Mühendisliği ABD Kimya ABD 5 Kimya Mühendisliği ABD Matematik ABD Fizik ABD 4 21 44 69
15
MEVCUT LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİ DURUMU
PROGRAM 2016 2017 YÜKSEK LİSANS Bahçe Bitkileri ABD 26 33 Biyoloji ABD 19 15 Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 38 Tarla Bitkileri ABD 54 58 Zootekni ABD 32 Gıda Mühendisliği ABD 20 23 Kimya ABD 28 31 Kimya Mühendisliği ABD 25 Matematik ABD 36 35 Fizik ABD 6 9 DOKTORA 5 TOPLAM 295 300
17
AKTİF ÖĞRENCİ DURUMU Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam
Dalı öğrenci sayısı öğrenci sayısı Bahçe Bitkileri Biyoloji Elektrik-Elektronik Müh Fizik Gıda Müh Kimya Kimya Müh Matematik Tarla Bitkileri Zootekni GENEL TOPLAM
18
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ SAYILARI
Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam Dalı öğrenci sayısı öğrenci sayısı Bahçe Bitkileri Biyoloji Elektrik-Elektronik Müh Fizik Gıda Müh Kimya Kimya Müh Matematik Tarla Bitkileri Zootekni GENEL TOPLAM
19
Gerçekleşme Durumu (%)
BÜTÇE VE HARCAMALAR Hazine Yardımı Bütçe Ödeneği Eklenen Düşülen Toplam Ödenek Serbest Ödenek Harcama Kalan Ödenek Gerçekleşme Durumu (%) 01- Personel Giderleri ,00 ,00 ,00 ,13 15,87 100 02- Sos. Güv. Kur. D. Prim. Giderleri 42.700,00 21.365,00 21.335,00 21.067,36 267,64 99 03- Mal ve Hizmet Alım Giderleri 5.900,00 26.000,00 31.900,00 20.614,23 11.285,77 64 05- Cari Transferler --- 06- Sermaye Giderleri TOPLAM ,00 ,00 ,00 ,72 11.569,28
21
İDARİ VE MALİ İŞLER Ek Ders Ücreti Durumu
2017 yılında ek dersten yararlanan öğretim üyesi sayısı: 58 2017 yılında ödenen ek ders ücreti TOPLAM: TL
22
ENSTİTÜMÜZCE 2017 YILLINDA BASILAN 1 VE 2 SAYILI DERGİMİZ
23
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Güçlü yönler Ek ders tahakkuk işlemleri ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılarak standart getirildi. Öğrenci ders kayıt sistemindeki aksaklıklar giderilerek, özellikle Bologna süreci ve TYYÇ standartlarına uygun hale getirildi. Enstitümüz, yeni açılan Anabilim Dalları ile birlikte 10 Anabilim Dalında kalite standartlarını sağlayarak lisansüstü eğitime devam etmektedir. Enstitümüz “Türkiye Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi” ile yayın hayatına başlamıştır. Öğrenci işleri ile ilgili dosyalama ve arşiv sistemi oluşturularak standart sağlandı. Üniversite bünyesinde kullanılmak üzere İntihal programı temin edilerek kütüphane ve dokümantasyon daire başkanlığında kullanıma açılması sağlandı. Siirt Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü ile yapılan mutabakat sonucunda lisansüstü öğrenci tez projeleri ile ilgili düzenlemeler getirildi. SİÜ
24
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Zayıf Yönler Web sayfasında mezun öğrencilerin isimleri ve blog oluşturulması. Artan öğrenci sayımız ve iş yükümüze paralel olarak memur gereksinimi (2 kişi) İlgili yönetmelikteki boşluklar. SİÜ
25
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Fırsatlar Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı altyapısının Enstitümüzün kullanımı ile ilgili işler hale getirilmiş olması. Üniversitemizdeki AR-GE altyapısının lisansüstü öğrencilerin faydalanmasına yönelik olarak geliştirilmiş olması. Öğrenciler ve danışmanlar ile diyaloğun sağlanması anlamında kurumsal altyapının oluşturulmaya başlanması. SİÜ
26
SONUÇ Tehditler Otomasyonun enstitülerde bağımsız olmaması (özellikle ders takibi ve notların girilmesindeki gecikmelerin üstesinden gelinebilmesi ve de doğru elden takip edilebilmesi için) Yabancı uyruklu öğrencilerin kayıtları ve enstitüdeki süreci için gerekli düzenlemeler. Protokol ve kayıt koşullarının belirlenmesi, Gerekli belgelerin teslim tarihi, Enstitümüzce belirlenmiş olan akademik takvime uyulmaması. Ana bilim dallarının resmi yazılarda gereken hassasiyetin gösterilmemesi ve bu konuda enstitü sekreterinin uyarılarına rağmen gereken ilginin gösterilmemesi. (Gecikmeler ve ek derslerin zamanında gelmesi ayrıca izinli günlerin doğruluğu) Öğrenciler ile danışmanların sorumsuzluğu ve duyarsızlığı. Ek ders yazılım programının kullanımına başlanamaması ve öğretim üyelerinin gerekli hassasiyeti göstermemesi. Doktora çerçeve programının düzenlenememesi Web sitesinin yeterince işlevsel olmaması. SİÜ
27
TEŞEKKÜRLER SİÜ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Enstitü Müdürü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.