Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTülay Ekren Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi ULAŞIM(TAŞIMACILIK) Hazırlayan Pelin OGAN
2
İçindekiler Başlık ________________________________________________________________4 Taşıma Tanım __________________________________________________________5 Taşıma İşleri ___________________________________________________________5 Taşıma Aşamaları_______________________________________________________6 Taşımacılık Türleri ______________________________________________________7 Kara Yolu Taşımacılığı____________________________________________________8 Demir Yolu Taşımacılığı __________________________________________________9 Boru Hattı ___________________________________________________________10 Hava Yolu Taşımacılığı _________________________________________________11 Deniz Yolu Taşımacılığı__________________________________________________12 İç Suyolu Taşımacılığı ___________________________________________________13 Çok Tür ile Taşımacılık __________________________________________________14 Çok Türlü Taşımacılık ___________________________________________________15 Türeler Arası Taşımacılık_________________________________________________16 Kombine Taşımacılık ___________________________________________________17
3
İçindekiler Taşıma Yönetimi_______________________________________________________18 Filo Yönetimi _________________________________________________________22 Taşıma Yönetminde Temel İlkeler _________________________________________24 Güzergah Planlama ____________________________________________________25 Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi ______________________________________26 Airbus Beluga_________________________________________________________28 Kaynakça ____________________________________________________________29
4
ULAŞIM (TAŞIMACILIK)
5
Taşımacılık Yönetimi Taşıma tanımı Taşıma işleri
Müşteri ihtiyacının giderilmesi amacıyla yapılan ulaştırma işlemi Günümüzde karmaşık bir sektör haline gelmiştir. Taşıma işleri İşletme içersindeki akışlar için İşletmeler arası akışlar için
6
Taşıma Yönetimi 1. Aşama : Taşıma Türünün Belirlenmesi
2. Aşama : Taşıyıcı Seçimi 3. Aşama : Taşıma İşinin Yönetimi
7
Taşımacılık Türleri Tek Tür ile Taşımacılık (Unimodal)
Kara Taşımacılığı Kara Yolu Demir Yolu Boru Hattı Hava Taşımacılığı Hava Yolu Suyolu Taşımacılığı Deniz Yolu İç Suyolu Çok Tür ile Taşımacılık Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal) Türler Arası Taşımacılık (Intermodal) Kombine Taşımacılık
8
Kara Yolu Taşımacılığı
Artıları Eksileri Altyapı yatırımı ucuz Ulaşım ağı sınırsız Hasar riski düşük Hızlı servis olanağı Uzun mesafede yüksek maliyet Kaza riski fazla Çevre kirliliği Trafik yoğunluğu
9
Demir Yolu Taşımacılığı
Artıları Eksileri Fiyatlar sabit Çevreye duyarlı Güvenliği daha yüksek Altyapı ihtiyacı Ulaşım sınırlı Eğim problemi
10
Boru Hattı Artıları Eksileri Güvenilir
Çok büyük miktarda taşıma olanağı Dış koşullardan etkilenme riski düşük İlk yatırım maliyeti yüksek Ürün çeşitliliği olmaz Taşıma sistemi esnekliği düşük
11
Hava Yolu Taşımacılığı
Artıları Eksileri En hızlı taşıma yöntemi Güvenliği yüksek düzeyde Erişim olanağı yüksek Hasarsız taşıma Çok yüksek taşıma maliyeti Kısa mesafeler için uygun değil Hava koşullarından etkilenir
12
Deniz Yolu Taşımacılığı
Tramp işletmeciliği ve düzenli hat işletmeciliği En düşük maliyet Daha az yatırım maliyeti Mal hasar riski yüksek Taşıma süresi çok uzun Hava şartlarından çok etkilenir
13
İç Suyolu Taşımacılığı
Özel taşıma araçlarına ihtiyaç duyulur Avrupa’da yaygın Ülkemizde verimli şekilde faydalanılmıyor
14
Çok Tür ile Taşımacılık
Türler Arası Taşımacılık (Intermodal) Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal) Kombine Taşımacılık
15
Çok Türlü Taşımacılık (Multimodal)
En az iki farklı taşıma türü Tek fiyat ve fatura kapsamında İki taşıma sistemi, tek yük senedi
16
Türler Arası Taşımacılık (Intermodal)
Tek bir sefer tarifesi İki ya da daha fazla taşıma türü Bağlantılı ve eşgüdümlü kullanım Hedef, yüklemede kapatılan ünitenin teslim yerinde açılması
17
Kombine Taşımacılık Büyük kısmı demir yolu, deniz yolu veya iç suyolu ile gerçekleştiriliyor Başlangıç ve bitiş ayaklarında karayolu kullanılır Karayolu olabildiğince az kullanılıyor Ekonomik kalkınmada büyük role sahiptir
18
TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıma faaliyetinin planlanmasında etkili olan değişkenler: Maliyet Hız Tutarlılık Esneklik
19
TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıma yönetiminde üç strateji söz konusu:
İşletmelerin kendi varlıklarıyla taşıma yapması Uzman bir işletme tarafından Her taşıma faaliyeti için farklı uzman işletmeler seçme
20
TAŞIMA YÖNETİMİ Taşıyıcı seçiminde aşağıdaki konular göz önünde bulundurulmalıdır: Olumlu referans Güven Kanunlara uygun çalışma Finansal yeterlilik Belgeli olması
21
Taşıma Yönetimi Filo Yönetimi Araç Takibi Şoför Takibi
Sipariş Yönetimi Sefer Yönetimi Dış Kaynak Sözleşme Yönetimi Cari Takip Satış Sözleşmesi ve Fiyat Yönetimi
22
Filo Yönetimi Filo : İşletmenin taşıma faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere sahip olduğu veya dış kaynaklardan kiraladığı taşıt topluluğudur. Filo Yönetimi : İşletmenin araç parkında bulunan tüm taşıtlarının; Yasal süreçlere uygunluğunun sağlanması Servis, sigorta, garanti hzmetlerinden eksiksiz faydalanmasının sağlanması, Optimum maliyetle, en verimli şekilde kullanılması ve yönetilmesi için yapılan iş ve verilen hizmettir.
23
Filo Yönetimi Yolcu Taşıma Eşya Taşıma Proje Bazlı Taşıma
24
Taşıma Yönetminde Temel İlkeler
Ürün Hareketliliği Ürünlerin sürekli akış halinde olması istenir Ürünlerin durması maliyeti artırır Ürün Depolama Ürünlerin bekleme süresi artışı maliyeti artırır Bu nedenle bir miktar ürün depolanır Yüklü araçlar da depolama işlevindedir Ölçek Ekonomisi Bir seferde taşınan yük miktarı arttıkça birim maliyet düşer Uzaklık Ekonomisi Bir seferde yapılan yol arttıkça birim maliyet düşer
25
Güzergah Planlama Süreklilik arz eden taşıma işlemlerinde devamlı kullanılacak optimum güzergahların belirlenmesi önemlidir Araçların güzergah içerisinde boş olarak aldıkları yol en düşük düzeyde olmalıdır Araç takip sistemleri, güzergah planlamayı kolaylaştırmıştır
26
Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi (Milk-run)
Yakın coğrafi bölgelerdeki birden fazla tedarikçiden Bir müşteriye gidecek malları tek bir nakliye olarak gönderilmesi Genelde belirtilmiş rotada tekrarlanarak gerçekleştirilir
27
Çekme Esaslı Tekrarlı Dağıtım Sistemi (Milk-run)
28
Airbus Beluga
29
KAYNAKÇA: Yrd. Doç. Dr. Mert Topoyan Vikipedi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.