Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIskender Fahri Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
İÇ DENETÇİLER KAMİL BIÇKICI MUSTAFA ETİZ
2
İÇ DENETİM NEDİR NEREDEN ÇIKTI.
İÇ DENETİM NE İŞE YARAYACAK, İÇ DENETÇİLİK NEDİR. Yasal dayanağı nedir, Gerekliliği nedir, Sistemdeki yeri neresidir, Nasıl çalışacak, Kurumumuz ve güncel yaşamımıza etki ve katkısı nasıl olacak, Çalışma anlayış ve sistemi nasıl olacak, Denetim sonuçları,Raporlar ne olacak nereye gidecek, BU VE BENZERİ BİR ÇOK SORU’NUN CEVABINI SİZLERE ANLATMAYA ÇALIŞACAĞIM
3
5018 İLE GENEL FOTOĞRAF. AKTÖRLER ARASI İLİŞKİLER. İÇ DENETİM SÜRECİ
.5018 İLE GENEL FOTOĞRAF .AKTÖRLER ARASI İLİŞKİLER .İÇ DENETİM SÜRECİ .DENETİM FAALİYETİ (İLGİLİ ŞEMATİK ANLATIM İÇ DENETİM EL KİTABI )
4
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
Yapılan Düzenlemelerden Bizi En Çok İlgilendiren Ve Bizim Mali İşlemlerimizin Tamamının , Anayasası Diyebileceğimiz Düzenleme ; 5018 sayılı KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU’ dur. 5018 sayılı Kanun 1050 sayılı kanunun yerine getirilmiş ve biraz daha geliştirilmiş,sorumlulukları,görev ve yetkileri geniş tabana yaymıştır.
5
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
BU HUKUKİ DAYANAKLARLA İÇ DENETİM MEKANİZMASI KURULMUŞ İdarelere bütçeleri ile beraber onların denetimleri de devredilmiştir. ÜST YÖNETİCİ ‘nin,DENETİM,GÖZETİM VE SİYASİ SORUMLULUĞUNU YERİNE TAM OLARAK GETİREBİLMESİ VE , Usulsüzlük,yolsuzluk ve birçok olumsuz sonuçların önlenmesi için İDARİ KAPASİTENİN güçlendirilmesi sağlanmıştır.
6
Yapılan bu düzenlemeler bizleri yakından ilgilendirmekte,bizim çalışma istemimiz,ilkelerimiz,uymamız gereken kuralları,yetki ve sorumluluklarımızı düzenlemektedir. Biz bunlardan ; Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnameler, Düzeyinde Yapılan Düzenlemelere …………..Birincil Düzey Mevzuat Bakanlar Kurulu Kararları Ve Yönetmelik Boyutunda Yapılan Düzenlemelere ….İkincil Düzey Mevzuat Yönerge,usul Ve Esaslar,tebliğler Boyutunda Yapılan Düzenlemelere ….Üçüncül Düzey Mevzuat , diyoruz.
7
Faaliyetlerimiz klasik denetim anlayışından farklı bir yapıda olacak.
Çalışma şeklimiz,5018 sayılı kanun ve bunun ikincil ve üçüncül düzey mevzuatı ile düzenlenmiş olup,bu çerçevede faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Faaliyetlerimiz klasik denetim anlayışından farklı bir yapıda olacak. Bütün iş ve işlemlere,ilgili birim görevlileri ile beraber bakılacak,
8
Belirlenmiş(İDKK) standartlara göre, Bağımsız,
denetimlerde ,Her detay açıklamaları ile,çalışma kağıtlarına ve tutanaklara bağlanacak. Denetçi kanaatinin oluşmasına dayanak teşkil eden belgeler rapora eklenecek, Belirlenmiş(İDKK) standartlara göre, Bağımsız, Tarafsız,doğru,yapıcı ve çözüm üreten bir iç denetim olacak. İç denetim, idarenin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek amacıyla yürütülen nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyeti OLARAK YÜRÜTÜLECEK
9
İç DENETİMİN GELENEKSEL
DENETİMDEN FARKLARI
10
İç Denetim Geleneksel Denetim
Risk değerlemesi yapmaz Kendi maliyetini sorgulamaz Performans değerleme kıstası zayıftır Üst yönetimin önerileri doğrultusunda planlama yapılır Düzensiz meslek içi eğitim Risk bazlı Denetimin kaynak maliyetini dikkate alır Denetçinin performansını ölçer Denetim planlamasında, çalışanların görüş ve önerileri alınır Mesleki yeterliğin gereği sürekli eğitim ve gelişim
11
İç Denetim Geleneksel Denetim
Sistematik değil, kesintili İdarenin yanlışını arayıcı Öneride bulunur Birey ve olay odaklı Yönetime bağlılık anlayışı zayıf Sistematik, sürekli İdareye güven sağlayıcı İdareye danışman, Sistem ve süreç odaklı Yönetimin bağlı bir parçası
12
İç Denetim Geleneksel Denetim
İdareyi geliştirme amaçlı İyi uygulama örneklerini arayıcı En üst yöneticiye bağlı Denetimin tüm türlerini kapsayıcı Yolsuzluk ve usulsüzlük konusunda uzman Mevzuata uygunluk amaçlı Hata arayıcı Bakan dahil değişik otoritelere bağlı Genelde uygunluk denetimi ile sınırlı Soruşturma asli görev
13
İç Denetim Geleneksel Denetim
Geçmiş olduğu kadar gelecek odaklı Yazılı kurallara sahip Çalışma ve raporlama anlayışı standart, Rehberleri ve çalışma formları standart, Koordine eden İDKK var Geçmişe dönük Geleneklere bağlı Genel kabul gören standartları az Rehber ve formlar eksik, güncel değil Kendi aralarında koordinesiz
14
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
İÇ DENETİM MEVZUATIMIZ
15
BİRİNCİL DÜZEY MEVZUATIMIZ
5018 sayılı KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
16
İKİNCİL DÜZEY MEVZUATIMIZ
İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik İç Denetçi Adayları Belirleme, Eğitim ve Sertifika Yönetmeliği İç Denetim Koordinasyon Kurulunun Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik
17
Kamu İç Denetim Standartları Kamu İç Denetim Birim Yönergesi
ÜÇÜNCÜL DÜZEY MEVZUAT Üst Yönetici Rehberi Kamu İç Denetim Standartları Kamu İç Denetim Birim Yönergesi Kamu İç Denetim Raporlama Standartları Kamu İç Denetçileri Meslek Ahlâk Kuralları Birden Fazla Kamu İdaresi İç Denetçilerinin Ortak Çalışma Usul ve Esasları Kamu İç Denetim Planı ve Programı Hazırlama Rehberi Kamu İç Denetiminde Risk Değerlendirme Rehberi Kamu İç Denetimi Strateji Belgesi
18
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
GÖREV VE YETKİLERİMİZ Eğitim, Danışmanlık faaliyeti, Denetim ve incelemeler İÇ DENETİM MALİ VE MALİ OLMAYAN TÜM İŞLEMLERİ KAPSAR
19
İÇ DENETİMİN TANIMI: Kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına göre yönetilip yönetilmediğini değerlendirmek ve rehberlik yapmak amacıyla yapılan bağımsız, nesnel güvence sağlama ve danışmanlık faaliyetidir. Bu faaliyet, idarelerin yönetim ve kontrol yapıları ile mali işlemlerinin risk yönetimi, yönetim ve kontrol süreçlerinin etkinliğini değerlendirmek ve geliştirmek yönünde sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla ve genel kabul görmüş standartlara uygun olarak gerçekleştirilir.
20
İç Denetim faaliyetinin amacı
(1) İç denetim faaliyeti; kamu idarelerinin faaliyetlerinin amaç ve politikalara, kalkınma planına, programlara, stratejik planlara, performans programlarına ve mevzuata uygun olarak planlanmasını ve yürütülmesini; kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasını; bilgilerin güvenilirliğini, bütünlüğünü ve zamanında elde edilebilirliğini sağlamayı amaçlar.
21
KURUM İÇİNE VE KURUM DIŞINA YETERLİ GÜVENCENİN VERİLMESİDİR
(2) İç denetim, nesnel güvence sağlamanın yanında, özellikle risk yönetimi, kontrol ve yönetim süreçlerini geliştirmede idarelere yardımcı olmak üzere bağımsız ve tarafsız bir danışmanlık hizmeti sağlar. Danışmanlık hizmeti, idarenin hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik faaliyetlerinin ve işlem süreçlerinin sistemli ve düzenli bir biçimde değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmasıdır. (3) Nesnel güvence sağlama, kurum içerisinde etkin bir iç denetim sisteminin var olduğuna; kurumun risk yönetimi, iç kontrol sistemi ve işlem süreçlerinin etkin bir şekilde işlediğine; üretilen bilgilerin doğruluğuna ve tamlığına; varlıklarının korunduğuna; faaliyetlerin etkili, ekonomik, verimli ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğine dair, KURUM İÇİNE VE KURUM DIŞINA YETERLİ GÜVENCENİN VERİLMESİDİR
22
İÇ DENETİM FAALİYETİNİN KAPSAMI
Kamu idarelerinin yurt dışı ve taşra dahil tüm birimlerinin işlem ve faaliyetleri, risk esaslı denetim plan ve programları kapsamında sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla denetim standartlarına uygun olarak iç denetime tabi tutulur.
23
İÇ DENETİMİN UYGULANMASI
a) Uygunluk denetimi: Kamu idarelerinin faaliyet ve işlemlerinin ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve diğer mevzuata uygunluğunun incelenmesidir. b) Performans denetimi: Yönetimin bütün kademelerinde gerçekleştirilen faaliyet ve işlemlerin planlanması, uygulanması ve kontrolü aşamalarındaki etkililiğin, ekonomikliğin ve verimliliğin değerlendirilmesidir.
24
c) Mali denetim: Gelir, gider, varlık ve yükümlülüklere ilişkin hesap ve işlemlerin doğruluğunun; mali sistem ve tabloların güvenilirliğinin değerlendirilmesidir. ç) Bilgi teknolojisi denetimi: Denetlenen birimin elektronik bilgi sistemlerinin sürekliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesidir. d) Sistem denetimi: Denetlenen birimin faaliyetlerinin ve iç kontrol sisteminin; organizasyon yapısına katkı sağlayıcı bir yaklaşımla analiz edilmesi, eksikliklerinin tespit edilmesi, kalite ve uygunluğunun araştırılması, kaynakların ve uygulanan yöntemlerin yeterliliğinin ölçülmesi suretiyle değerlendirilmesidir.
25
İÇ DENETİM BİRİMİNCE YÜRÜTÜLECEK FAALİYETLERE İLİŞKİN SÜREÇ ŞEMALARI
26
İç Denetim Planı İç Denetim Programı Ön çalışma
İÇ DENETİM SÜRECİ İç denetim faaliyetinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla denetimin kapsamını, denetlenecek alan ve konuları, ihtiyaç duyulan işgücü ve diğer kaynakları içerecek şekilde, Kurulca hazırlanan iç denetim strateji belgesi de dikkate alınarak, üç yıllık dönemler için hazırlanır ve üst yöneticinin onayıyla yürürlüğe girer. İç Denetim Planı En riskli alan ve konulara öncelik verilmek ve denetim maliyeti de dikkate alınmak suretiyle bir yıllık süreyi geçmemek üzere hazırlanacak iç denetim programlarında, denetlenecek alanlar ve konular, iç denetçilerin isimleri belirtilerek zaman çizelgesini içerecek şekilde iç denetim programı hazırlanır ve üst yöneticinin onayıyla yürürlüğe girer. İç Denetim Programı Denetim faaliyetinin hazırlık aşaması olan bu aşamada; İç denetçiler, denetim konusuna göre belirleyecekleri toplantı, mülakat, anket, yerinde gözlem gibi yöntemler ile denetlenecek birim veya süreç hakkında bilgi toplayarak mevcut risk ve kontrolleri tespit eder ve bunların bir değerlendirmesini yapar Ön çalışma
27
Bireysel Çalışma Planı
Açılış Toplantısı iç denetçi; ilgili birim yöneticisi ve diğer personel ile denetimin amacı, kapsamı, denetimde kullanılacak yöntemler, tahmini denetim süresi, denetime yardımcı olacak personel, denetim sırasında çalışanlardan beklentiler, idarenin denetimden beklentileri, denetim sonuçlarının raporlanması konularını kapsayan bir açılış toplantısı yapar. Bireysel Çalışma Planı İlgili birim yöneticisi ve diğer personelle yapılan görüşmeler neticesinde, tüm denetim alanlarını ve izlenecek yöntemleri gösteren bireysel çalışma planı hazırlanır ve denetim bu plana göre yürütülür. İç denetçi, denetim rehberlerinden de yararlanarak denetim faaliyetini yürütür. Denetim Faaliyeti Denetim sonucu elde edilen tespitler birim yöneticisinin katılacağı kapanış toplantısında ele alınarak önemli bir değerlendirme eksikliği olup olmadığı belirlenir. Toplantıda yapılan görüşmeler ve yöneticilerin varsa aykırı görüşleri toplantı tutanağına bağlanır. Kapanış Toplantısı
28
Denetim Faaliyetinin Raporlanması Denetim Sonuçlarının İzlenmesi
Denetim faaliyetinin sonuçları, düzenlenecek raporla kayıt altına alınır. İç denetçi, ulaştığı görüşü, görüşe ulaşamamışsa bunun nedenlerini raporunda açıkça belirtir. Raporda yer alan ve denetlenen birimle mutabakat sağlanan hususlar, oluşturulan eylem planı doğrultusunda yerine getirilir. Raporun İfası Raporda uzlaşmaya varılmayan hususlar, üst yönetici tarafından yapılan değerlendirme sonucu alınan karara uygun olarak yerine getirilir. İç denetim biriminde, denetim raporlarının uygulanmasını izlemek üzere bir takip sistemi oluşturulur ve bu kapsamda raporlarda yer alan düzeltici tedbirlerin ve tavsiyelerin uygulanması sağlanır. Raporlarda yer alan tavsiyelerin gerçekleştirilmemesi ve gerekli önlemlerin alınmaması halinde iç denetim birimi yapılması gerekenler ve sorumlular hakkında üst yöneticiyi bilgilendirir. Denetim Sonuçlarının İzlenmesi
29
Danışmanlık Faaliyetlerinin Özellikleri
DANIŞMANLIK FAALİYETİ Bir idari sorumluluk üstlenmeksizin yürütülen, icrai konularla ilgili görüş, eğitim, analiz, değerlendirme, performans göstergelerinin tespiti, proje görevleri gibi idari faaliyetlere değer katmak, kolaylaştırmak, geliştirmek ve yol göstermek amaçlarıyla gerçekleştirilen hizmetlerdir. Denetim Programına Dayanan Danışmanlık Faaliyetleri Program Dışı Danışmanlık Faaliyetleri Üniversite Birimlerinin Yazılı Danışmanlık Faaliyeti Talepleri Üst Yönetici İç Denetim Birimi Danışmanlık Faaliyetlerinin Özellikleri
30
Faaliyet iç denetçinin bağımsızlık ve tarafsızlığını etkilememelidir
Danışmanlık Faaliyetlerinin Özellikleri Faaliyet iç denetçinin bağımsızlık ve tarafsızlığını etkilememelidir Daha önce yürütülen danışmanlık faaliyetleriyle ilgili olarak, bir yıl geçmeden aynı iç denetçi tarafından aynı konuda denetim yapılamaz. Yürütülen danışmanlık faaliyetleri hakkında üst yönetici bilgilendirilir. Ve yazılı raporla verilir Danışmanlık faaliyetleri sonucunda birimlerce yapılacak uygulamaların sorumluluğu ilgili yöneticilere aittir
31
Faaliyetlerin Dayanağı
Yolsuzluk ve Usulsüzlüklere İlişkin İnceleme Faaliyetleri Faaliyetlerin Dayanağı Yıllık Program Gereği Program Dışı Resen Program kapsamında yer almamakla birlikte üst yönetici onayı ile incelenmesi uygun görülen ihbar ve şikayetlerle ilgili incelemeler Denetim görevi esnasında tespit edilen yolsuzluk ve usulsüzlük faaliyetleriyle ilgili incelemeler İç denetim biriminin bilgisine intikal ettirilen ihbar ve şikayetlerin değerlendirilmesi neticesinde, programa alınan hususlarla ilgili incelemeler
32
Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Dayanağı
İnceleme ve Araştırma Faaliyetleri Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Dayanağı Program Dışı Münferit Görevlendirme Gereği Resen Yıllık Program Gereği İnceleme ve Araştırma Alanları Uluslararası standartlar ile en iyi uygulama örneklerinin incelenmesi neticesinde ulusal mevzuatın geliştirilmesine yönelik değerlendirme ve öneriler. İç denetim, risk yönetimi, iç kontrol ve yönetim süreçleri gibi konulara ilişkin mesleki ve bilimsel çalışmalar. Kamuda yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesi ve ortadan kaldırılması için alınacak önlemler ve yapılması gerekenlere ilişkin öneriler.
33
Raporlama Faaliyetleri
Rapor Türleri İç denetim faaliyetleri sonucu düzenlenen raporlardır. Denetim Raporu Danışmanlık faaliyetleri ile diğer faaliyetler kapsamında yer alan yolsuzluk ve Usulsüzlükler ile araştırma ve geliştirme faaliyetleri sonucu düzenlenen raporlardır İnceleme Raporları Yıllık İç Denetim Faaliyet Raporu İç denetim biriminin yıllık faaliyetleri sonucunu gösterir rapor
34
İç kontrolle ilişki (1) İç denetim, iç kontrol sisteminin yeterliliği, etkinliği ve işleyişiyle ilgili olarak yönetime bilgiler sağlar, değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur. (2) İç denetçiler, iç kontrol sisteminin düzenlenmesi ya da uygulanması süreçlerine ve iç kontrol tedbirlerinin seçimine dâhil edilemez. Kamu idaresinde etkin bir iç kontrolün kurulması ve sürdürülmesinden üst yönetici sorumludur. Üst yönetici iç denetçilerden, iç kontrol ilkelerine ve iç kontrol sisteminin oluşturulmasına yönelik görüş alabilir.
35
İç denetçinin görevleri
a) Nesnel risk analizlerine dayanarak kamu idarelerinin yönetim ve kontrol yapılarını değerlendirmek. b) Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılması bakımından incelemeler yapmak ve önerilerde bulunmak. c) Harcama sonrasında yasal uygunluk denetimi yapmak. ç) İdarenin harcamalarının, malî işlemlere ilişkin karar ve tasarruflarının, amaç ve politikalara, kalkınma planına, programlara, stratejik planlara ve performans programlarına uygunluğunu denetlemek ve değerlendirmek. d) Malî yönetim ve kontrol süreçlerinin sistem denetimini yapmak ve bu konularda önerilerde bulunmak. e) Denetim sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmak ve bunları takip etmek. f) Denetim sırasında veya denetim sonuçlarına göre soruşturma açılmasını gerektirecek bir duruma rastlanıldığında, ilgili idarenin en üst amirine bildirmek. g) Kamu idaresince üretilen bilgilerin doğruluğunu denetlemek. ğ) Üst yönetici tarafından gerekli görülen hallerde performans göstergelerini belirlemede yardımcı olmak, belirlenen performans göstergelerinin uygulanabilirliğini değerlendirmek. h) Suç teşkil eden durumlara ilişkin tespitlerini ilgili makamlara bildirmek.
36
İÇ DENETÇİNİN YETKİLERİ
a) Denetim konusuyla ilgili elektronik ortamdakiler dahil her türlü bilgi, belge ve dokümanlar ile nakit, kıymetli evrak ve diğer varlıkların ibrazını ve gösterilmesini talep etmek. b) Denetlenen birim çalışanlarından, iç denetim faaliyetlerinin gereği olarak yardım almak,yazılı ve sözlü bilgi istemek. c) Denetim faaliyetinin gerektirdiği araç, gereç ve diğer imkanlardan yararlanmak. ç) Denetimi engelleyici tutum, davranış ve hareketleri üst yöneticinin bilgisine intikal ettirmek.
37
İÇ DENETÇİLERİN BAĞIMSIZLIĞI İÇ DENETÇİLERİN TARAFSIZLIĞI
İç denetçiler, iç denetim faaliyetine ilişkin görevlerini yerine getirirken bağımsız olarak hareket eder. - İç denetim faaliyeti idarenin günlük işleyişinden bağımsızdır. İç denetçiler görevlerini Kanun, Yönetmelik ve Yönerge kapsamında tam bir bağımsızlık içinde gerçekleştirir. İç denetçilere ilgili mevzuatta belirtilen iç denetim faaliyetleri dışında görev verilemez. İç denetim faaliyetinin kapsamına, denetim uygulamalarına müdahale edilemez ve iç denetçilerin görüşlerini değiştirmeleri istenemez. İç denetçilerin görevlerini bağımsız ve hiç bir etki altında kalmadan yapmaları iç denetim birimi yöneticisinin ve üst yöneticinin sorumluluğundadır. İç denetimin bağımsızlığı kalite güvence ve geliştirme programı kapsamında Kurul tarafından düzenli olarak değerlendirilir. İÇ DENETÇİLERİN TARAFSIZLIĞI (1)İç denetçiler, görevlerini yerine getirirken tarafsız davranır. (2) İç denetçiler çalışmalarında; denetimin kalitesinden ödün vermeden, başkalarının düşünce ve telkinlerinden etkilenmeden kanaat oluşturur.
38
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
Denetlenen birimin yöneticileri, personeli ve ilgili diğer taraflarla, bağımsız davranmasını tehdit eden, etkileyen veya etkileyebileceği varsayılan ilişkilerden kaçınılacaktır. Yürütülen danışmanlık ve benzeri faaliyetlerle ilgili olarak da bir yıl geçmeden denetim yapılamaz. iç denetim biriminin çalışma kağıtları ancak özel olarak Sayıştay başkanı tarafından talep edildiği takdirde Sayıştay’a verilir
39
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç denetim birimi idari yönden doğrudan üst yöneticiye bağlı olarak faaliyetlerini yürütür. “İç denetçiler, raporlarını doğrudan üst yöneticiye sunar.” “Bu raporlar üst yönetici tarafından değerlendirmek suretiyle gereği için ilgili birimler ile malî hizmetler birimine verilir.” “İç denetim raporları ile bunlar üzerine yapılan işlemler, üst yönetici tarafından en geç iki ay içinde İç Denetim Koordinasyon Kuruluna gönderilir “ Bunlar gibi birçok teknik detay,düzenlenmiştir..ancak özetle bu iki fıkranın sizin kafanızda bazı sorulara bir cevap bulmanızı sağlayacağı düşüncesi ile belirtme gereği duydum.
40
T.C. CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İÇ DENETİM BİRİMİ
ÖZETLE Bundan sonraki süreçleri beraber yaşayacağız. Değişim ve gelişimlerin gerisinde kalmamanız,sizlerle HEP İYİ ŞEYLERDE karşılaşmak dileğiyle, Saygılar sunuyorum.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.