Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEYE GİRİŞ ÜRÜN VE HİZMETLERDE TUTUNDURMA VE FİYATLANDIRMA NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ (BPİ)
Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): Bütünleşik ve müşteri yönlü bir tutundurma stratejisi oluşturmak amacıyla bütün tutundurma faaliyetlerinin (basılı ve görsel reklamlar, doğrudan posta, kişisel satış, satış tutundurması ve halkla ilişkiler) koordine edilmesidir. Tutundurma Karması: İşletmenin ulaşmayı hedeflediği müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamayı ve onlarla etkin bir iletişim kurabilmeyi amaçlayan kişisel ve kişisel olmayan satış faaliyetlerinin bir birleşimidir. Kişisel Satış: Tutundurmanın en temel biçimi: potansiyel bir alıcıya doğrudan kişisel promosyonel sunumdur. Kişisel Olmayan Satış: Reklam, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetlerinden oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
TUTUNDURMA STRATEJİSİNİN TEMEL HEDEFLERİ
Tutundurma stratejisinin temel hedefleri arasında bilgi verme, ürünü farklılaştırma, satışları artırma, satışları dengeleme ve ürünün değerini vurgulama bulunmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
TUTUNDURMA PLANLAMASI
Ürün Yerleştirme: İşletmelerin bir ücret karşılığında gazete, dergi, televizyon veya sinema filmi gibi çeşitli medyalarda ürünün görünmesini sağladığı bir tutundurma çeşididir. Gerilla Pazarlama: Alışılmışın dışında uygulamalarla tüketicinin dikkatini çekmek için tasarlanan yenilikçi ve düşük maliyetli pazarlama çabalarıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
PAZARLAMA KARMASINDA FİYATLAMA HEDEFLERİ
Fiyat: Ürün ve hizmetlerin değişim değeridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
ALTERNATİF FİYATLAMA STRATEJİLERİ
Pazarın Kaymağını Alma: Ürünün fiyatının bilinçli olarak rakiplere oranla daha yüksek seviyede belirlendiği bir fiyatlama stratejisidir. Pazara Nüfuz Etme: Stratejisinde fiyatlar bir pazarlama silahı olarak düşük seviyede tutulur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
8
TÜKETİCİLERİN FİYAT ALGILAMALARI
Tüketicilerin önemli bölümünün fiyatı çok yüksek veya çok düşük olarak algılaması durumunda, işletme bu sorunu çözmek zorundadır. Fiyat-kalite ilişkileri ve küsuratlı fiyatlamanın kullanımı fiyat düzeyinin belirlenmesinde önemli konulardır. Araştırmalar, tüketicilerin ürün kalite algısının ürünün fiyatı ile yakından ilişkili olduğunu göstermektedir. Kabul edilebilir bir fiyat aralığında gerçekleşen bu fiyat-kalite ilişkisi, fiyatların aşırı yüksek veya aşırı düşük olması durumunda zayıflamakta ve tüketicilerde yarattığı güven duygusunu zayıflatmaktadır. Bu nedenle fiyat-kalite ilişkisi işletmenin fiyatlama stratejisini etkileyen kritik bir faktördür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
9
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.