Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ rem ÖZKAN D İ lek KIZILDA Ğ Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ rem ÖZKAN D İ lek KIZILDA Ğ Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri."— Sunum transkripti:

1 İ rem ÖZKAN 17001006 D İ lek KIZILDA Ğ 17001035 Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri

2 MİNİK HARİKALAR ANAOKULU

3

4 DepoTeknik Giriş

5 1-Bu okulun adı nedir? Minik Harikalar 2-Bu okulda hangi bölümler(odalar) vardır? Öğretmen odası Müdür odası Müdür yardımcı odası Veli görüşme odası Sekreterlik Rehberlik hizmetleri Revir Sınıf 1 Sınıf 2 Sınıf 3 Bahçe Çok amaçlı salon Yemekhane Mutfak Personel wc Çocuk wc Soyunma odası Depo Teknik

6 3-Okulun sınıflarında hangi bölümler/materyaller vardır ? Evcilik köşesi, müzik köşesi, fen köşesi, kitap köşesi, blok köşesi bölümleri vardır. Resimli kitaplar Şiir kitapları Kavram kitapları Fotoğraf kitapları Dergi ve ansiklopediler Magazinler Kuklalar Yumuşak büyük/küçük minderler İnşa Malzemeleri Büyük boş küpler, tahtalar Bloklar (mümkün olduğu kadar değişik şekillerde ve büyüklükte) Küçük playschool küpleri Mukavva bloklar Ayakkabı kutuları ya da küt mukavvalardan yapılmış kumaş ya da şeffaf kağıt kaplı küpler

7  Ambalaj kutuları  İrili ufaklı boş kutular  Borular  Urganlar, halatlar, makaralar, çubuklar Ayırma ve Birleştirmeye Yarayan Materyaller  Ahşap veya plastik "ayrılabilen" kamyonlar ve arabalar (bir kısmı birleşen, bir kısmı vidalanan)  Ahşap veya plastik büyük tamir aletleri  Birbirlerine geçmeli blok ve tahtalar  Takılabilir tekerlekler ve küpler  Birbirlerine geçmeli tren vagonları

8 Doldurma ve Boşaltmaya Yarayan Materyaller Damperli kamyonlar Pikap kamyonlar Kutular, sepetler, teneke kutular, kovalar, küfeler, sandıklar Boş dikiş makaraları Küçük küpler Küçük arabalar, helikopter, uçak, roket, insanlar, hayvanlar Ahır Vurmalı Çalgılar (Davullar, tefler, çelik üçgenler, marakaslar, ziller, ksilofonlar) Nefesli çalgılar (Flütler, armonikolar, kavallar) Teyp Ses kayıt cihazı Cd çalar, müzik cdleri (farklı müzik türlerini içeren) Kulaklıklar

9 İnsan vücudu maketi Yerküre maketi Büyüteç Mikroskop Mıknatıslar Ölçekler, teraziler Dürbün Kozalak, yaprak, taş, deniz kabukları vb. doğada bulunan gerçek malzemeler ya da fotoğraflar/ çizimler Bitkiler Ölmüş bazı böcekler Eski fotoğraf filmleri, boş film kutuları Çocuk boyuna uygun fırın, lavabo, buzdolabı Çocuk boyu eviye (eviye okul öncesi için mal satan yerlerden alınabileceği gibi ahşap ya da kalın mukavvadan da yapılabilir.) Pişirme kapları-tencereler, tavalar Pişirme aletleri: kepçeler, kaşıklar, kevgirler, çaydanlık, cezve, buz kalıpları, kek, kurabiye kalıpları, karıştırma kaseleri, ölçme kapları ve kaşıkları, yumurta çırpıcı Tabaklar, çanaklar, kaseler, fincanlar, bardaklar

10 Süngerler, el bezleri, kurulama bezleri, tutacaklar, tabak altları Masa örtüleri, peçeteler Tost makinesi Elekler Merdane Konserve açacağı Pişirme saati Sosluklar Plastik meyve ve sebzeler Pişirilip servis yapılacak malzemeler: tahıllar, fasulye, kozalaklar, kestaneler, makarna, erişte, düğmeler, kabak çekirdekleri, küçük taşlar, şişe kapakları, paket kağıtları Boş yiyecek saklama kapları: Kutular, tenekeler, kartonlar, kavanozlar, torbalar.

11 4-Materyallerin özellikleri nasıldır ? Geliştirilebilir olmalı, Koşullar doğrultusunda esnetilebilir olmalı, Çocuklarla birlikte planlama ve düzenleme yapmaya olanak tanımalı, Çocukların zamanla ortaya çıkan ilgilerini, merak ettikleri konuları dikkate almalı, Ailelerin programa ilişkin görüşlerini ve önerilerini dikkate almalı, Çocuk merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini tercih etmeli, Oyun, proje, araştırma ve incelemeler, açık uçlu sorular, deneyler, grup çalışmaları yer vermeli, Çocukların grup içinde ve bireysel öğrenmelerine fırsat tanımalı, Gelişimsel farklılıkları ve özel gereksinimli çocukların da aktif katılımını desteklemeli, Eğitimcinin planını, çocuğun öğrenmesini en üst düzeyde destekleyecek şekilde oluşturmasına olanak tanımalıdır, Çocuğun zamanı etkili kullanmasına, oyunlar için gerekli malzemelere ulaşmasına ve kendiliğinden oyunlar başlatmasına olanak vermelidir.

12 5- okulun misyon ve vizyonu nasıldır? Misyon; Çocuklarımız; Olumlu olumsuz duyguları rahatlıkla ifade edebilen, araştıran soran sorgulayan, işbirlikçi, özgüvenli, sorumluluk sahibi aynı zamanda kendi haklarını koruyan,çevreye duyarlı, doğayı koruyan kaliteli bir eğitim alırlar. Vizyon; Minik harikalar anaokulunda ; çocukların gelişim düzeyini inceleyerek, çağdaş ve güncel eğitim programları ve aynı zamanda MEB`in okulöncesi eğitim programı çerçevesinde eğitim veren bir kurumdur.

13 6- Okulun personelleri kimlerdir? Üç anasınıfı öğretmeni Aşçı Temizlik personeli Müdür Müdür Yardımcısı Rehber Öğretmen Sekreter Drama öğretmeni Güvenlik

14 7- Fiziksel koşulları nasıldır? Çocukların rahatça oynayabileceği bahçemiz var. Anaokulu binasının etrafı duvarlarla çevrilidir. Zemin düzgün ve serttir. Depreme dayanıklıdır. Okulumuzda yangın tüpü bulunmaktadır. Anaokulu bahçesinde çocukların kaba motor gelişimini destekleyecek, rahatça ve tehlikesizce kullanabildikleri araç- gereçler bulunuyor. Bahçemizde hareket etmeyen, metalden yapılmış kaydırak, tahterevalli, salıncak..vb. bulunmaktadır. Çocukların birlikte etkinlik yapabilecekleri, çizgi film izliyebilecekleri ve özel günler için yapılan gösteriler için rahatlıkla hazırlanabilecekleri çok amaçlı bir oda bulunmaktadır. Okulumuzun dış mekanı ve iç mekanında çocuklar oynarken takip edilmesi için kameralar vardır. Okul tuvaletleri çocuğun boyuna uygun şekildedir. Sınıflarda hijyen kurallarına ve temizliğe dikkat edilir.

15 8-Öğrenci gruplarının özellikleri nelerdir ? Anaokulumuzdaki öğrenci yaş grubu 4-5, 5-6 yaş Kilo almaya ve boyu uzamaya devam eder. Hareketlerindeki koordinasyon artar. Yeme, uyuma ve dışkılama alışkanlıkları düzenlidir. Çok hareketlidir. Bir şeylere başlar ama her zaman başladığını bitirmez. Patron gibi davranır. Diğer çocuklarla oynar fakat sürekli kendini savunur ve korur. Kavgaları kısa sürer. Büyük bir filozof gibi güzel konuşur. Hikâyeler anlatır ve abartır. Uygunsuz sözcükleri yerli yersiz kullanır. Heceleri bir araya getirerek anlamsız sözcükler üretmekten hoşlanır. Güler, kıkırdar. Her şeyi ağırdan alır oyalanır. Söylendiğinde elini yüzünü yıkar. Nasıl ve Niçin soruları sorar.

16 9- Öğrenci kaydı nasıl yapılmaktadır? Anasınıfına çocuğunu kaydetmek isteyen veliler kayıtların başlamasıyla birlikte ön kayıt başvurusu yaparlar. Ön kayıt işlemlerinde öğrencilerle ilgili bilgiler alınır. Daha sonra kayıt için velilerden bazı belgeler istenir. Bunlar; Öğrenci nüfus cüzdanı Öğrenci velisi nüfus cüzdanı Aşı karnesi Nüfus kayıt örneği Öğrenci vesikalık fotoğraf Anne baba ayrı ise öğrencinin velayetini gösterir mahkeme tutanağı örnegi

17 10-Öğrenci kaydederken ve öğrencileri tanımak için hangi formları kullanıyorsunuz ?

18 11-Okulda öğretilecek konular,verilecek eğitim nasıl belirleniyor ?, Meb’in verdiği programa göre belirleniyor.

19 MİNİK HARİKALAR ANAOKULU MALİ HESAPLAMA Anaokulu giderler:45.000 Anaokulu giderler: Malzeme ücreti:2.000 Elektrik, su,doğalgaz:3.500 Mutfak malzemesi:3.000 Temizlik malzeme ücreti:2.000 Öğretmen ücretleri:6.000 Sekreter ücreti:800 Rehber öğretmen ücreti:800 Drama öğretmen ücreti:800 Müdür ücreti:4.000 Müdür yardımcısı:2.000 Stajer ücretleri:1.200 Güvenlik:1.600 Aşçı ücreti:1.600 Temizlik personel ücreti:1.600 Sigorta ücreti:5.400 Toplam gider:37.300 Anaokulu kar ücreti:8.700


"İ rem ÖZKAN D İ lek KIZILDA Ğ Ö ğ renme Ve Ö ğ retme Teknikleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları