Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
AR. GÖR. ESRA SÖĞÜT
2
İçindekiler Yazılımın Kalitesi Yazılım Geliştirme Aşamaları
İşleve Dayalı Programlama Yöntemi Nesneye Dayalı Programlama Yöntemi C++: Daha İyi Bir C İsim Uzayı Mantık Değişkenleri Karakter Fonksiyonları Go to Komutu Karşılaştırma Komutlarında Operatör Kullanımı Örnekler Kaynaklar
3
Yazılımın Kalitesi
4
Yazılım Geliştirme Aşamaları
5
Yazılım Geliştirme Aşamaları
6
İşleve Dayalı (Procedural) Programlama Yöntemi
7
İşleve Dayalı Programlama Yönteminin Değerlendirilmesi
8
Nesneye Dayalı (Object-Oriented) Programlama Yöntemi
9
Nesneye Dayalı Programlama-Nesne
10
Nesneye Dayalı Programlama Yöntemi
11
Nesneye Dayalı Programlama Yönteminin Değerlendirilmesi
12
C++: Daha İyi Bir C
13
C++: Daha İyi Bir C
14
C++: Daha İyi Bir C
15
İsim Uzayı (Name Space)
16
İsim Uzayı (Name Space)
17
Mantık Değişkenleri
18
#define önişlemci komutu
#define sembolik sabit tanımlamak için kullanılır. #define önişlemci komutu sonuna ; konulmaz. #define symbolic_name character_sequence Örnek: #define PI
19
#define önişlemci komutu
#define önişlemci komutu dosyanın başına yazılır. #define önişlemci komutu ile yapılan tanımlamalarda genellikle tümü büyük harf kullanılır. #define MAKSIMUM 100 #define DOSYAADI “F:\data\input.dat” #define ORAN 8.50
20
PI için #define kullanımı
#include <iostream> using namespace std; #define PI int main() { double circleArea, radius = 5.0; circleArea = PI * radius * radius; cout << “\n Circle area =” << circleArea; return 0; }
21
const komutu const değişken tanımlamalarında kullanılır.
const ile tanımlanan değer programın sonuna kadar değişmez. PI için const kullanımı: #include <iostream> using namespace std; int main() { const double PI = ; double circleArea, radius = 5.0; circleArea = PI * radius * radius; cout << ”\n Circle area” << circleArea; return 0; }
22
KARAKTER FONKSİYONLARI (ctype.h)
Bu başlık dosyası kabaca C dilinde bulunan karakterler (char) üzerinde işlem yapmaya imkan sağlar. Başlık dosyası zaten ismi de buradan almıştır ( char + type = ctype). Amacı bir karakterin tipini algılama veya değiştirmektir. Kütüphane karakterler üzerinde işlem imkanı sağladığı için dizgiler (string) üzerinde yapılan işlemler açısından avantaj sağlar. #include <ctype.h> Eklemenin ardından aşağıdaki fonksiyonlar çağırılabilir:
23
KARAKTER FONKSİYONLARI
24
Go to Komutu goto deyimi etiket ile gösterilen yere programın akışının gitmesini sağlar. goto etiket; .. etiket: Veya Fonksiyon ,döngü içerisinde kullanılabilir. if ve goto kullanılarak döngü oluşturulabilir.
25
Go to Komutu Her C deyimine, deyimden önce bir tanıtıcı sözcük ve iki nokta üst üste koyarak bir etiket iliştirilebilir. Bir deyimi etiketlemek suretiyle, gerektiğinde o deyime ulaşmak için kullanılabilecek bir “adres” verilir. Bir fonksiyon içinde birden fazla deyime aynı isim, etiket olarak, verilemez. Bir etiket ve onun arkasına bir deyim yeni bir deyim oluşturur. Bu tür bir deyime etiketli deyim denir: tanıtıcı_sözcük : deyim goto deyimi, kontrolü doğrudan etiketli deyime aktarır. Sözdizimi şöyledir: goto tanıtıcı_sözcük; goto kullanarak, fonksiyon içinde (dışında değil) herhangi bir yere atlanabilir; ileri veya geriye doğru, istenildiği kadar içiçe geçmiş döngü veya blokların içine veya dışına, istediğiniz bir yere gidebilirsiniz.
26
Go to Komutu-Örnek #include<iostream> #include<conio.h>
using namespace std; main() { int x,i; char he; float ort,T; basla: T=ort=0; i=1; label: cout<<i<<"'inci kişinin boyunu giriniz: "<<endl; cin>>x; cout<<"\n"; i=i+1; T=T+x; if(i<=5) goto label; ort=T/5; cout<<"boy ortalaması="<<ort<<endl; cout<<"\nDevam etmek için lütfen e harfine basınız"<<endl; cin>>he; if(he=='e'||he=='E') goto basla; }
27
Karşılaştırma Komutlarında Operatör Kullanımı
Karşılaştırma (ilişkilendirme) operatörlerinin if içerisinde anlamı: > büyük mü? >= büyük veya eşit mi? < küçük mü? <= küçük veya eşit mi? == eşit mi? != farklı mı? Karşılaştırma sonucu doğru( true ) ya da yanlış ( false ) çıkar.
28
KARŞILAŞTIRMA KOMUTLARINDA OPERATÖR Kullanımı-örnek
BOOLEAN SINAMA ÖRNEK #include<iostream> main() { bool a; //int a; a=2<3; std::cout<<a; }
29
setw() <iomanip> kütüphanesinde bulunur.
Hemen ardından gelen değişkene ayrılacak alanın boyutunu belirler. Aşağıda x değişkeninin yazdırılması için 5 karakterlik alan ayrılır. cout << “\n x değeri = ” << setw(5) << x;
30
Kaynaklar Atılım Üniversitesi-Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Turhan - Yrd. Doç. Dr. Fatma Cemile Serçe-C++ Dersi Sunumları Anadolu Üniversitesi- Öğr. Gör. Levent Terlemez-Bilgisayar Programlama Ders Notları C ve C++ Deitel&Deitel Programlama Kitabı İTÜ-Dr. Feza Buzluca-Nesneye Dayalı Programlama Dersi Notları Gazi Üniversitesi-Doç. Dr. Ercan Nurcan YILMAZ C++ Dersi Sunumları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.