Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ 162510004

2 PAZARLAMAYA GİRİŞ  Pazarlamanın tanımı  Pazarlama tanımında yer alan önemli noktalar  Pazarlamanın amacı ve önemi  Pazarlamanın kapsamı  Pazarlama yaklaşımındaki değişim üretim yaklaşımı Ürün yaklaşımı Satış yaklaşımı Pazarlama yaklaşımı  Pazarlama yönetimi

3 PAZARLAMANIN TANIMI Pazarlama, İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaç karşılayacak malların, hizmetlerin ve fikirlerin “geliştirilmesi”, “fiyatlandırılması”, “tutundurulması” ve “dağıtılması”na ilişkin planlama ve uygulama sürecidir

4 Pazarlama Tanımında Yer Alan Önemli Noktalar  Pazarlama bir mübadele sürecidir.  İnsan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik faaliyetler bütünüdür.  Mallar, hizmetler ve fikirlerle ilgilidir.  Üretim, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerinden oluşur.  Dinamik bir ortamda gerçekleşir.  Faaliyet alanı olarak kâr amaçlı işletmelerle sınırlı değildir.  Yönetim süreci olup, sosyal bir ortamda gerçekleşir.  Etkinlik ve kârlılık esasına göre değerlendirilir.

5 Pazarlama Çevrimi

6 PAZARLAMA NEDEN ÖNEMLİDİR  Üreticilerle tüketiciler arasında köprü görevi görür  Tüketiciler ve firma değer yaratır  Değişim ajanı olarak görev görür  Tüketim kalıplarını şekillendirir  Önemli istihdam imkanı sağlar

7 Pazarlamanın Amacı  tüketici istek ve ihtiyaçlarını belirlemek  bu isteklere uygun üretim yapmak ve tüketicilerin tercihine sunmaktır

8 PAZARLAMANIN KAPSAMI  Mallar  Hizmetler  Fikirler  Kişiler  Yerler  Etkinlikler  Örgütler

9 Pazarlamanın Sağladığı Faydalar  Sahiplik faydası  Zaman faydası  Mekan faydası  Şekil faydası

10 Pazarlama Yaklaşımındaki Değişim

11 PAZARLAMA YÖNETİMİ  Pazarlama stratejileri geliştirmek  Müşterilerle ilişkiler  Güçlü markalar yaratmak  Değer yaratmak  Değer dağıtmak  Uzun dönemli büyümeyi sağlamak

12 Başarmak İçin Kullanılacak Araçlar  İstek ve ihtiyaçları öğrenerek talebi tespit etmek  Hedef pazarı belirleme, konumlandırma, pazar bölümlendirme  Fayda üretmek markalar  Değer yaratmak ve tatmin  Dağıtım (pazarlama) kanalları  Tedarik zinciri  Rekabet  Pazarlama çevresi  Pazarlama Planları

13


"PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları