Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanseda ergin Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER
2
Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması, çevresindeki insanların görüş ve beklentilerine ters düşmeyecek davranışları sergilemesidir.
3
Genel Anlamda Uyum: Bireyin sahip olduğu özellikler ile çevresinden gelen uyaranlara karşı istenilen davranışları gösterebilmesidir.
4
Sosyal Uyum Güçlüğü Riskli yaşam koşulları, madde bağımlılığı, yetersiz beslenme, göç, suç işleme, suça yönelme, çalışma,ihmal, istismar,terkedilme ve dil farkliliği gibi nedenlerden dolayı bireyin eğitim performansının ve sosyal uyumunun olumsuz yönde etkilenmesi durumudur.
5
Uyumsuz Çocuklar Kendi benliği ve çevresi ile dengeli ilişki kuramayan, bu ilişkiyi sürdüremeyen, bu yüzden gelişimleri engellenen, çevredeki uyarıcılara gerekli davranışları gösteremeyen çocuklardır.
6
Uyumsuz Çocukların Özellikleri Öğrenmede zihinsel, duyusal yada sağlık etmenleriyle açıklanmayacak yetersizlik Yaşıtlarıyla ve öğretmenleriyle uygun ilişki kurma ve sürdürmede yetersizlik Normal durumlarda uygunsuz türde davranış ya da duygular Genel mutsuzluk ve çöküntü durumu Kişilik ya da okul problemleriyle ilişkili fiziksel belirti ve korku
7
Uyumsuz çocukların sınıflandırılması birçok şekilde yapılır. Yönetim bozukluğu Kişilik problemi Olgunlaşmama Sosyalleşmemiş suçluluk
8
Uyumsuzluğa Neden Olan Sebepler 1-Biyolojik Etmenler 2-Aile Etmenleri 3-Okul Etmenleri
9
Sosyal uyum güçlüğü olan bireyler saldırgan davranışlar ve içe dönük davranışlar gösterebilirler.
10
Uyumsuz çocuklar uyumsuzluğun ağırlık derecesine göre de sınıflandırılabilir
11
1- Hafif ya da orta derecede olan çocuklar nevrotik veya psikonevrotiktir. Hafif ve orta derecede uyumsuz çocukların normal yaşıtlarına göre zeka ve başarıları geridir. Sıklıkla saldırgan ve içe dönük davranışlar gösterirler.
12
2- Ağır yada çok ağır derecede olan çocuklar da otistiktir. Özbakım becerelerinde yoksunluk Algısal sapmalar Bilişsel yetersizlik Diğer insanlarla ilişki kuramama Dil ve konuşmada sapmalar Kendini yaralıyıcı davranışlar Başkalarına yönelik saldırganlık
13
Uyumsuz Çocukların Eğitimlerindeki Yaklaşımlar 1-Psikoanalitik Yaklaşım 2-Psikoeğitsel Yaklaşım 3-Çevreci Yaklaşım 4-İnsancıl Yaklaşım 5-Davranışçı Yaklaşım
14
Uyumsuz Çoçuklara Yönelik Eğitim İlkeleri Uyumsuzluğun türü ve sebebi erken tespit edilmelidir. Uyumsuz çoçukların eğitim etkinlikleri bireysel olmalıdır. Amaçlara ulaşmayı sağlayan etkinlikler tespit edilmelidir. Uyumsuz çoçukların teşhis,tedavi ve eğitimlerinde uzman personel görevlendirilmelidir. Aileye eğitim ve rehberlik hizmetleri verilmelidir.
15
Çoçuğun sosyal,zihinsel,bedensel ve duygusal gelişimlerini arttıracak sorumluluklar verilmelidir. Çoçuğun öğrendiği davranışlarını günlük yaşama da uyarlaması için fırsat verilmelidir. Başkaları ile olumlu ilişkiler kurmasına yardımcı olunmalıdır. Eğitim programlarının verimli olması için sürekli değerlendirilmelidirler.
16
Okulda Uyumsuz Çoçukları Tanılama Yöntemi Sosyometri Örgün eğitimde sınıfın kabul ettiği veya kenara ittiği öğrencileri tespit etmek için sosyometri testi uygulanır. Amaç, sınıfın sevdiği ve sevmediği öğrencileri sınıfın liderini bulmaya çalışmaktır.
17
Tarama Testleri Okula başladıklarında antisosyal davranışlar gösteren çocukların okul yaşamlarında ve ileriki yaşamlarında davranış problemleri gösterme olasılığı yüksektir.Bu riski kontrol altına almak için çoçukların sistematik olarak taranmaları ve biran önce tanılanmaları gerekmektedir.
18
Projektif Ölçüler Bir şekil yada tamamlanmamış bir hikaye yada bir cümle olabilir. Çocuktan bu şekilleri yorumlaması yada cümleyi tamamlaması istenir. Verdiği cevap doğru yada yanlış olması önemli değildir. Önemli olan çoçuğun davranışlarına ilişkin gerçek bilgilere ulaşmaktır.
19
Davranışların Doğrudan Gözlemi ve Ölçülmesi Çoçuk gerçek ortamında sistematik olarak gözlenir ve ayrıntılı biçimde kayıt edilir.
20
Öğretmene Öneriler Öğretmen çoçuğa ondan beklediği davranışları açıklamalıdır. Öğretmen beklentilerini çocuğa iletirken açık ve sakin olmalıdır. Öğrenci davranışlarının uygun ve tutarlı sonuçları olmalıdır. Öğretmen çoçuğa başarılı olacağı görevler vererek başarıyı tatmasını sağlamalıdır.
21
Öğretmen çoçuğun duygularını ve uyumsuz davranışlar göstermesine yol açan çevre koşullarını iyi bilmelidir. Sınıfta sevgi ve güven ortamı hakim olmalıdır. Öğretmen sınıftaki öğrencilerin uygunsuz davranışları için uzman görüşüne başvurmalıdır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.