Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar"— Sunum transkripti:

1 Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
Dr. Emine Cabı

2 Değerlendirme Soruları

3 Aşağıdakilerden hangisi bir ölçme işlemi ifade eder?
Basketbol takımına seçmeler için, boy uzunluğunda bir alt sınırın belirlenmesi. Sınıf ortalamasının altında ve üstünde kalan puanların belirlenmesi. 25 soruluk final sınavında 15 doğru cevap veremeyen öğrenciler başarısız sayılır. Doğru-yanlış testi için cevap anahtarının hazırlanması. Çoktan seçmeli bir testte öğrencilerin doğru yanıt sayılarının belirlenmesi.

4 Aşağıdakilerden hangisi dolaylı ölçmeye bir örnektir?
Masanın üzerindeki kitapların sayısı Öğrencilerin fen bilgisi dersindeki başarıları Bir çuval patatesin ağırlığı Sınıfın yüksekliği Öğrencilerin boy uzunlukları

5 Aşağıdakilerden hangisi doğrudan ölçülebilir?
Kardeş sayısı Zeka puanı Tutum düzeyi Akademik başarı Kaygı düzeyi

6 Aşağıdakilerden hangisinde mutlak sıfır noktası vardır?
Bugün hava sıcaklığı 29oC’dir. Ağrı Dağı’nın rakımı 5174 metredir. Sevgi’nin matematik sınavından aldığı puan 65’tir. İstanbul’un fetih tarirhi 1453’tür. Ece’nin tarih sınavındaki doğru sayısı 15’tir.

7 Bir ölçüm yapılmış ve sonuç 25 birim bulunmuştur
Bir ölçüm yapılmış ve sonuç 25 birim bulunmuştur. Bu sonuç 50 birimin gerçekten yarısını gösteriyorsa, bu birimin ölçek düzeyi aşağıdakilerden hangisidir? Oranlı Eşit aralık Sıralama Sınıflama Sabit

8 I. Ahmet’in geçme notu pekiyidir.
II. Ayşe’nin sınavdan aldığı en yüksek puan 70’tir. III. Geçme notu 60 olup Ali 70 alarak başarılı olmuştur. IV. Hasan sınavdan 45 puan aldı. V. Narin sınavdan 80 aldı ve geçti. Yukarıdaki ifadeler aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak tanımlanmıştır? Ölçme Değerlendirme I ve II III,IV ve V I, II ve III IV ve V II ve IV I, III ve V III ve IV I, II ve V IV ve V I, II ve III

9 Öğrencilerin matematik sınavından aldıkları ham puanlar hangi ölçek türündedir?
Sınıflama Sıralama Eşit Aralıklı Eşit Oranlı Başarı ölçeği

10 Bir matematik öğretmeni dersine girdiği 8
Bir matematik öğretmeni dersine girdiği 8. Sınıflara öğrenci merkezli öğretim yöntemini uygulamaktadır. Kullandığı bu yöntemin öğrencilerinin başarısına etkisini merak ederek bir araştırma yapmak ister. Öğretmenin araştırmasında kullanacağı bağımlı değişken aşağıdakilerden hangisidir? Matematik başarısı 8. Sınıf Matematik öğretmeni Öğrenci merkezli öğretim yöntemi Öğrenciler

11 Aşağıda verilen değerlendirme örneklerinin hangisinde kullanılan ölçüt bağıldır?
Desten başarılı sayılabilmek için 100 puan üzerinden en az 65 almış olmak. Sınıfı geçebilmek için sınıf ortalamasının 5 puan üzerinde puan almış olmak. Pilot olabilmek için en fazla 180 cm. boy uzunluğuna sahip olmak. Başarılı sayılabilmek için sınav soruların en az %80’ini doğru cevaplamış olmak. Doktoraya kabul edilebilmek için yabancı dil sınavından en az 75 puan almış olmak.

12 I. Ayşe’nin fizik dersinden başarılı sayılabilmesi için alması için en az 65 puan alması gerekmektedir. II. Ayşe’nin fizik sınavı puanı 85’tir. III. Bu durumda Ayşe fizik dersinde başarılı olmuştur. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yukarıdaki ifadeler sırasıyla doğru olarak tanımlanmıştır? Ölçme- Değerlendirme- Bağıl ölçüt Mutlak ölçüt –Değerlendirme –Ölçme Mutlak ölçüt - Ölçme–Değerlenirme Bağıl ölçüt - Ölçme – Değerlendirme Ölçme- Bağıl ölçüt- Değerlendirme


"Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları