Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
AKTİF ÖĞRENME Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir. Kendi başına açıklama ve gösterim, uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz. Aktif öğrenme bunu sağlayacaktır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2
Öğrenmeyi aktif yapan nedir? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar. Beyinlerini kullanırlar, fikirleri düşünürler, problemleri çözerler ve ne öğrendilerse uygularlar. Aktif öğrenme hızlıdır, eğlencelidir,destekleyicidir. Öğrenci sıklıkla sırasından uzakta, hareketli ve yüksek sesle düşünür. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
3
Öğrenme neden Aktif olmalıdır? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir. Biliyoruz ki,öğrenciler en iyi, yaparak öğrenirler. O halde sınıfınızı canlandırarak, Öğrencilerinizi neşelendirerek ve ferahlatarak Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir. Bu amaçla ilk olarak öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması gerekir Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
4
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
NASIL ÖĞRENİYORUZ? Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un ; Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
5
Bu söylemi aktif öğrenmeye uyarlayacak olursak
Ne duyduysam unuttum. Ne duyar ve görürsem,biraz hatırlarım. Ne duyar, görür ve onunla ilgili soru sorar veya birisi ile tartışırsam, anlamaya başlarım. Ne duyar, görür, tartışır ve yaparsam, bilgi ve beceri kazanırım. Başkasına ne öğretirsem, iyice öğrenirim. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
6
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Anlattığınız dersin unutulmasının en önemli nedeni, Öğretmenin konuşma hızı ile öğrencilerin dinleme hızı arasındaki farklılıktır. Çoğu öğretmen dk‘da yaklaşık kelime kullanarak konuşmaktadır .Öğrenciler, bütün dikkatleri ile dk.’da 50 veya 100 kelime dinleyebilmektedir.Öğrenciler dinlerken daha çok düşünmektedirler. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, Öğrenciler ilk on dk’da dikkatlerini %70 oranında toplayabildikleri halde bu oran son on dk’da %20’ye düşmektedir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
7
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Sonuç olarak Anlatılan konu ne kadar ilgi çekici olursa olsun, Öğrenciler ne kadar dikkatli dinlerlerse dinlesinler ve Öğretmen bilgiyi ne kadar sıralı ve yavaş anlatırsa anlatsın Dinleyerek öğrenme sınırlı kalmaktadır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
8
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Aktif Öğrenmenin gerçekleşemediği anlatım yönteminin sürekli olarak kullanılmasının ortaya çıkardığı sorunlar. Öğrencilerin dikkati her geçen dakika azalmaktadır. Sadece dinleyerek öğrenen öğrencilere hitap etmektedir. Ezbere öğrenmeyi desteklemektedir. Bütün öğrencilerin aynı bilgiye ihtiyaç duyduğu ve hepsinin aynı hızda öğrendiği varsayımına dayanmaktadır. Öğrencilerin hoşuna gitmemektedir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
9
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Anlatıma görsel unsurların eklenmesi, akılda kalıcılığı %14’ten %38’e yükseltmektedir. Resim kullanılarak yapılan anlatım sadece kelimeler kullanılarak yapılan anlatımdan üç kat daha fazla etkilidir. Hem görsel,hem işitsel unsurlar birlikte kullanılırsa daha çok öğrencinin öğrenmesine yardımcı olunacaktır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
10
BEYİN NASIL ÇALIŞIR? Beynimiz aşağıdaki soruları sorarak gelen bilgiyi sorgular. Bu bilgiyi daha önce duydun mu? Veya gördün mü? Bu bilgi nereye uyar? Bununla ne yapabilirim? Bu bilginin dün, geçen ay veya yıl duyduğum düşünce ile aynı olduğunu farz edebilir miyim? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
11
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Beyin sadece bilgiyi almaz onu işler. Bir bakıma bilgisayar gibi çalışır. Bilgisayarın girilen verileri daha sonra kullanabilmesi için onları saklaması yani kaydetmesi gerekir. Beynimizin hafızaya kaydetmesi için yeni bilgiyi test etmesi, özetlemesi veya başkalarına açıklaması gerekir. Öğrenme pasif olduğunda beynimiz yeni bilgiyi kaydedemez. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
12
Eğer öğrenciler aşağıda belirtilenleri yaparlarsa daha iyi öğrenirler.
1- Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek. 2- Örneklendirmek 3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek. 4- Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak. 5-Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak. 6- Bazı sonuçlarını önceden görmek. 7- Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
13
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğrenmek bilgiyi bir bütün olarak yutmak değil, çiğnemektir. Öğretmen öğrencilerinin yerine onların beyinlerinde bilgiyi işleyemez ama onların bu işi yapmalarını kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleyebilir Örneğin; Öğrencilere yeni bilgiyi birbirleri ile tartışma fırsatı vererek, yeni bilgi ile ilgili hem kendisine hem de diğer öğrencilere soru sorma yolunu açarak, uygulatarak ve bir başkasına öğretme fırsatı yaratarak öğrenmeye rehberlik yapabilir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
14
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğrenme kısa süreli bir olay değildir.Bir zaman dilimi içerisinde aşamalarla gerçekleşir. Bu süreçte tekrar yetmez. Örneğin; Matematik gibi soyut konuların öğrenilmesinde somut araçları kullanmak ve günlük yaşamla bağlantılı örnekler vermek gerekir. Öğrenme, öğrencinin kendi öğrenmesinde başrolü oynaması ile gerçekleşir. Öğrenme aktif olduğunda öğrenci bir şeyler, ister bir problemi çözmek için bilgiler ister, bir işi yapabilmek için yol bulmaya çalışır. Kısaca öğrenci; arar, sorar, sorgular. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
15
ÖĞRENME ÜZERİNE BİR DENEY Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
İkinci sınıf öğrencileri arasında öğrenme üzerine yapılmış bir deneyde izlenen adımlar ve sonuçlar; Uygulama Adımları: 1- Öğretmen tahtaya aşağıdaki işlemleri yazar; -______ -_____ _____ _____ _____ 2- Öğrenciler tahtadaki işlemleri defterine yazarken; Öğretmen sözlü olarak “çıkartma işlemine başlamadan önce tahtadaki işlemleri büyükten küçüğe yeniden sıralayınız” talimatını verir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
16
3- Öğrenciler işlemini tamamlayıp cevapların kontrolüne geçildiğinde
Öğretmen sözlü olarak vermiş olduğu işlemlerin büyükten küçüğe yeniden sıralanması talimatının öğrencilerin çoğu tarafından anlaşılmamış olduğunu görür. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
17
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Sonuç Bu olayda öğrenciler aynı anda görsel ve işitsel olmak üzere iki farklı türde duyumsal girdi almışlardır. Bu girdiyi kısa süreli hafızaya kaydetme potansiyelleri olmasına rağmen, o sırada tahtada gördükleri işlemleri deftere yazmakta oldukları için sözlü olarak verilen talimat kısa süreli hafızada işleme sokulmamıştır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY Sonuç olarak ta öğretmenin talimatı anlaşılmamış ve yerine getirilmemiştir.
18
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
DİKKAT!!! Çoğu insan özellikle de çocuklar, iki farklı kaynaktan gelen duyumsal girdileri aynı anda işleyemezler. ÇÖZÜM Öğretmen, öğrencileri tahtadaki işlemi defterlerine geçirinceye kadar bekleyecek ondan sonra ikinci talimatı verecektir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
19
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETMEK Düşünmeyi bilmek, iyi bir eğitimin öğrencilere kazandırdığı bir beceri olmalıdır. Düşünme becerimiz, yeni bilgiyi ne kadar iyi alabilmemiz ve işleyebilmemiz üzerinde etkilidir. Bunun için sorgulama ve düşünmeyi sağlamak için zamanın bir bölümünü kullanmak gerekir. Özellikle zor öğrenen öğrencilerin bu zamana daha fazla ihtiyacı vardır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
20
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
NASIL? Düşünme üzerinde kendi düşüncenizi gözden geçirin. “Zeki çocuklar otomatik olarak daha iyi düşünür” fikrini benimsemeyin Çünkü, zeki çocuklar çabuk cevap verebildikleri için düşünme alışkanlığı geliştiremezler. Ayrıca, nasıl okunacağını bilmek, matematik kuramlarını ezberlemek gibi akademik beceriler düşünme becerisi ile aynı şey değildir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
21
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Erken Başlayın: Düşünmeyi öğrenmek ve hayal gücünü genişletmek mümkün olduğunca erken hatta okul öncesi döneme kadar inen bir yaşta başlamalıdır. Öğrencilere düşünecekleri bir şeyler verin. Öğrencileri sanat ile tanıştırın, onları müzelere ve konserlere götürün. Onları gördükleri ve duydukları şeyler hakkında düşünmeye teşvik edin. Onlara çok sayıda “Eğer olsa ne olurdu? , ya ise” gibi sorular sorarak düşündürün. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
22
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Şaka yapın. Şakalar, kelime oyunları ve nükteler, kelimelerin ve durumların farklı perspektiflerden değerlendirilmesi olduğu için düşünmeyi sağlar. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
23
Öğrencilere bütün yönlerden bakmayı öğretin.
Apaçık görülen cevap her zaman en iyi cevap değildir. Örneğin, çocukların her zaman “harçlığını arttırmamızı ister misin? Sorusuna verdikleri “evet” cevabı, bu durumun kendi sorumluluklarını arttırdığını anladıkları an’ a kadar en iyi cevaptır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
24
öğrenmenin anahtarıdır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğrencileri eğilimleri ve kalıpları bulmaları ve bağlantılar kurmaları için teşvik edin. “Bu bilgi ile geçen hafta öğrendiğim bilgi arasında nasıl bir bağlantı kurabilirim?” sorusunun cevabı ile bağlantılar kurma becerisi öğrenmenin anahtarıdır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
25
Alışılmadık sorular sorun.
“Bütün arabaları sarıya boyarsak ne olur? “ İnsanlara uçma becerisi nasıl kazandırabiliriz?” ”Dünyanın bir tarafı daima gece diğer tarafı daima gündüz olsa neler olur?” gibi tek cevabı olmayan ve ilginç fikirler üretmeye yönelten sorular düşünmeyi geliştirir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
26
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Öğrencilere ne anlama geldiğini söylemeyi öğretin. Dikkatlice seçilmiş kusursuz kelimeler fikirleri kesinleştirir. “Ahbaplık ve arkadaşlık kavramları arasındaki fark nedir?” “Bir kişiyi esrarengiz olarak tanımlarsanız ne demek istemişsinizdir?” gibi sorular kavramların ve kelimelerin taşıdıkları anlamların ortaya konması kişilerin ne düşündüğünün açıkça ortaya konması açısından çok yararlıdır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
27
Öğrencileri diğer bakış açılarını dikkate almaları için teşvik edin.
Farklı bakış açılarını dinlerken görüş açımız genişler. Aynı olay üzerine yazılmış farklı kitapların olayı ne kadar farklı yorumlar ile ele aldığını örneklerle gösterin. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
28
Yazmak sistematik düşünmeyi kazandırır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Yazın. Yazmak çok okumuş, bilgili kişilerin yaptığı bir etkinliktir. Yazmak sistematik düşünmeyi kazandırır. Düşüncelerimiz,kağıt üzerine dökmeye geçinceye kadar net değildir. Öğretmen, öğrencilerini okudukları kitap üzerindeki görüşlerini yazmaları için, o gün öğrendiklerini geçmiş bilgileri ile nasıl yorumladıklarını ve güncel olaylar üzerindeki düşüncelerini yazmaları için teşvik etmelidir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
29
Öğrencilerin kendilerini başkalarının yerine koymasını isteyin. EMPATİ
Başkalarının nasıl düşündüğünü ve hissettiğini anlamaya çalışma alışkanlığını geliştirin. Bunun için bir konuyu başkalarının perspektifine göre yazmak veya bir öyküdeki karakterin bakış açılarını ve olayı açıklamaktır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
30
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
DOĞRU SORULAR SORARAK Eğitimciler, Sokrat’ın öğrencilerini düşündürmek ve onların fikirlerini analiz etmeleri için 2200 yıl öncesinden günümüze doğru soru sorma stratejilerinin öneminin farkındadırlar. Doğru soru Düşünmeyi başlatır,öğrencilerin yaratıcılıklarını ve kendi görüşlerini geliştirmelerinde, ihtiyaçlarına uygun pratik yapma fırsatı verir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
31
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
İlköğretim ve ortaöğretimde öğretmenler bir derste onlarca soru sormasına rağmen bu soruların %90’nın cevabı ezberlenen bilgilerdir. Düşünmeyi sağlayacak sorular sormak için doğru soru sorma stratejileri olarak şunlar önerilmektedir; Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
32
Öğrencilere bir cevabın neden doğru olduğunu sorun.
Strateji 1 : Evet Ama Neden? Öğrencilere bir cevabın neden doğru olduğunu sorun. Örnek: x (9 - 4) = 30 cevabı neden doğrudur? Kristof Kolomb Amerikayı keşfettiği için neden meşhur olmuştur? Her iki soruda temel bilgilerin bilinmesinin yanı sıra sorular bu bilgilerin kullanılmasını gerektirir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
33
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 2 : Faydası Nedir? Bilginin kullanılmasına odaklanmış sorular sorun. Örnek: Bitkilerin büyümesi üzerinde ışığın etkisini bilmemizin faydası nedir? Öğrenciler bitkileri nereye dikeceğimize veya hangi bitkilerin ışığın gelişine göre daha uygun olduğuna karar verebilmemiz için gibi cevaplar verebilirler. “Neden” sorularının bir başka yararı da, öğrencilerin kısa süre sonra sadece cevap vermenin dışında kendi kendilerine soru sormalarını da sağlar. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
34
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 3 : Şimdi Fark Nedir? Bir yeniliğin veya değişimin uygulanmasıyla ilgili sorular sorun. Uyarlamak. Bir fikri farklı bir biçime çevirerek sorun. Örnek: Bazı hayvanlar gibi insanlar da kış uykusuna yatsalardı neler olurdu? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
35
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Değiştirmek Bir olay, Bir öyküyü vb. Biraz değiştirerek sorun. Örnek: Eğer Hansel ve Gratel ormanda yanlarına bir harita almış olsalardı neler olurdu? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
36
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Yerine Geçirmek Bir şeyi bir başka şeyin yerine geçirerek sorun. Örnek: Ekmeğin arasına elma koyarak tost yaparsak tadı nasıl olur? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
37
Büyütmek. Bir konuyu eklemeler yaparak,çoğaltarak genişleterek sorun.
Örnek: Newton’un dördüncü yasası ne olacaktı? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
38
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Küçültmek. Bir konuyu küçülterek, parça lara böl erek veya bazı bölümlerini iptal ederek sorun. Örnek: Yerçekimi ortadan kalksa Dünyada yaşam nasıl olur? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
39
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Yeniden Düzenlemek. Sıralamaları değiştirerek sorun. Örnek: A harfi en son Z harfi ilk harf olsaydı alfabedeki sıralama nasıl olurdu? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
40
Olayları tam tersinden sorun. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Ters Çevirmek. Olayları tam tersinden sorun. Örnek: Sabah yatıp akşam kalkarsak neler olur? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
41
İki veya daha fazla şeyi birleştirerek sorun.
Örnek: Her kıta bir devlet olsa neler olur? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
42
Doğru, Yanlış veya Hiçbiri? Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 5 : Doğru, Yanlış veya Hiçbiri? Ezberlenmiş bilgi ile cevaplandırılan sorular arkasından neden bu şekilde olduğunu sorun Örnek: Türkiye’de kaç ilin olduğunu sorduktan sonra illerin neden 1,2,3, gibi sayılar ile adlandırılmayıp ta her birine ayrı isim verildiğini sorun. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
43
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 6 : Nedir? Yerine Neden? Öğrencileri dikkatli bir analize yönelten birden fazla doğru cevabı olan sorular sorun. Bu strateji öğrencilere temel becerilerin kazandırılmasında etkilidir. Örnek: Sıfatın tanımını yaptırmak yerine bir cümle içerisinde uygun yerdeki boşluğun bir kelime ile doldurulmasını isteyin ve neden bu kelimeyi kullandığını sorun. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
44
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 7 : Benzer veya Farklı Kavramları, olguları, olayları değerlendirerek karşılaştırmayı gerektiren sorular sorun. Örnek: Atatürk ile Fatih Sultan Mehmet’in yaptıklarının benzerliklerini ve farklılıklarını sorun. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
45
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Strateji 8 : Sıra dışı Bağlantılar Sıra dışı ve yaratıcı fikirler gerektiren sorular sorun. Örnek: Kavramları öğretirken bunların alışılagelmiş eylemler ve alışkanlıklar ile bağlantısının dışında kullanımını isteyin. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
46
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ÖĞRENCİLERİN SORDUĞU SORULARLA Öğrenciler sordukları sorularla bilgi almak, diğer öğrencilere farklı bir bakış kazandırmak veya onlara fikir vermek için soruları kullanırlar. Öğrencilerin sorduğu sorular, öğretmenin yanlış anlaşılan ve karıştırılan yerleri belirlemesine yardımcı olur. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
47
Soru sormak riskli bir iştir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Sınıf arkadaşları arasında aptal yerine düşme, Öğretmeni zor durumda bırakmak için soru sormak gibi yanlış anlaşılma riski vardır. Bu nedenle,herkesin birbirine güven duyduğu ortamda öğrenciler rahatlıkla soru sorabilirler. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
48
Rahat soru sorabildiği bir ortam
onları nasıl düşündükleri,düşünmeyi bilip bilmedikleri konusunda öğretmenlere ipuçları vereceği için teşvik edilmeli ödüllendirilmeli alışkanlık durumuna getirilmelidir. “Düşünmeyen beyin sorgulamaz.” Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
49
Yaratıcılık Teşvik Edilerek Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Yaratıcılık,”İnsanların bilişi,duyguları,eylemleri ve sezgilerini de kapsayan tüm fonksiyonlarının sentezidir. “ Yaratıcı kişiler farklı bakış açısına sahiptir. Problemlere ne olması gerektiğinden çok nasıl olması gerektiği konusunda odaklanırlar Öğrencilerde yaratıcılığın desteklenmesi için; Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
50
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Rol yapma. Öğrencilerin kendilerini bir başkasının yerine koyması istenir. Onun açısından bakarak konuyu incelemesi söylenir. Böylece düşüncelerini yazılı veya sözlü olarak açıklama fırsatı sağlanır. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
51
“Eğer........olsaydı? Gibi sorular ile yaratıcı düşünce teşvik edilir.
Soru şekliyle öğrencilerin verilen bir konu üzerinde düşünmeye başlamaları sağlanır. Örneğin: Eğer toplum kurallarını çocuklar koysaydı bu kurallar nasıl olurdu? Eğer dünyada yerçekimi olmasaydı neler olurdu? Eğer balinalarla iletişim kurabilseydik neler olurdu? Gibi sorular ile yaratıcı düşünce teşvik edilir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
52
Parçaları düşünme üzerinde pratik yapma.
Okul ile ağaç arasındaki benzerlikler nelerdir? Bir insan ile kitap arasında nasıl bir benzerlik bulunur? Gibi sorular ile öğrenciler bütünün parçalarını karşılaştırmalı olarak düşünmeye sevk edilebilirler. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
53
Açık uçlu problemleri çözme. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Kürdanlar ve silgi parçaları kullanarak nasıl bir bina maketi yaparsınız? Hangi atık maddeleri kullanarak ne gibi sanatsal eserler yapabilirsiniz? Gibi sorular sorarak öğrencilerin dikkati farklı şeyler üzerinde düşünmeye sevk edilebilir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
54
HAYAL GÜCÜNÜ GENİŞLETEREK Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Hayal gücü doğal akıcılığı olan bir düşünme biçimidir ve çok hassastır. Küçümsendiğinde veya eleştirilerek, ilgisizlikle dinlendiğinde hemen durur. Hayal gücü, yaratıcılığın aracı olduğu için hassasiyetle dinlenmeli ve önemsenmelidir. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
55
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Örneğin : Buzul çağında donmuş topraklar üzerinde insanlar yaşasaydı nasıl tarım yaparlardı? Bu çağda yaşayan bir ailenin yaşayışı nasıl olurdu? Aile fertlerinin sorumlulukları nasıl olurdu? Hatta bu çağdaki okul nasıl olurdu? Gibi öğrencilere sorulacak sorular ile öğrencilerin hayal güçleri harekete geçirilebilir. Dolayısıyla düşünmeye yönlendirilebilirler. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
56
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ÖDEVLER NE OLMAMALI? Öğrenciler sadece güçlük çeksin diye bir iş, Öğrencilere sınıfta tamamlayamadıkları çalışmaları tamamlama fırsatı, Öğrencileri sınıfta oyalama, Öğrencilere ceza, Öğrencilerin kendi kendilerine öğrenme yöntemi, Veli de iyi öğretmen imajı yaratmak için, Not vermek için , ! ! ! ! Olmamalı Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
57
Amacı ve tamamlamanın neden önemli olduğu açıklanmalı,
ÖDEVLER NE OLMALI? Amacı ve tamamlamanın neden önemli olduğu açıklanmalı, öğrencinin zamanına ve emeğine değmeli, velileri, öğrenciye uygun çalışma ortamı hazırlamak için teşvik etmeli, Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
58
öğrencilerin kişiliklerini ortaya koymalarına fırsat vermeli,
öğrencinin emeğinin dikkate alındığını göstermek için toplanmalı,kontrol edilmeli ve üzerinde tartışılmalı, öğrencilerin kişiliklerini ortaya koymalarına fırsat vermeli, öğrencilerin yaratıcılıklarına fırsat sağlayarak öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeli, öğrencileri araştırmaya yöneltmeli. Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.