Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELİF KESER ÜRE Tarih Öğretmeni

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELİF KESER ÜRE Tarih Öğretmeni"— Sunum transkripti:

1 ELİF KESER ÜRE Tarih Öğretmeni
TELEVİZYON , CEP TELEFONU, İNTERNET VE SOSYAL MEDYANIN FIRSAT VE TEHDİTLERİ,CEP TELEFONU, İNTERNET VTELTELEVİZYON ,CEP ELİF KESER ÜRE Tarih Öğretmeni

2 BAĞIMLILIK NEDİR? Bağımlılık kişinin kullandığı bir nesne üstünde kontrolünü kaybetmesi ve onsuz bir yaşam sürememeye başlamasıdır.

3 TELEVİZYON Yapılan araştırmalar gençlerin günde ortalama 5 saat tv seyrettiklerini ortaya koymaktadır

4 Televİzyonun Derslere Yönelİk Etkİsİ
Aşırı televizyon seyreden çocuklarda uyku düzensizliği meydana gelir ve derslere kendilerini veremezler Televizyon izlemekten derslere yeteri kadar zaman ayıramazlar. Yeterince uyuyamayan çocuklarda fiziksel yorgunluk meydana geleceğinden dersleri anlamakta güçlük çekerler. Ödevlerini ya hiç yapmazlar, ya da başta savma yaparlar, ödevler amacına ulaşmaz.

5 Televizyon İzlerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Televizyon karşısında çocuklara ders yaptırmak kesinlikle doğru değildir. Akıllı işaretlere göre çocuklar, yaşlarına uyan filmler seyretmeli.

6 TELEVİZYONU NASIL FAYDALI KULLANABİLİRİZ?
Zaman Sınırlaması: Televizyon evin bir köşesinde devamlı açık bir cihaz olmamalı, belirli izleme saatleri olmalı. Televizyonsuz saatlerimize sahip çıkalım. Örn: Yemek vaktinde TV açık olmasın.. Mekan Sınırlaması: TV evin her odasında bulunan bir cihaz olmasın.

7 TELEVİZYONU NASIL FAYDALI KULLANABİLİRİZ?
Birlikte Seyir: Tüm aile bireyleri belli saatlerde genel izleyici kitlesine uygun programları seyretmeli. İzlenen programları mantık süzgecinden geçirmeyi, tartışmayı ve birlikte yorum yapmayı öğrenmeliyiz. Yorumlama: TV izlerken aile bireyleri birbirine “sen olsaydın ne yapardın?” sorusunu sıkça sormalı, alternatif düşünceler geliştirmeli.. Örn: Şiddet içeren sahneler izlenmek durumunda kalındığında olayın şiddet kullanılmadan nasıl çözülebileceği hakkında düşünmek.

8 Hafta içinde TV sınırlanması
Televizyon yayınlarını tamamen iptal edecek kadar kökten bir önlem almak istemiyorsanız, okul günlerinde televizyon izleme süresini 1-2 saat ile sınırlamayı bir kural olarak benimseyebilirsiniz. Aileler, ödev bittikten ve bir yetişkin tarafından kontrol edildikten sonra televizyonun açılmasına izin vermelidir.

9 Televizyon İzlerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Çocukların uyku düzenini sarsacak şekilde geç saatlerdeki programlar hiçbir şekilde izletilmemelidir. Televizyonda genel ahlaki değerlere uygun programlar izlenmelidir. Çocuklar televizyon izlemeden çok, kitap okuma, arkadaşlarıyla oyunlar oynama gibi etkinliklere yönlendirilmelidir.

10 Televizyon İzlerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Şiddet içerikli filmler çocuklara izletilmemeli. Çocukların eğitimine katkı sağlayabilecek nitelikli programlar izletilmeli. Haber programları 12 yaş altındaki çocuklara izletilmemeli. Genellikle dizi filmler bağımlılık yapmakta, bir sonraki bölümü merak uyandıracak şekilde bitirilmektedir. Bu nedenle dizi filmlerin seyrettirilmesi de çok doğru değildir.

11 İNTERNET BAĞIMLILIĞI

12 Türkiye’de 2001 yılında 2 milyon, 2004 yılında 9 milyon 724 bin, 2008 yılında 26 milyon 500 bin, 2010yılında 35 milyon, 2011 yılında 45 milyon aktif kullanıcı söz konusu,

13 İNTERNETİN FAYDALARI İnternet büyük bir kütüphanedir, akla gelen her konuda araştırma yapabilir, kaynaklar, kitaplar, makaleler, yorumlar bulunabilir. Üstelik güncel ve her gün kendini yenilemekte. İnternet hızlı bir iletişim aracıdır. Dünyanın diğer ucundakilerle bile görüntülü, yazılı veya sesli iletişim kurulabilir. İnternet bir medya aracıdır. Gazeteler, dergiler, yazarlar, internet haber siteleri elimizin altındadır. Radyo dinleyebilir, televizyon izleyebiliriz.

14 İNTERNETİN FAYDALARI İnternet bir bankadır, internet bankacılığıyla neredeyse bütün bankacılık işlemlerini gerçekleştirebiliriz. İnternet bir devlettir, kamu siteleri üzerinden birçok resmi işlem artık internet üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. Örneğin, trafik cezası ödemek, sınav başvurusu yapmak, sınav notlarını öğrenmek vs..

15 İNTERNETİN FAYDALARI İnternet bir mağazadır, alışveriş siteleri aracılığıyla aklınıza gelebilecek her türlü eşya veya malzemeyi satın alabilirsiniz. İnternet bir eğitim aracıdır. Uzaktan Eğitim veren üniversitelerde internet üzerinden eğitim görüp mezun olabilirsiniz. İnternet bir paylaşım aracıdır. Kendi kişisel sitenizi oluşturabilir, yazı, resim, dosya gibi paylaşmak istediğiniz her şeyi yayınlayabilirsiniz. İnternet bir eğlence aracıdır, müzik dinleyebilir, video izleyebilir, oyunlar oynayabilirsiniz.

16 İNTERNETİN ZARARLARI İnternet ortaya çıktığı ilk zamanlarda müthiş bir buluş, her derde deva olarak görülürken, şimdi insanları kaygılandıran bir noktaya geldi. Şiddet ağırlıklı oyunlar, şiddet ve pornografik bilgiler içeren siteler toplumun ruh sağlığını bozmakta. “Chat” leşmeler yanlış arkadaşlar edindireceği gibi düzgün Türkçe kullanımını da engellemektedir. Örn: slm, nbr gibi.

17 İNTERNETİN ZARARLARI Yapılan araştırmalarda “Msn” açık değilse kendini huzursuz hissedenlerin sayısı oldukça fazla. İnternetin başında geçirilen uzun zaman internete bağımlılık gelişmesine sebep olabilir. Bu süreçte yapılabilecek sosyal, sportif ve sanatsal etkinliklerden mahrum kalınır.

18 İNTERNETİN ZARARLARI Gençlerin aile ile geçirdiği zaman ve yüz yüze iletişim azalmakta, bu da aile içi çatışmaya neden olduğu gibi; günlük işlerin, ödevlerin aksamasına ve zaman kaybına neden olmaktadır.

19 İNTERNETİN OLUMSUZ TARAFLARI
İnternette fazla zaman geçiren gençler giderek yalnızlaşmakta ve yüz yüze ilişki kurmakta güçlük çekmektedirler. İnternet kullanım süresi arttıkça saldırganlık, genel sağlık durumunda bozulma (göz yorgunluğu, sırt- boyun ağrıları, uykusuzluk, yorgunluk, hareketsiz kalma vb.) ve depresif belirtiler görülme oranı artmaktadır.

20 İNTERNETİN OLUMSUZ TARAFLARI
İnternete ulaşmanın maddi boyutu ekonomik sıkıntılar yaratabilir. İnternet sayesinde bilgiye ulaşmak kolaylaşsa da, hazır bilgilerin mantık süzgecinden geçirilmeden, kişinin kendisi tarafından şekillendirilmeden olduğu gibi kullanılması insanların tembelleşmesine ve araştırmacı ruhun kaybolmasına sebep olur.

21 İNTERNET KULLANIMINI FAYDALI HALE NASIL GETİREBİLİRİZ?
Oynanan oyunların, ziyaret edilen sitelerin olumlu ve olumsuz yönleri aile içerisinde tartışılmalı, gençlerin kişilik gelişimlerine katkısı olup olmadığı değerlendirilmelidir. Medyada ve okullarda doğru internet kullanımıyla ilgili bilgilere yer verilmelidir. Aileler ziyaret edilmesini istemedikleri sitelere koruma şifresi koymalıdır.(Güvenli internet paketi alınmalıdır.)

22 CEP TELEFONU Her geçen gün cep telefonu kullanımı gençler arasında sağlıksız bir şekilde yaygınlaşıyor. Cep telefonu bağımlıları günde 6-7 saat cep telefonu kullanıyorlar. Cep telefonu bağımlılığı kaygı, uyku bozuklukları ve hatta sindirim sistemi sorunlarına kadar çok sayıda fiziksel rahatsızlığı beraberinde getiriyor.

23 BİLGİSAYAR OYUNLARI Bilgisayar oyunları bir diğer uzun süreli bilgisayar kullanım nedeni. Bilgisayar oyunları da bağımlılık oluşturmada risk faktörüdür.

24 Örnek olmak Eğer yetişkinler, aile evde sürekli televizyon seyrediyorsa çocuklarda neden bende seyretmiyorum düşüncesi oluşuyor. İster istemez yetişkinler gibi olmak istiyorlar. Eğer çocuklarınızın okul başarısına televizyon seyretmelerinin engel olmasını istemiyorsanız onlara sürekli televizyon seyrederek örnek olmayın.

25 OKUMADAN OLMAZ

26 teşekkürler


"ELİF KESER ÜRE Tarih Öğretmeni" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları