Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN."— Sunum transkripti:

1 TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

2 Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN
Tartışma Nedir? Tartışma, bir konu üzerinde öğrencilere düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve verilen bilgileri pekiştirmek amacıyla kullanılan bir yöntemdir. Daha çok konunun kavranması aşamasında karşılıklı olarak görüşler ortaya konurken, bir problemin Çözüm yolları aranırken ve değerlendirme çalışmaları yapılırken kullanılır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

3 Tartışma Yöntemi Ne Zaman Kullanılır?
Bu yöntem daha çok bir konunun kavranması aşamasında karşılıklı olarak görüşler ortaya konurken, bir problemin çözüm yollarını ararken ve değerlendirme çalışmaları yaparken kullanılır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

4 Tartışma Yönteminin Faydaları
Öğrencilerin; ilgileri artar. anlayışlarını değerlendirme, eleştirici düşünme yetenekleri gelişir. aktif öğrenmeyi gerçekleştirmesi sağlanır. arkadaşlarıyla dersin konusu hakkında bilgi, fikir ve tutum alış-verişinde bulunmaları sağlanır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

5 Tartışma Yönteminin Faydaları
Sınıfta öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimini sağlaması açısından oldukça etkili bir yöntemdir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

6 Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN
Örnek Tartışma Konusu İnsanların uzaya yolculukları iyi bir düşünce mi, yoksa kötü bir düşünce midir? Neden? Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

7 Tartışma Yönteminin Faydaları
Liderlik becerisini geliştirir. Grubun katkılarını özetlemeyi sağlar. Fikir birliğine ulaşmayı kolaylaştırır. Çelişkileri uzlaştırır. Yorumlama becerisini, geliştirir. Dinleyicilik özelliğini geliştirir. Bireysel öğrenme gücünü geliştirir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

8 Tartışma Yönteminin Faydaları
Öğrencilerin eleştiri yapma ve eleştirileri hoşgörü ile karşılama becerilerini geliştirir. Analiz, sentez ve değerlendirme gücü kazandırır. Öğrencileri demokratik toplum tartışmalarına hazırlar. Karşısındakini doğru anlama ve duygu ve düşüncelerini doğru aktarma ile öğrencilerin dil becerileri gelişir. Tartışma ile öğrenciler hem bilgilerini hem de zekâ ve iletişim yeteneklerini ortaya koyma fırsatını bulmuş olurlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

9 Tartışma Yönteminin Sınırlılıkları
Zaman gerektirir. Konuşmaları konu üzerinde tutmak oldukça zordur. Kolayca amacından saptırabilir. İyi disipline edilmiş bir sınıf gerektirir. Konuşmalar ilerledikçe sınıfta sessizliği sağlamak çoğu kez zorlaşır. Bazı konuşmalar çok uzayabilir ve anlamsızlaşabilir. Grup liderliği oldukça zordur. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

10 Tartışma Yönteminin Sınırlılıkları
Bazı öğrenciler bu tür etkinliklere kesinlikle katılmak istemezler. Bazı öğrenciler kolaylıkla kendilerini kontrol edemez duruma gelebilirler. Bu yöntem örneğin kolayca sinirlenen öğrenciler için uygun bir yöntem değildir. Grup tartışmalarını sonuçlandırmak güç olabilir. Toplantı başkanlığı özel bir hazırlık ve titiz bir uygulama gerektirir. Çok kalabalık sınıflarda uygulanamaz. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

11 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Münazara Panel Vızıltı Grupları Fikir Taraması Forum Seminer Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

12 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Münazara: Belli bir konunun lehinde ve aleyhinde konuşmak üzere iki grup oluşturulur. Toplantı öncesi konuya ilişkin tüm hazırlıklarını tamamlayan öğrenciler, kendilerine tanınan süre içinde savundukları görüşün haklılığını göstermek ve diğer tarafın görüşlerini ve fikirlerini çürütmek için karşılıklı konuşurlar. Daha sonra kazanan taraf jüri tarafından açıklanır. Münazarada genellikle bir de dinleyici grup vardır. Bu grup beğendikleri konuşmacıları alkışlayarak jüriyi etkilemeye çalışırlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

13 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Panel: Bu yöntemde oluşturulan bir grubun üyeleri belli bir konu yada sorun üzerinde tartışma yaparlar, buldukları verileri incelerler ve bu ön hazırlıktan yararlanarak görüşlerini sırayla açıklarlar. Genellikle öğretmen panel başkanlığını üstlenir. Toplantıya ayrılan süre bitinceye kadar başkan konuşmacılara ( eşit sürelerle) konuşma hakkı tanır. Yine öğretmen isterse panelden sonra konuyu tüm sınıfla tartışabilir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

14 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Vızıltı Grupları: Vızıltı Grupları çeşitli şekillerde oluşturulur. Örneğin vızıltı 22 de iki öğrenci bir konu üzerinde ikişer dakika konuşur. vızıltı 66 da ise altı öğrenci aynı konu üzerinde altışar dakika tartışır. Vızıltı gruplarında önemli olan belli bir öğrencinin belirli bir süre bir konu üzerinde tartışması ve sonunda varılan kararların açıklanmasıdır. Bu tür grup tartışması 4-36 dakika arasında sürebileceği için Vızıltı gruplarına "kısa süreli tartışma grupları" da denilmektedir. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

15 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Fikir Taraması: Kısa süreli tartışma grupları türünden olan fikir taramasında 4-9 kişiden oluşan gruplarda belli bir konu üzerinde 5-10 dakika konuşulur. Burada önemli olan husus yaratıcı düşünce ve soruna değişik çözümler getirmedir. Öğretmen fikir taramasından çeşitli biçimlerde yararlanabilir. Örneğin, bir ders ya da tartışma ölü noktaya gelir sessizlik başlarsa en iyi yol fikir taramasını başlatmaktır. Bazen de derse eğlenceli bir başlangıç yapmak için bu yönteme başvurulabilir. Fikir taramasında önemli olan basit bir sorun üzerinde mümkün olduğu kadar kısa bir süre durmaktır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

16 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Forum: Özel bir tartışma yöntemidir. Bu yöntemde küçük bir grup öğrenci diğer öğrencilere bilgi verir. Sununun sonunda dinleyiciler konuşmacılara konuya ilişkin sorular yöneltirler. Kendine soru yöneltilen öğrenci o sorunun cevabını verebilecek en yetkili kişi olarak açıklamalar da bulunur. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

17 Tartışma Yöntemi Çeşitleri
Seminer: Yüksek öğretimde sıklıkla kullanılan bu yöntem değişik biçimlerde uygulanmaktadır. En yaygın kullanım biçimi ise yazılı bir tez ya da çalışma üzerinde grupça tartışılmasıdır. Üzerinde görüşülecek yazılı materyal iki-üç hafta önceden grup üyeleri ne dağıtılır. Böylece grup üyeleri çalışmanın üzerinde enine boyuna inceleme yapma imkânına kavuşurlar. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

18 Dikkate alınması gereken noktalar:
Öğrencilerin oturma düzenine dikkat edilmelidir. Konu seçimine özen gösterilmelidir. Grup oluşturmaya özen gösterilmelidir. Gruptan istenen iş net olmalı, zaman sınırı verilmelidir. İyi bir hazırlık yapılması sağlanmalıdır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

19 Dikkate alınması gereken noktalar:
Tartışmanın yönetimine özen gösterilmelidir. Katılımcılar aynı fikirde olmasalar da birbirlerini dinlemelidirler. Grup tartışması yalnızca bir ya da iki kişi tarafından yönlendirilmemelidir. Sorular tartışmanın yönetimine yardımcı olmalıdır. Herkes katılım için cesaretlendirilmelidir. Öğrenciler öğrendiklerini nasıl uygulayabileceklerini tartışmalıdır. Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

20 Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN
“Şayet eğitimin amacı sadece bir konuda veya alanda bilgi sahibi kılmaksa... Takrir(Anlatma) metodunu kullanmak tartışma metodunu kullanmaktan çok daha iyidir. Yok eğer, eğitimin amacı problem çözümleyecek nitelikte bazı yetenek ve hünerlerin geliştirilmesi ise, o takdirde en yetersiz sınıf tartışması bile bir çok takrirden daha üstündür.” Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN

21 TEŞEKKÜRLER… Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN


"TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları