Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHande Sezen Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
STRATEGIC PROJECT ON VET PROVISION: CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF VET TEACHERS AND TRAINERS
TEKNİK EĞİTİM İÇİN STRATEJİK PROJE: TEKNİK EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN VE ONLARIN EĞİTİCİLERİNİN SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİMLERİ February 21, 2017 – Ankara, TURKEY 21 Şubat 2017 – Ankara, TÜRKİYE
2
GOALS of the PROJECT PROJENİN AMAÇLARI
Identify and engage partners, contributors, institutions and authorities in the use of virtual networks for professional development of vocational teachers Identify (Open Education Resources) OER and practice that can be included and shared on virtual network or platform Determine scope and focus of pilot virtual network Promote understanding of blended learning in the three countries Identity and share of international good practice in the building and operation of virtual networks Provide support to key national agencies. Teknik öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik sanal ağların kullanımı ile ilgili ortakları, katkı sağlayıcıları, kurumları ve yetkilileri belirlemek ve irtibatlandırmak; Sanal ağlarda veya platformlarda paylaşılabilecek açık ders materyallerini (OER) ve uygulamalarını belirlemek; Pilot bir sanal ağın kapsamını ve odak noktasını belirlemek; Üç ülke arasında harmanlanmış (karma) eğitim anlayışını geliştirmek; Sanal ağların oluşturulması ve işleyişine ilişkin uluslararası iyi uygulamaları belirlemek ve paylaşmak; Kilit ulusal birimlere destek vermek. GOALS of the PROJECT PROJENİN AMAÇLARI
3
1st PHASE of the STUDY ÇALIŞMANIN 1. FAZI
Participants: Total of 15 key stakeholders (2 school principals, 1 policy maker from the ministry, 9 VET teachers, and 3 NGOs) agreed to participate in the study Katılımcılar: Bu çalışmaya toplam 15 paydaş katılmıştır: (2 okul müdürü, 1 Bakanlık üst düzey yetkilisi, 9 Teknik Öğretmen ve , 3 STK) 1st PHASE of the STUDY ÇALIŞMANIN 1. FAZI Teknik Eğitime Özel Web Siteleri VET Specific Web Sites
4
1st PHASE of the STUDY ÇALIŞMANIN 1. FAZI
Non - VET Specific Web Sites and FB Groups (Genel Eğitime yönelik Web Siteleri ve Facebook Grupları) 1st PHASE of the STUDY ÇALIŞMANIN 1. FAZI
5
INITIAL FINDINGS ÖN BULGULAR
EBA (Education Knowledge Network) is the most popular online source for most teachers and school principals. One of the reason is that Ministry of National Education is promoting the use of EBA among all teachers and students. EBA receives 130,000 daily logins, but only 1,200 are VET teachers and 11,000 are VET students. Of the 1,200 VET teachers, 200 use subject matter related content and 1,000 teachers use e-content on STEM. Even though EBA is considered the most popular and reliable online learning portal by VET teachers, it’s still regarded as an insufficient learning platform for both VET teachers and students. Most online communities for VET teachers are limited to schools at which they work. Facebook and WhatsApp are the most common type of media used by VET teachers. EBA (Eğitim Bilgi Ağı), çoğu öğretmen ve okul müdürü arasındaki en popüler, en çok kullanılan çevrimiçi kaynaktır. Bunun bir nedeni, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) tüm öğretmenleri ve öğrencileri EBA’yı kullanmaya teşvik etmesidir. EBA’ya günde giriş olmaktadır. Ancak bu girişlerin yalnızca 1,200’ü teknik öğretmenler, ’I mesleki ve teknik okul öğrencileri tarafından yapılmaktadır. Sisteme giriş yapan 1,200 teknik öğretmenin 200’ü belirli bir konuya ait içerik aramış, 1,000’i STEM’le ilgili e-içerik kullanmıştır. Danışılan teknik öğretmenler arasında en çok tercih edilen ve güvenilir kabul edilen çevrimiçi öğrenme portalı EBA olsa da, EBA halen daha hem teknik öğretmenler hem de mesleki ve teknik okul öğrencileri tarafından yetersiz bir öğrenme platformu olarak nitelendirilmektedir. Yalnızca belli bir okulda görev yapan teknik öğretmenlere yönelik birçok çevrimiçi topluluk bulunmaktadır. Facebook ve WhatsApp, teknik öğretmenlerin en çok kullandığı sosyal medya araçlarıdır. INITIAL FINDINGS ÖN BULGULAR
6
INITIAL FINDINGS ÖN BULGULAR
A few VET teacher use Moodle as a Learning Management System. Most Moodle sites are set up and managed by individual teachers rather than institutional support. Most VET teachers are using online communities to download lesson plans and teaching materials. Another motivation for VET teachers to use on-line sources is to get up-to-date news about regulations. Unfortunately, teachers mostly utilize online sources for administrative purposes rather than instructional purposes or for their professional development. In a VET school, the quality of internet access and online resources available for teachers that schools have is determined by its social economic status (SES), Parents-Schools Association, and private sector donations and endowments. But most VET schools fail in initializing such cooperation with private sector. Most VET teachers stated that MoNE should play the key role for the establishment and management of such online resources for professional development. Az sayıda teknik öğretmen, Öğrenme Yönetim Sistemi olarak Moodle’I kullanmaktadır. Çoğu Moodle sitesi öğretmenler tarafından bireysel olarak kurulup yönetilmekte olup, herhangi bir kurumsal destek alınmamaktadır. Çoğu teknik öğretmen, ders planı ve öğretim materyali indirmek için çevrimiçi topluluklardan faydalanmaktadır. Teknik öğretmenleri çevrimiçi kaynakları kullanmaya iten diğer bir faktör de, düzenlemeler ile ilgili güncel bilgi edinmektir. Ne yazık ki, öğretmenler çevrimiçi kaynakları, öğretim amaçlı veya kişisel/mesleki gelişim amaçlı olarak değil, idari amaçlarla kullanmaktadır. Mesleki ve teknik okullarda internet erişiminin ve öğretmenlerin erişimine açık çevrimiçi kaynakların niteliğini, okulun sosyo-ekonomik durumu, Okul-Aile Birliği ve özel sektör tarafından yapılan bağışlar belirlemektedir. Buna ragmen, mesleki ve teknik okulların büyük çoğunluğu özel sektörle bu düzeyde bir işbirliğini başlatmakta yetersiz kalmaktadır. Teknik öğretmenlerin büyük çoğunluğu, öğretmenlerin mesleki gelişimine ilişkin çevrimiçi kaynakların oluşturulması ve yönetiminde MEB’nın kilit rol oynaması gerektiğini düşünmektedir. INITIAL FINDINGS ÖN BULGULAR
7
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
EBA (Education Knowledge Network). Strengths of EBA Government supports EBA. Almost all teachers within the system are aware of EBA. All subject matter areas are covered under EBA. 24x7 technical support is available. Content is continuously updated. Many NGOs and much of the private sector donate content to EBA. It is a content sharing portal for both teachers and students. Weaknesses of EBA It is too centralized. No special focus for VET. It doesn’t encourage teachers or students to produce their own content. Sustainability largely depends on the FATIH project. No special emphasis on VET teachers’ professional development (although some linkage is planned for the future). EBA’nın Güçlü Yönleri Hükümet EBA’yı destekliyor. Sistemin içerisinde yer alan öğretmenlerin neredeyse tamamı, EBA’yı tanıyor. EBA tüm konu alanlarını kapsıyor. 7x24 teknik destek var. İçerik sürekli olarak güncelleniyor. Birçok STK ve özel sektör kuruluşu EBA’ya içerik bağışlıyor. Hem öğretmenler hem de öğrenciler için bir içerik paylaşım platform görevi görüyor. EBA’nın Zayıf Yönleri Çok merkezi bir yapısı var. Mesleki ve teknik eğitime yönelik özel bir yapısı yok. Öğretmenleri veya öğrencileri kendi içeriklerini üretmeye teşvik etmiyor. Sürdürülebilirliği büyük ölçüde FATİH projesine bağlı durumdadır. Teknik öğretmenlerin mesleki gelişimine özel bir içerik yok (gelecekte bir takım bağlantılar planlanmış olsa da). 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
8
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
E-Kampus (Teacher Academy Foundation) / Öğretmen Akademisi Vakfı Strengths of E-Kampus There is strong financial backing (Garanti Bank). Face2Face (F2F) and online training are coordinated A professional team designs and develops the instructional models. Sustainable and continuous monitoring & evaluation. Targeted at the general pedagogical skills of teachers. High quality content is provided. Weaknesses of E-Kampus No special focus for VET teachers. Only 0.1% of teachers share their knowledge with others. E-Kampus’ün Güçlü Yönleri Arkasında ciddi bir mali destek (Garanti Bankası) bulunmaktadır. Yüzyüze ve çevrimiçi eğitimler eşgüdüm içerisindedir. Öğretim modelleri profesyonel bir ekip tarafından tasarlanıp geliştirilmektedir. Sürdürülebilir ve sürekli bir izleme-değerlendirme vardır. Öğretmenlerin genel pedagojik becerilerine yöneliktir. Yüksek nitelikli içerik sağlamaktadır. E-Kampus’ün Zayıf Yönleri Teknik öğretmenlere yönelik özel bir yapısı yoktur. Öğretmenlerin yalnızca %0.1’I diğerleriyle bilgi-deneyim paylaşmaktadır. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
9
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
VET Teacher/Meslek Öğretmeni: Strengths of meslekogretmeni.com It is one of the most used online resources by VET Teachers. It is an individual initiative run by a VET teacher (Selahattin Havus). Covers all VET subject areas. Weaknesses of meslekogretmeni.com There is no technical or pedagogical support. Its main purpose is for content sharing (lesson plans & course presentations). There is no login data kept by the system. All content is self-uploaded by VET teachers, so there is no quality check or quality assurance. meslekogretmeni.com’un Güçlü Yönleri Teknik öğretmenler tarafından en fazla kullanılan çevrimiçi kaynaktır. Selahattin Havuş isimli bir teknik öğretmen tarafından başlatılan bireysel bir inisiyatiftir. Mesleki ve teknik eğitimin tüm konu alanlarını kapsamaktadır. meslekogretmeni.com’un Zayıf Yönleri Teknik veya öğretimsel bir destek sistemi yoktur. Asıl amacı, içerik paylaşımıdır (ders planları ve ders sunumları gibi). Sistem tarafından tutulan bir kullanıcı adı-şifre giriş sistemi yoktur. Tüm içerik teknik öğretmenler tarafından yüklenmiştir, dolayısıyla bir kalite kontrol sistemi yoktur. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI evaluatIon - DEĞERLENDİRME
10
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
Areas All Policy makers and Stakeholders should consider for action: Politika yapıcılar ve paydaşlar, aşağıdaki eylem alanlarını dikkate almalıdır: Existing official Ministerial platforms could provide more content and services directly for Vocational Teachers. It may be possible for platforms to address both vocational and general teachers, for example, in the areas of STEM and language learning. Smaller, teacher and project-owned networks that address vocational teachers could be supported. A specialized sectoral and/or Provincial pilot network could be supported to act as pathfinder. Such a pilot could build upon an existing network. A portal and a meta-network could be created to market other networks and websites that are relevant for vocational teachers, to share good practice and encourage sharing and innovation. Var olan platformların işlevleri ve Teknik Eğitime yönelik içerikleri artırılabilir. Platformların hem genel hem de teknik branşlardaki öğretmenlere hizmet etmesi mümkün olabilir (örneğin STEM ve dil öğretimi alanları gibi). Teknik öğretmenlere yönelik daha küçük ölçekli, öğretmenlerin veya projelerin sahip olduğu ağlar desteklenebilir. Yol gösterici olarak özel bir sektörel ve/veya bölgesel pilot ağ desteklenebilir. Böyle bir pilot çalışma, var olan bir ağ üzerinden başlatılabilir. Teknik öğretmenlerle ilgili diğer ağ ve web sitelerini tanıtmak, iyi uygulamaları paylaşmak ve yenilikleri ve paylaşımı teşvik etmek amacıyla bir portal ve meta-ağ oluşturulabilir. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
11
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
Recommendations for identified stakeholders / Paydaşlara Yönelik Öneriler VET General Directorate, MoNE Work with other Ministries, GDs, Foundations, Projects and business to ensure that, where appropriate, existing and future on-line platforms do also address needs of Vocational Teachers Provide support and links and raise awareness of virtual platforms for vocational teachers. Consider developing the platform which it owns, to increase its functionality and/or to make connections with or raise awareness of other platforms and networks for vocational teachers MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Mevcut işleyen ve gelecekte kurulacak olan çevrimiçi platformların teknik öğretmenlerin ihtiyaçlarına da yanıt vermesini temin etmek üzere, diğer Bakanlıklar, Genel Müdürlükler, Vakıflar, Projeler ve iş dünyası ile birlikte çalışmak. Teknik öğretmenlerin sanal platformlara ilişkin farkındalıklarını artırmak ve konuya ilişkin destek sunarak bağlantılara yönlendirmek. Genel Müdürlüğün sahip olduğu sitesini inceleyerek işlevlerini artırmak ve/veya teknik öğretmenlere yönelik diğer platform ve ağlarla bağlantı kurmak ya da bunları tanıtmak. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
12
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
Recommendations for identified stakeholders / Paydaşlara Yönelik Öneriler Teacher Training General Directorate, MoNE Consider how teacher training, whether delivered by TT GD or by contracted providers at national or provincial levels, may be linked to on-line communities in order to offer blended professional development Work in partnership with VET GD and with IT GD for vocational teachers to support the development of blended learning on existing platforms MEB Öğretmen Eğitimi Genel Müdürlüğü Hem Genel Müdürlük tarafından hem sözleşmeli kuruluşlar tarafından ulusal ve il düzeyinde verilen öğretmen eğitimi etkinliklerini çevrimiçi topluluklarla bağlantılandırılarak harmanlanmış mesleki gelişim olanakları haline dönüştürmek. Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde var olan platformlar üzerinde harmanlanmış öğrenmenin geliştirilmesini desteklemek. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
13
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
Recommendations for identified stakeholders / Paydaşlara Yönelik Öneriler Owners of existing platforms addressing teachers Consider and research how the needs and interests of vocational teachers can be better addressed Encourage peer- and blended-learning as well as top-down communication, for example, by linking small social media networks to larger platforms Öğretmenlere Yönelik Platformların Sahipleri Teknik öğretmenlerin ilgi ve ihtiyaçlarına daha iyi nasıl karşılık verileceğini araştırmak. Küçük sosyal medya ağlarını daha büyük platformlarla bağlayarak yalnızca yukarıdan aşağıya bir iletişim yapısı yerine akran öğrenmesi ve harmanlanmış öğrenmeyi teşvik etmek. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
14
2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
Recommendations for identified stakeholders / Paydaşlara Yönelik Öneriler The ETF Showcase and support learning from concrete networking practice for vocational teachers, for example, from Pilot or Demonstration Projects Provide timely advice and expertise to those leading and planning networking and try to empower vocational teachers to take advantage of networking opportunities Support cooperation, learning and collaboration between stakeholders and practitioners, for example, through meetings, webinars, paper ETF Demonstrasyon Projeleri gibi teknik öğretmenler için somut ağ uygulamalarını tanıtmak, göstermek ve faydalanılmasını sağlamak. Ağların planlanmasından ve yönetiminden sorumlu kişi ve kuruluşlara zamanında danışmanlık ve uzmanlık sağlamak ve teknik öğretmenlerin bu fırsatlardan yararlanmaları için güçlendirilmelerine katkıda bulunmak. Toplantılar, webinarlar ve raporlar yoluyla paydaşlar ve uygulamacılar arasındaki işbirliğini, iletişimi ve karşılıklı öğrenmeyi desteklemek. 2nd PHASE of the STUDY/ÇALIŞMANIN 2. FAZI RECOMMENDATIONS - ÖNERİLER
15
Thank you for your participation / Katılımınız için teşekkürler
February 21, 2017 – Ankara, TURKEY
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.