Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

2 Çalışma metodunu dersin özelliğine göre seçmek çok önemlidir.
Sayısal derslerde not tutmak, özet çıkarmak gibi kavramlardan çok soru çözmek, problem çözmek üzerine gidilebilir. Öncelik bilgi eksikliklerini gidermektir. Daha sonra kolaydan zora soru çözülmeli, aşamalı bir şekilde zora gidilmeli. Sayısal derslerde konular birbirleriyle bağlantılı gider. Kaçırdığımız yerleri hemen telafi etmeli, öğretmenden yardım istemeli. Eksik olduğumuz alanlardan başlayarak rahatça soru çözümü yapılmalı.

3 Matematik NASIL ÇALIŞMALIYIZ ? A) DERSTE Derslere mutlaka ön hazırlık yapmış olarak gelmek gerekir. Derslerde öğretmenin konu anlatımı ve verdiği örnekler dikkatle izlenmeli, anlaşılmayan ve eksik kalan noktalar hemen sorulmalıdır. Öğretmenin soru çözmede kullandığı kısa yollar birimler, formüller ezberlenmek yerine sebep-sonuç ilişkisi kurarak öğrenilmelidir.

4 B) BİREYSEL ÇALIŞMALARDA
Matematik dersindeki konular derste iyi öğrenilmiş olsa bile, düzenli test çözülmezse çok çabuk unutulur. Bu derste başarılı olabilmek için ön yargısız, sabırlı ve programlı olmak şarttır. Konu konu ve günü gününe çalışmak zorunludur. Bu çalışmalarda çözülemeyen soruların vakit kaybetmeden doğru çözümleri öğrenilmelidir.

5 Mümkün olduğunca çalışmalar çok sayıda ve farklı tarzda sorular ile zenginleştirilmelidir.
Matematik dersindeki başarısızlığın temeli, kişinin yapması gereken çalışmaları zamanın da ve yeteri kadar yapmamasıdır. Düzenli çalışılıp, gerekli altyapı oluşturulduğunda matematiğin eğlenceli yönü fark edilecektir.

6 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Öğrenci sorunun ne anlama geldiğini kavramak için dikkatli bir şekilde gerekirse altını çizerek soruyu okumalı, önce çok iyi anlamalı ve çözümü yaparken işlem hatası yapmamalıdır. İşlemin bitiminde mutlaka çözüm kontrol edilmelidir. Matematiğe ait bazı sorular eleme veya şıkları kullanma yoluyla da çözülebilmektedir Matematik dersinde bir konuyla ilgili çok farklı soru sorulabilir. Aynı şekilde bir sorunun çok farklı çözüm yolları olabilir.

7 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Matematikte sorulardaki hiçbir veri gereksiz değildir. Her veri sorunun çözümünde bir ayrıntıdır. Sorularda her ayrıntıya dikkat etmek gerekir. Sorular dikkatli okunmalı ve tüm veriler kullanılmalıdır. Soru çözülürken herhangi bir aşamadaki sonuç yanıt olarak alınmamalı, işlem sonuna kadar yapılmalıdır. Sınav anında telaşı önlemek için öğrenci kendisine kolay gelen sorulardan başlamalıdır.

8 GEOMETRİ NASIL ÇALIŞMALIYIZ? Önce bilgi eksikliği tamamlanmalıdır. Konuyla ilgili tanımlar ve kurallar öğrenilmelidir. Bol soru çözülürken hız ve pratik arttırılmalıdır. Geometri dersi çalışırken öğrenci sabırlı olmalıdır. Geometri dersindeki örnekler basitten zora doğru çözülmelidir.

9 A) Derste Öğretmen ders boyunca dikkatlice dinlenmeli ve gerektiğinde önemli ipuçları not alınmalıdır. Şekil ve işlemlerle derste öğrenme pekiştirilmelidir. Örnekler dikkatle izlenmeli, şekiller ve çözüm yöntemleri doğru olarak yazılmalıdır. Ders esnasında anlaşılmayan noktalar öğretmene sorulmalıdır. Konunun tüm formüllerini ezberlemek yerine mantığı kavranmaya çalışılmalıdır.

10 Geometri dersine önyargılı yaklaşım ders isleyişini ve anlama kapasitesini olumsuz yönde etkiler. Bu nedenle geometrinin öğrenilemeyeceğine dair olumsuz düşüncelerden uzak durulmalıdır. Diğer derslerde olduğu gibi geometriye de ön hazırlık yapılmalı, işlenecek konular ve kavramlar dersten önce gözden geçirilmelidir. Derste vurgulanan önemli kavram ve terimlere, formüllere dikkat edilmeli öğretmenin soru çözümünde kullandığı yöntemler öğrenilmelidir.

11 B) Bireysel Çalışmalarda
Geometri sorularını çözebilmek için matematik dersine ait köklü sayılar, rasyonel sayılar, birinci dereceden bir ve iki bilinmeyenli denklem çözümlerini iyi bilmek gerekir. Konu sırası takip edilerek ilerlenmelidir. Geometride esas olan ezbercilik değil, yorum gücüne sahip olmaktır. Çok soru çözerek sorular üzerinde farklı bakış açıları kazanıp, yorum gücü geliştirilmelidir.

12 Derste islenen konular o gün mutlaka tekrar edilmeli, konularla ilgili test , kitap ve soru bankasındaki sorular çözülmeli, çözülemeyen sorularda öğretmenlerden yardım istenmelidir. Konularla ilgili çözümlü sorular incelenmelidir. Belirli aralıklarla konu tekrarları yapılarak konuların unutulması önlenmelidir. Geometri dersindeki başarı dersi sevmekle mümkündür.

13 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Problemin içindeki küçük özelliklere dikkat edilmelidir. Sorunun çözümünü kolaylaştırmak için ilgili bütün veriler şekil üzerinde gösterilmelidir. Sorudaki bütün veriler kullanılmalıdır. Bu nedenle şekil dikkatle incelenmelidir.

14 Sorunun çözümü için verilen şekil üzerinde ilave çizimler yapıp yardımcı doğrulardan yararlanmalıdır. Geometri soruları öğrencilerin şekiller arasında ilişki kurabilme yeteneğine bağlı olarak çözülen sorulardır. Soru ile karşılaşıldığında şekiller arasındaki ilişki ilk bakışta görülemeyebilir. Sorular üzerinde sonuca ulaşılamadığı zaman, sonradan o sorulara dönerek farklı bir bakış açısı yakalanmaya çalışılmalıdır.

15 FİZİK NASIL ÇALIŞMALIYIZ ? Öğrenci önce dersi derste dikkatlice dinlemeli, dersten sonra tekrar yapmalı sonra da soru çözmeye geçmelidir. Fizik dersi çalışırken öğrenci görme, duyma ve dokunma duyularından en az ikisini kullanmalıdır. Öğrenci konunun detaylarını çalışmadan önce, konunun ana başlıklarını ve alt başlıklarını kavramalıdır.

16 Öğrenci dersi iyi dinlemeli ve devamsızlık yapmamalıdır
Öğrenci dersi iyi dinlemeli ve devamsızlık yapmamalıdır. Öğrenci sabırlı olmalıdır. Konu işlendikten sonra sorular hemen yapılamayabilir. Bu nedenle verilen test ve ödevler mutlaka yapılmalıdır. Öğrenci doğru bilgiyi edinmeye ve bu doğru bilgiyi doğru bir şekilde gözlemleyerek yorumlamaya çalışmalıdır.

17 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Soruyu çözmeden önce metin çok iyi okunup anlaşılmalıdır. Soru anlaşıldıktan sonra çözüme geçilmelidir. Verilenler bir kenara yazılmalı ve gerekirse şekil çizilmelidir. Daha sonra uygun formül ve bilgileri kullanarak dikkatlice soru çözülmelidir.

18 Soruda verilen olay mümkün olduğunca yaşanmalı (hayal edilmeli), bu da uygun bir şekilde desteklenerek çözüm şekli belirlenmeli ve çözüme gidilmelidir. Öğrenci, soruları daha önceki sorulara benzeterek çözmeye çalışmamalı, onun yerine sorunun ilgili olduğu konu hakkındaki bilgilerini yorumlamalıdır. Soru çözerken yaşanan başarısızlık öğrenciyi yıldırmamalı, öğrenci soru çözmeye devam etmelidir.

19 KİMYA NASIL ÇALIŞMALIYIZ ? Kavramlar iyi anlaşılmalıdır. Bir kavram veya bilgi tam öğrenilmeden kesinlikle bir başkasına geçilmemelidir. Anlaşılmayan konular öğretmene hemen sorulmalıdır. Daha sonra bu konularla ilgili soru çözülmelidir. Zorlandığınız tüm konuları iyice öğrendikten sonra problem çözmeye geçiniz.

20 Kimya konuları ezberlenmemelidir
Kimya konuları ezberlenmemelidir. İşlenen konular anında somut örneklerle açıklanmalıdır. Öğrenci işlenmiş konuları örneklerle açıklayabilmelidir. Bunu yapabilmek için de konuları örneklerle çalışmalıdır. Soruların genelde sayısal ağırlıklı değil de yorum ağırlıklı olduğunu unutmamalıdır.

21 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Sorunun köküne dikkat edilmeli (....olabilir, kesinlikle doğrudur, oda koşulunda, normal koşul gibi.) Bütün kelimeler üzerinde durulmalı, tüm veriler kullanılmalıdır. Önce soru kökü okunmalıdır. Daha sonra soru köküyle ilgili bölüm okunmalıdır.

22 BİYOLOJİ NASIL ÇALIŞMALIYIZ ? Biyoloji , öğretmen rehberliğinde çalışılması gereken bir derstir. Bu nedenle ders derste öğrenilmelidir. Öğrenci dersi dikkatle dinlemeli ve gerekli notları almalıdır. Aynı gün tekrar yapmalıdır. Testler verildiği günde çözülmelidir. Bu ders, şekil ve şemalarla çalışılmalıdır. Çalışırken özet çıkarılmalı, terimler unutulmamalıdır. Resim olmadan bir konunun anlatılması ne kadar zorsa anlaşılması da o kadar zordur. Bu nedenle anlamayı kolaylaştırmak için resimlerle çalışılmalıdır .

23 Bilgilerin kalıcılığını arttırmak için konularla ilgili yapılmış deneyleri okumak da faydalıdır. Öğrenci konuyu iyice anladığına inandığı zaman bu konuyu pekiştirmek için sorulara yönelmelidir. Biyoloji konuları birbiriyle bağlantılı konulardır. Bir konu iyice anlaşılmadan yeni bir konuya geçilmemelidir. Biyoloji soruları bilgiyle birlikte yorum da gerektirdiğinden bol soru çözülerek yorum yeteneği kazanılmalıdır.

24 SORULARI NASIL ÇÖZMELİYİZ ?
Biyoloji sorusu çözülürken önce soru cümlesi, daha sonra anlatım metni okunmalıdır. Böylece zaman kaybedilmemiş olur. Sorularda anahtar kelime aranmalıdır. Anahtar kelime sorunun çözümünde ayırt edici nitelikte olan kelimedir. Sorular çözülürken sadece bir konu düşünülmemeli, konular arasında bağıntılar kurularak sorular çözülmelidir.

25 Sözel derslere nasıl çalışmalıyım?
Önemli olan ezber yapmak değil konuları iyice öğrenmektir. Çünkü ezber kısa bir süre sonra ortadan kalkar. Öncelik konu eksiğini tamamlamaktır. Bu amaçla bol bol okumak, okurken önemli yerlerin altını çizmek ve not tutmak gerekir. Dersi dikkatle dinlemek ve evde tekrar yapmak gerekir.


"DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları