Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNOVASYON ve TEKNİKLERİ. “İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNOVASYON ve TEKNİKLERİ. “İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak."— Sunum transkripti:

1 İNOVASYON ve TEKNİKLERİ

2 “İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak

3 İnovasyon “Özneleri” Örnekleri Ürün (mal / hizmet) Süreç Yönetim stili Örgütsel yapılanma …………………….

4 İnovasyon Hammaddesi: “Yaratıcı” Yaklaşım Çekiniz Erkek Balıkesir Adana

5 “Yaratıcı Düşünce” Ne Demektir? Kalıpların ötesine geçebilmektir. Alışılmışın dışına çıkabilmektir. Yaşama “taze” açıdan bakabilmektir. Kavramları keşfedilmemiş biçimde ilişkilendirmektir. Esas olarak, kullanım değeri taşıyan özgün yaklaşımlar sergileyebilmektir. A kıcı ve esnek düşünebilmektir.

6 Yaratıcı Düşünce Süreci Hazırlık Dönemi Kuluçka Evresi “Evreka” Basamağı Rafinasyon Aşaması

7 Yaratıcı Düşünce “Cevheri” Toplumlarda “dahi”lerin görülme sıklığı ortalama 2 / 1.000.000 düzeyindedir. Gerekli “kültür iklimi” sağlanmayacak olursa, büyük olasılıkla bu potansiyel gerçeğe dönüşemeyecektir.

8 Yaratıcı Düşünce Cevheri Dahilerle mi Sınırlıdır? Kesinlikle hayır!.. Özel tasarlanmış uygulamalı eğitimlerle (+ özgüven eğitimleriyle), “sıradan” insanların da “sıra dışı” düşünebilmeleri sağlanmaktadır.

9 Yaratıcı Bireylerin Karakteristik Özellikleri - I İstek enerjisi Sıra dışı zekâ Tükenmeyen merak Sürekli tetiktelik Gerçekçi özgüven

10 Açık fikirlilik Deneyci yaklaşım İyimserlik Pes etmemek Yaratıcılıktan keyif almak

11 Yaratıcı Düşünce İş Dünyasında Ne İşe Yarar? Dış müşteri memnuniyeti / sadakati İç müşteri memnuniyeti / sadakati Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü Ürün / süreç / pazar geliştirme.............................................................

12 Yaratıcı Düşüncenin Kültürel Altyapısı Kurumun değerleri ve ilkeleri, yaratıcı düşünceyi desteklemelidir. Yaratıcı düşüncenin önündeki engeller tanımlanmalı ve ortadan kaldırılmalıdır.

13 İşin Püf Noktası: Yaratıcılık Karayolu dinlenme tesisinde veteriner bulundurulması Benzin istasyonunda tansiyon ölçümü Ankesör yüksekliği ayarlanabilen telefon Asansör kabininin tavanında promosyon Stres düzeyine duyarlı hız limitörü Yastık mönüsü

14 Müşteri Odaklı Yaratıcı Düşünce Tetiklenmesi Yüzme havuzunda kayıp düşen çocuk Kokteylde kırılan kadeh Yolcunun üzerine dökülen içecek Telefonu tuşlamada zorlanan dede Açık büfede yiyeceklere uzanırken kravatı lekelenen müşteri

15 Ürün Geliştirmede Sıra Dışı Girişimler Tornavida Kol saati Plaj şemsiyesi Şişe kapağı

16 Yaratıcı Ürün Konseptleri “Meteorolojik giysi” “Check-up klozeti” “Stres eldiveni”

17 Yaratıcı Düşünce Odaklı Anahtar Sözcükler SCAMPER TRIZ

18 TRIZ “Yaratıcı Problem Çözme Teorisi” (Rusça karşılığının baş harfleri) Genrich Altshuller - 1946 200.000 patent analizi 40 temel ilke “çelişki matrisi”: 39 x 39

19 SCAMPER - Substitute İkame Etmek - Yerine Koymak Başkalaştırmak Örnek : “Vejetaryen Lahmacun”

20 SCAMPER - Combine Birleştirmek - Biraraya Getirmek Bütünleştirmek Örnek : “Konuşan Çocuk Kitabı”

21 SCAMPER - Adapt, Alter Esinlenmek - Uyarlamak Farklı Tasarlamak Örnek : “Engelli Tuvaleti”

22 SCAMPER - Modify, Minify, Magnify Değiştirmek - Farklı Kılmak Büyütmek - Çoğaltmak Küçültmek - Azaltmak Örnek : “Bekleme Süresini Kısaltmak”

23 SCAMPER - Put To Other Uses Başka Amaçlarla Kullanmak Diğerinin Yerine Geçirmek Örnek : “Şambriyel’in ‘Yüzme Simidi’ Olarak Kullanımı”

24 SCAMPER - Eliminate Sistemden Uzaklaştırmak Devre Dışı Bırakmak Örnek : “ ‘Kablosuz’ İnternet”

25 SCAMPER - Rearrange, Reverse Gözden Geçirmek - Sorgulamak Yeniden Düzenlemek Farklı Biçimde Sıralamak Örnek : “ ‘Ödeme - Yemek Yeme’ Sıralamasını Değiştirmek”

26 “SCAMPER” Unsurları İçiçe Geçebilir - I Örneğin; “Self Servis Sistemi” : * “E” midir? (garson, ‘devre dışı’) * “R” midir? (hizmet sunumu, ‘yeniden düzenleniyor’)

27 “SCAMPER” Unsurları İçiçe Geçebilir - II Örneğin; “Bir Yüzeyi Cetvel Kurşun Kalem” : * “ C ” midir? (kalem ve cetvel, ‘biraraya getiriliyor’) * “ P ” midir? (kalem, ‘başka amaçla da’ kullanılabiliyor)

28 “Çoğul Yaratıcılık” Yaklaşımları Beyin Fırtınası Nominal Grup Tekniği

29 Beyin Fırtınası “Alışılmışın dışına çıkan” düşüncelerin de gündeme geldiği bir ortak akıl çalışmasıdır. 1950’li yıllarda ABD’de reklamcılık sektöründe ortaya çıkmıştır.

30 Beyin Fırtınası’nın Gerekçesi Yenilikçi (kalıp ötesi, sıra dışı, buluşçu) düşüncelerin eleştirilmesinin önlenmesi. Dahası, bu tür (alışılmışın esiri olmayan) bakış açısının yüreklendirilmesi.

31 Beyin Fırtınası’nın Ana Fikri Düşüncelerin / önerilerin: a) “Dile getirilmesi” ve b) “Değerlendirilmesi” aşamalarının birbirinden ayrılmasıdır.

32 Gölgemi Kaybettim, Hükümsüzdür Gölgeniz birdenbire görünmez oldu. Bu durum, birçok nedenden kaynaklanabilir: Gölgeniz kamuflaj elbisesi giymiştir Bugün gölgenizin izin günüdür Borcunuzdan dolayı gölgenize haciz gelmiştir.................................................................

33 Dolma Kalem Çalışmaları İnsanın avucunu ısıtma / serinletme Yazı alanını aydınlatma Mürekkebi görünmez kılma Harflerin kullanım sıklığını analiz İlham düzeyini ölçme....................................................................

34 “Çay Askısı”na Buluşçu Yaklaşım Bisküvi - kek çekmecesi Maç skoru düzeneği Para bozma aparatı Tansiyon ölçme aleti Mikro bulaşık makinası...............................................................

35 Yeni Bir Atletizm Dalı: Seç-tat-lon 800 metreyi aşağıdaki seçenekler çerçevesinde koşabilirsiniz: Alışılagelmiş biçimde 10 adet engelli, 15 saniye silinerek Kaygan zeminde, 75 metre önden başlayarak 150 metresi gözler bağlı olarak, 3. ödülü garantili

36 Önce Öncelikleri Önceliklemek Problem: Düşmekte olan bir sepetli balondan atılacak olanları sıralamak Sepette bulunanlar: Bilgisayar, su bidonu, 35 yaşında işsiz bir genç, kum torbaları, iki köpek, makinalı tüfek, motosiklet, 70 yaşında bir iş adamı, ilk yardım kutusu, uydu telefon sistemi, cephane sandığı, balon havasını ısıtma düzeneği, keskin nişancı, yiyecek dolu sırt çantaları, çevreyi tanıyan rehber

37 Atölye Çalışması

38 Pazar Segmentasyonuna Kalıp Ötesi Yaklaşım Turizm sektöründe: Bedensel engelliler Evcil hayvanı ile seyahat edenler Solaklar.........................................................

39 Segment-Odaklı Yenilikçi Perspektif Restoranda 3-8 yaş grubunun can sıkıntısı nasıl aşılabilir? Otobüs yolculuğu 1-10 yaş grubu çocuklar ve anne-babaları için nasıl daha cazip kılınabilir?

40 Yaratıcılık Penceresinden Ürün Konumlama Su geçiren şemsiye Köpüksüz bira Dikiş makinası simülatörü Deniz sabit bisikleti Tek kullanımlık koltuk takımı

41 Bir Reklam Ortamı: Otobüs Kapalı Devre Yayını Genel açılımlı yaklaşım:............................... Odaklanmış yaklaşımı: Sınav dönemi Yaz mevsimi Vergi takvimi

42 Müşteri Mutluluğu Kaldıraçı: Sürpriz (beklenti ötesi) Kalite Amaç, müşteri beklentilerini > %100 oranında karşılamaktır. Bunun ön koşulu, “yaratıcı-yenilikçi düşünce”dir.

43 Yaratıcı Yaklaşım, Satışla Bitmez, Başlar! Bir hipermarket kasasındayız. Bay/an A’nın sepetinde şu ürünler de var: a) Köpek maması b) Bebek bezi c) Üçlü priz Bu müşterinin e-postasına hangi mesajları gönderebiliriz?

44 Satış Sonrası Hizmet: Yaratıcılık Manevra Alanı Sektör Segment Otomotiv Yalnız yaşayan kadınlar Kitap Üniversite öğrencileri


"İNOVASYON ve TEKNİKLERİ. “İnovasyon” Deyince… “Fayda”ya dönüşen “yaratıcı yenilikçilik” Ticarî fayda:Tüketiciye ulaştırabilmek Sosyal fayda:Yararlı olmak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları