Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanayşe günsel Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL
2
Yaratıcılık, hata yapmanıza izin vermenizdir. Sanat, bu hatalardan hangilerinin korunacağını bilmektir. SCOTT ADAMS
3
İşletmelerin Ayakta Kalabilmesi İçin En Önemli Yetenek Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü Sağlamaktır.
4
Bu, Rekabet’te Farklılaşma İle Mümkün… Farklılaşmanın Yolu İnovasyon’dan Geçiyor…
5
Yenilik (İnovasyon) Türleri Boyutlarına ve Etki derecesine Göre Yenilikler; Radikal Yenilikler Artımsal (Kademeli) Yenilikler Kaynak: http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdfhttp://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdf
6
Yenilik (İnovasyon) Türleri Kullanım Alanlarına Göre Yenilikler; Ürün-Hizmet Yeniliği Süreç Yeniliği Pazarlama Yenilikleri Kaynak: http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdfhttp://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/ISY203U.pdf
7
Radikal yenilikler: Mevcut olanlardan tamamen farklı olarak ortaya çıkarılan ürün, hizmet, süreç ve yöntemlerin geliştirilerek sosyal ve ekonomik faydaya dönüştürülmesidir. Çoğu zaman onu uygulayan hedef kitlelerin (Birey, toplum, işletmeler vs.) yaşam ve davranışlarında bir takım değişim ve dönüşümlere neden olurlar.
8
Artımsal (Kademeli) yenilikler: Mevcut ürün, hizmet ve süreçler üzerinde yapılan yeni değişimler, farklılıklar ekleme ve çıkarmalar vasıtasıyla ortaya çıkan yeniliklerdir. Artımsal yenilikler genel olarak, radikal yenilikler üzerinde birtakım iyileştirmeler, değişiklikler ya da eklemeler yapılarak gerçekleştirilir.
9
Radikal ve artımsal yenilik ilişkisi: Radikal ve artımsal yenilikler zaman içerisinde birbirini tamamlayan yeniliklerin sürdürülebilirliğini sağlar. Radikal yeniliklerin ortaya çıkması her zaman mümkün olmadığı gibi çoğu zamanda oldukça maliyetli bir süreci gerektirir. Bu nedenle her ne kadar, firmalar için önemli bir rekabet üstünlüğü sağlayacak fırsatlar sunmuş olsalar da kobi’lerin katlanabileceği maliyetlerin üzerinde bir finansal altyapıyı gerektirirler. Buna rağmen küçük firmaların da, zaman zaman büyük firmaların gerçekleştiremediği radikal yeniliklerle pazara girdikleri de görülmekte ve bu sayede önemli rekabet avantajı elde etmektedirler.
10
Ürün-Hizmet yeniliği: Pazarda var olan ürün ve hizmetlerin mevcut özellikleri ve kullanım alanları dikkate alındığında, bunlardan tamamen farklı ya da önemli ölçüde değiştirilmiş bir ürün ve hizmetin üretilmesidir. Bu yenilikler ürünle ilgili ise ürün yeniliği, hizmetle ilgili ise hizmet yeniliği olarak adlandırılmaktadır. Mevcut ürün ve hizmetlerde artımsal olarak yapılacak yenilikler, bazen ürün ve hizmetin kullanım alanlarını değiştirmek suretiyle, bazen de ürün ve hizmetin değerini artıracak iyileştirme ve farklılaştırma yapmak suretiyle gerçekleşebilir.
11
Süreç yeniliği: Ürün ve hizmetlerin üretim öncesi tedarik; üretim süreci ve üretim sonrası dağıtım şekillerinde, verimlilik ve değer artışını sağlamak amacıyla yapılan değişim ve farklılıkları kapsar. Süreç yeniliği firmaya hammaddede, zaman ve personel istihdamında tasarruf sağlayarak maliyetlerin azaltılması ve kalitenin iyileştirilmesi gibi önemli avantajlar sağlar. Müşterilere açısından ise, ürün ve hizmetlere ulaşmada rahatlık, çabukluk ve etkinlik sağlanması ve patentlerin korunmasıyla ilgili avantajlar sayılabilir.
12
Pazarlama yenilikleri: Pazarlama sürecinin tamamını kapsayacak şekilde ya da pazarlama sürecinin herhangi bir aşamasına yönelik olarak anlayış, uygulama ve süreçlere ilişkin yapılan yeniliklerdir. Pazarlama yeniliği, müşteri ilişkilerinde yeni bir tekniğin uygulanması şeklinde ortaya çıkabileceği gibi yeni pazarlara girişte uygulanacak yeni bir pazarlama stratejisi olarak da meydana gelebilecektir.
13
“Hayalgücü, yaratıcılığın başlangıcıdır. Neyi arzu ederseniz onun hayalini kurarsınız ve neyin hayalini kurarsanız sonunda onu elde edecek yaratıcılığı bulursunuz.” – George Bernard Shaw
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.