Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SOSYAL MEDYA KULLANIMI
2
Sosyal Medya Nedir? İnternet kullanıcılarının birbirileriyle bilgi, görüş, ilgi alanlarını, yazılı görsel ya da işitsel bir şekilde paylaşarak iletişim sitelerini kurmaları için olanak sağlayan araçlar ve web içermektedir.
3
FARKINDALIK Gelişen Teknoloji hayatımızı kolaylaştırmaya devam ediyor.
Akıllı Telefonlar Bilgisayarlar İnternet Smart Tv Bulut Teknoloji
4
FARKINDALIK
5
FARKINDALIK
6
FARKINDALIK 75 milyonun sağlık verileri bizlere emanet ancak bir USB belleğe sığacak kadar küçük…
7
Sosyal Ağlardaki Saldırı Türleri
8
Sosyal Medyanın Yararları ve Zararları
9
Sosyal Medyanın Yararları
Eski arkadaşlarınıza edinebilirsiniz. ulaşabilir, yeni arkadaşlar İletişimde zaman ve mekan engellerini ortadan kaldırabilirsiniz. Yaşam tarzınıza ve düşüncelerinize göre gruplar kurabilir ve sayfalar açabilirsiniz. Yalnızlık depresif duygusunun neden olacağı uzak düşüncelerden kalabilirsiniz.
10
Sosyal Medyanın Yararları
Az kelimeyle çok şeyler ifade eden cümleler oluşturabilen bir yazar ve şaire dönüşebiliyorsunuz. Ürün, marka ve hizmetinizi birinci dereceden müşterilerinize çok ucuza tanıtabilirsiniz. Anlamlı ve anlamsız veri yığından anlamlı ve faydalı bilgiler oluşturabilir. Direk birinci derecede kaynağından bilgiye ulaşabiliyorsunuz. Özel yetenekleri olan insanlara fırsat kapısı olabiliyor.
11
Sosyal Medyanın Zararları
Sosyal Medyadan uzaklaştığında oluşan agresiflik ve depresiflik hali. Kişisel, ailevi ve iş hayatınızdaki mahremiyetiniz deşifre olabilir. Sosyal medya sizi asosyal bir insan haline getirebilir. Sosyal medya kültürünü arttırdı. Narsisizme yol açar bilir. dedikodu
12
Sosyal Medyanın Zararları
Sosyal Medyada üzerinden gerçekleşen dolandırıcılık her geçen gün artıyor. Birçok zararlı yazılım sosyal medya kanalıyla bulaşabilir. boşanma, intihar, Yorumlarla firmaların marka değeri zarar görebilir. Zararlı sosyal örgütlenmeler olabilir. Sosyal medya dili yozlaştırıyor.
13
Nelere Dikkat Etmeliyiz ?
Sosyal Medya Kullanırken Dikkat Etmeliyiz? Nelere Kurumunuzu sosyal medya üzerinden eleştirmeyin. Kurumunuzun hizmetleri hakkında paylaşımda bulunurken kurumunuzun bilgi güvenliği politikalarını dikkate alın. Dijital toplum karşısında kurumunuzu temsil ettiğinizi unutmayın. Sosyal medyada yorum yaparken dikkatli olun. Kişisel ve kurumsal itibarınızı zedeleyecek yorumlar yapmaktan kaçının.
14
Nelere Dikkat Etmeliyiz ?
Üzgün, kırgın ve öfkeli olduğunuz durumlarda ruh halinizi yansıtacak iletiler paylaşmaktan çekinin. Son pişmanlık fayda etmeyebilir. Siyaset, spor, din, terör, cinsellik gibi konularda yorum yaparken dikkatli olun. Tatil ve eğlence fotoğraflarınızı paylaşırken dikkatli olun. sosyal medyada Paylaşımlarınızda telif haklarının ihlaline dikkat edin.
15
Sosyal Medya Bağımlılığı
Sosyal medya ile ilgili bağımlılık türüdür ve görece yeni bir kavramdır. İşini, gücünü, ailesini ve hatta yeme içmesini bile ihmal edecek düzeyde sosyal medya kullanan insanlar bağımlı kabul edilebilir. Ancak bu bağımlılık halen dünya genelinde tıbbi açıdan bir hastalık olarak değerlendirilmemektedir. Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları E.A. Hastanesi (BRSHH) bünyesinde açılan İnternet Bağımlılığı Polikliniği’nde, internet bağımlısı kullanıcılar tedavi görüyor.
16
Sosyal Medya Bağımlılığı
Sosyal Medya Hastalıkları Fare-klavye hastalığı Hikikomori Ego sörfü Blog ifşacılığı Youtube narsisizmi Myspace taklitçiliği Google takibi Siberhondrik Photolurking Wikipedializm Crackberry Cheesepodding
17
Sosyal Ağlardaki Saldırı Türleri
Malware (kötücül yazılımlar) Phishing ve spam saldırıları Clickjacking (tıklama sahteciliği) Taklit adresler Gereksiz kişisel bilgiler ağ hesaplarından kaldırılmalıdır. Güvenlik ve gizlilik ayarları mutlaka yapılmalıdır. Yabancılardan gelen arkadaşlık davetleri kesinlikle kabul edilmemelidir. Kısaltılmış bağlantılar içeren paylaşımları yapan profil güvenilir ve bilinir olmadığı sürece tıklanmamalıdır. Her bir oturum için sosyal ağlara sadece bir kez giriş yapılmalıdır. Her sosyal ağ için farklı şifre kullanılmalıdır.
18
Sosyal Medya ve Sosyal Mühendislik
insanlar arasındaki iletişim ve insan davranışındaki arasındaki Sosyal Sürecinde Mühendislik modelleri tanıyıp, faydalanarak açıklıklar olarak bunlardan güvenlik 1. Bilgi Toplama (Sosyal etkilidir. Twitter, ağlar üzerinde süreçlerini atlatma yöntemine dayanan müdahalelere verilen isimdir. Foursquare, Facebook…) 2. İlişki Oluşturma (Arkadaşlık talebi, sahte senaryolar üretilir, güvenilir bir kaynak olduğuna ikna edilir) İstismar (Zararlı yazılımlar gönderilir) Uygulama
19
Sonuç Bizler internet üzerinde bir karakter yaratma
çabasındayken aslında birileri için birer istatistikten ve dolandırılacak bir değiliz. hesaptan başka bir şey Kurumlar Sosyal Medya ile beraber gelebilecek tehlikelere karşı bir takım önlemler alsalar da en fazla önem vermeleri gereken konu çalışanların sosyal medya kullanımı ve olası zararları ile ilgili bilinçlendirilmeleri olabilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.