Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU"— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU

2 BAŞARI YOLCULUĞUNDA ADIMLAR

3 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Hedef-Amaç Yapılandırma Ne Zaman? Nerede?
Neden? Yapılandırma Ne Zaman? Ev-Okul-Dershane Nerede? Yöntem-Teknik Nasıl? Ne Oldu? Hedef-Sonuç Kim? Öğrenci, Sorumluluk

4 Neden? Hedef-Amaç

5 Başarının en kolay yolu
Unutma ! Başarının en kolay yolu ÇALIŞMAKTIR! Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gideceğinin hiç bir önemi yoktur.

6 BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgar yararlı olamaz.

7 M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.
“ORDU YOK!” dediler; “KURULUR!” dedi. “PARA YOK!” dediler; “BULUNUR!” dedi. “DÜŞMAN ÇOK!” dediler; “YENİLİR!” dedi. M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.

8 Nerede karşılıklı sevgi ve saygı varsa orada
itimat ve itaat vardır. İtimat ve itaatın olduğu yerde disiplin vardır. Disiplinin olduğu yerde huzur, huzurun olduğu yerde başarı vardır. M.Kemal Atatürk

9 BAŞARININ EN BAŞARILI FORMÜLÜ
A.Einstein’in başarısından kimsenin kuşkusu olamaz. Sorsalar Einstein başarıyı şöyle formüle ederdi herhalde: B = Ç+ Y + D B= Başarı Ç= Çalışma Y= Yerinde ve zamanında davranma D= Dinlence veya eğlence

10 Ne Zaman? Yapılandırma

11 BAŞARININ PROGRAMI Planlı çalışma, nereye ve nasıl gideceğimizi mantıklı bir şekilde önceden kararlaştırmaktır. Öğrencinin geçerli ve verimli bir program hazırlayabilmesi için öncelikle, günlük yaşantısında yer alan olayları ve zaman kaybına yol açan nedenleri belirlemesi zorunludur.

12 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN !
Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: I. Aşama: Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış saati saati arasında kalan çalışma sürenizi hesaplayınız. Örneğin:

13 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN !
Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: II. Aşama: Her dersten çalışmanız gereken konuları saptayın: Örneğin: Matematik : A –B – C – D Fen Bilgisi : C- D –E Türkçe : A- B - C – D - E

14 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN !
Ders çalışma programınızı 3 aşamada hazırlayabilirsiniz: III. Aşama: Çalışmanız gereken dersleri ve konuları belirli saatlere bölünüz. Örneğin: Matematik: A konusu: 15 dakika dinlenme Fen Bilgisi: A, B konuları Türkçe: B konusu –

15 ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAYIN !
Bir gün boyunca ,okulda geçen zamanın dışında yemek, dinlenme, varsa hobileriniz gibi günlük işlerden arta kalan sürede yaklaşık 45 dakika çalışma ve 15 dakika Dinlenme ile belirlediğiniz konuları bitiriniz.

16 OKULDA ÖĞRENCİNİN BAŞARISINI
ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI * Planlı ve programlı çalışma * Zamanın iyi kullanılması ve planlanması * Çalışma ortamının düzenlenmesi * Not tutma * Etkili dinleme * Verimli okuma * Özet çıkarma * Güdülenme * Derse hazırlıklı gelme * Tekrar

17 PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMA
Planlı çalışarak her işe gerektiği kadar zaman ayırabilirsiniz. Günü gününe çalıştığınız için sınavlar öncesinde aşırı çalışmaya gerek kalmaz. Çalışma veriminiz artar, öğrendikleriniz daha kalıcı ve etkili olur. Lafta Değil Haftada Kaç Saat? 1 hafta 168 saat Uyku 56 saat Okul/dershane 40 saat Yemek 14 saat TV izleme 10 saat Konuşma Gereksiz konuşma 8 saat Ne yapacağım diye düşünme

18 Nerede? Ev-Okul-Dershane

19 Nasıl? Yöntem-Teknik

20 Unutma ! Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

21 yerinde ve zamanında çalışmaktır!
Unutma ! Önemli olan çok çalışmak değil, yerinde ve zamanında çalışmaktır!

22 bir şey olmaz!” diyorsanız:
“Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” diyorsanız: Kendinizi en kolay yoldan aldatmış olursunuz.

23 “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!”
Yaşantınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda düzenli olarak atacağınız küçük bir adım sizi büyük başarılara ulaştıracaktır.

24 ERTELE-ME YA DA YARIN ÇALIŞIRIM
Ertelemek en kötü çözüm yoludur. Çalışmak için en iyi ve elverişli zaman “bugün”dür. Ders çalışmanın, insanın keyfiyle ilgisi vardır; ama bu en aza indirgenmelidir.Bu durumdan kurtulmak, zamanı doğru kullanmak, veriminizi arttırmak için yazılı bir program yapmalısınız ve bu programı kesinlikle uygulamalısınız.

25 SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR?
NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 5’ + 15’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

26 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

27 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra!
Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Biraz müzik dinleyeyim de Yorgunum!

28 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek,
Tv ‘ de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yemekten sonra! Yarın erken kalkarım! Arkadaşlar bekliyor!

29 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yatarak,

30 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Dersten derse, konudan konuya atlayarak,

31 Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,

32 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Önemli kavramları atlayıp öğrenme olayını hep sonraya bırakarak

33 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Vakit geçirmek için resimlere,
şekillere anlamsızca bakarak

34 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Müzik dinleyerek,

35 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Televizyon izleyerek,

36 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışma anında hayallere dalarak,

37 Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,

38 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Günlük ayrıntılara boğularak, Mahalle maçı
Bisiklet bozuldu Tv’ deki programlar Bizim takım Mahalle maçı Yeni çıkan CD, kaset Sevmediğim yemek ve daha neler!...

39 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Derslerle, konularla ilgili
yetersiz bilgi sahibi olarak,

40 Plansız programsız olarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Plansız programsız olarak,

41 başkalarıyla kıyaslayarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, O da hiç çalışmıyor! Ben onun gibi olamam ki!

42 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Aşırı güven ya da güvensizlik
duygusuna kapılarak,

43 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Düzenli tekrarlar ve alıştırmalar yapmadan,

44 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Öğrenmeyi bir tarafa bırakıp
ezberlemeyi öğrenme sanarak,

45 Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !

46 Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışın ! )

47 Yuvasından çıkmayan arı
Unutma ! Yuvasından çıkmayan arı bal toplayamaz !

48 ve sizin verimli çalışmanızı, başarılı olmanızı engelleyen
diğer tuzaklar:

49 Arkadaşlara: “Hayır ! “ diyememek !

50 Televizyona takılıp kalmak !
seni yönetmesin; sen, televizyonu yönet!

51 Yılgınlığa, tembelliğe Boş vermişliğe kapılmak!

52 Bilgisayar oyunları, İnternete hayır!!!

53 ve diğerleri... (Onları siz çok iyi biliyorsunuz!)

54 LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!
Bütün bunlar: Sizin başarılı, verimli olmanızı engelleyen tuzaklar ve aynı zamanda birer “ZAMAN HIRSIZLARI” dır. LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!

55 DERS ÇALIŞMAK SEÇENEKLER DURAĞI ARKADAŞLAR TV- OYUN SORUNLAR EĞLENCE

56 PEKİ, DERS NASIL ÇALIŞILIR?

57 Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,

58 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ayrımı yapmadan,

59 öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,

60 *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak,

61 DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...) kullanarak,

62 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Çalıştığınız konuyla bağlantılı başka konuları iyice öğrenmiş olarak,

63 DERS NASIL ÇALIŞILIR? İyice anlaşılmayan bölüm geçiştirilmeden,

64 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Tekrarlamayı kolaylaştırmak,
konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak,

65 Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Dersin ve konunun türüne göre yeterli alıştırmalar, uygulamalar yaparak

66 Ne Oldu? Hedef-Sonuç

67 Kim? Öğrenci, Sorumluluk

68 Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle
Sevgili öğrenci! Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle “başarılı” olacaksın.

69 SEN her neysen onun EN İYİSİ olmalısın.
Dağ tepesinde bir çam olamazsan Vadide bir çalı ol; fakat Dere kenarındaki en iyi çalı sen olmalısın. Çalı olamazsan bir ot parçası ol, bir yola neşe ver. Bir mis çiçeği olamazsan bir saz ol; fakat Gölün içindeki en canlı saz sen olmalısın. Hepimiz kaptan olamayız, tayfa olmaya mecburuz, Burada hepimiz için bir şeyler var. Yapacak büyük işler var, küçük işler var. Yapacağımız iş, bize en yakın olan iştir. Cadde olamazsan patika ol , Güneş olamazsan yıldız ol; Kazanmak ya da kaybetmek ölçü değildir. SEN her neysen onun EN İYİSİ olmalısın.


"VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları